Auttakaa turvaistuin hankinnassa :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyssäri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kyssäri

Vieras
Olemme ostamassa lapsellemme uutta turvaistuinta tai koroketta selkänojalla,
Vaihtoehtoina olisi

Graco junior tai Britax 2-3

Kumpihan kannaitaisi hankkia, onko kellään kokemuksia???

Kiitos, jos joku jaksaisi kirjoittaa kokemuksia ja mielipiteitä ja plussia ja miinuksia :)

Näistä itekin yritin saada jotain keskustelua aikaiseksi, kun asia oli meillä ajankohtainen. Mutta eipä aihe yleensä keskusteluta :|

Itse kuitenkin päädyin ostamaan kakkoselle kalliin, mutta kestävän, pestävän ja lepoasentoon helposti säätyvän penkin. Selkänoja on kiinteä. Istuin ei ole testeissä kummoisesti pärjännyt, mutta minua kiinnosti sen kestävyys ja erittäin hyvä säädettävyys.

Reiluun kolmeen ikävuoteen oli käytössä turvaistuin ja tämä nykyinen on turvavyöistuin. Turvavyöistuin tuntui alkuun hurjalta, kun edelleinen istuin oli selkä menosuuntaan. Kerralla kun vaihtui naama menosuuntaan ja lapsi&istuin kiinnittyy nyt samaan turvavyöhön. Jos kolari tulee, niin samassa vyössä on sekä lapsen että penkin paino ja molemmat tömähtävät; toisaalta kolmipistevyöstä lapsi ei mitenkään luiskahda "vöiden välistä".

Kai se kuitenkin on vaan niin, että jokainen joutuu ratkaisemaan oman tilanteensa mukaan. Lapsissa, autoissa, ajotavoissa ja matkoissa on isommilla lapsilla paljon enemmän eroja kuin vastasyntyneillä pötkylöillä.

Enpä tiedä kyseisistä istuimista, mutta aikoinaan hommattiin Britaxin Two Way Elite ja parempaa/pitkäikäisempää istuinta saa varmaan hakea. Kyseinen istuin oli meillä käytössä 5 vuotta kunnes meni langon perheelle (ja on edelleen niinku uus!). Hintakin on itseasiassa vaan noussut vuosien saatossa... Eli sama testivoittaja-istuin myynnissä ja valmistuksessa edelleen. Suosittelen lämpimästi!

Alkuperäinen kirjoittaja turvallisuus ennen kaikkea:
Enpä tiedä kyseisistä istuimista, mutta aikoinaan hommattiin Britaxin Two Way Elite ja parempaa/pitkäikäisempää istuinta saa varmaan hakea. Kyseinen istuin oli meillä käytössä 5 vuotta kunnes meni langon perheelle (ja on edelleen niinku uus!). Hintakin on itseasiassa vaan noussut vuosien saatossa... Eli sama testivoittaja-istuin myynnissä ja valmistuksessa edelleen. Suosittelen lämpimästi!

Mulla olis myynnissä kyseinen istuin! :)

Yhteistyössä