Auttakaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äippä84
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äippä84

Vieras
Mitä minun pitäisi tehdä,mies on todella pahassa vippi ja velkakierteessä?? Velkaa on tällä hetkellä n 15000..laskut on rästissä 1200e ja vipit 4000e maksamatta..Nyt se vielä lomautetaan..alan olla ite ihan loppu..Kahdesti se on pelastettu sieltä ja nollattu tilanne,mutta ei ole auttanut..velkaneuvojalle ei suostu lähtemään..milloin meillä menee talo ja millon ne menee miehen tilille?? Itse olen kotona hoitamassa vauvaa ja 3 vuotiasta..minun kaikki rahaat menee ruokaan ja maksan laskuja niin paljon kuin pystyn vaikka miehellä ainakin nelinkertaiset tulot..mitä minun pitäisi tehdä?? Ero?

ei kukaan voi auttaa sun miestä jos ei itse halua apua.
itse lähtisin pois tuollasesta suhteesta. en jaksaisi, jos ei mies välittäisi tuon vertaa, että laittas asiat kuntoon.

Jos ei mies suostu itse hakemaan apua velkaneuvojalta tai tekemään asian eteen yhtikäs mitään, niiin siinä tapauksessa ottaisin eron.

Siirtäkää kaikki omaisuus sun nimiin, sillä muuten teiltä pian ulosmitataan kaikki mitkä on miehen omaisuutta.

lasten takia olen yrittänyt jaksaa jatkaa tätä helvettiä..talolainan se saa maksettua kun yrittää ettei isänsä saisi tietää,vanhempansa ovat takaajia lainassa..äitinsä tietää asiasta ja on kerran pelastanut tilanteen maksamalla velat,mutta ei auttanut miestä vaan jatkoi ja nyt äitinsä pesi kätensä pois pelistä..tuntuu ettei itellä riitä voimat talon myymiseen ja kaikkeen siihen rumbaan et etit uuden kodin itelle ja lapsille..en varmaan saisi taloa kokonaan omiin nimiin..

Mikä syynä, että miehesi ottaa tuota lainaa ja vippejä ja rahat ei riitä?

Meillä syy oli peliriippuvuus..Monta kertaa nostettiin mies suosta, tehtiin lainajärjestelyjä, käytiin A-klinikalla ym. Mikään ei auttanut oltiin sellaisessa raha (ja parisuhde) helvetissä, että päädyin eroon. Jouduimme (siis hoidin kaiken yksin) myymään asunnon ja jäin kahden alle kouluikäisen (toinen vielä vauva) kanssa opiskelija yh:ksi.
Mutta täytyy todeta, että päivääkkään en ole katunut, eikä exäni ole edelleenkään saanut raha-asioitaan paremmalle tolalle. Itse kuitenkin pärjään opiskellen ja keikkatöitä tehden lasten kanssa ihan hyvin ja olen oikein tyytyväinen elämääni.

Kyllä se peli on nyt pelattu, sori vaan. Mutta tekee miehelles ihan hyvää menettää luottotiedot ja oppia elämään varojensa mukaan. Nimimerkillä tuon tien läpikäynyt. Ei se elämä siihen lopu.

Joo,meilläkin kaikki alkoi peliriippuvuudesta ja kierre oli valmis..Kaikista eniten mietin lapsia,miten ne jaksaa ja kestää eron,vaik ymmärrän ettei täömäkään tilanne ole niille helppo..Miten teillä lapset jaksoivat eron?? Pitääkö isä yhteyttä niihin?? Isä on isommalle pojalle oikein roolimalli,siksi tuntuu niin pahalta repiä ne erilleen..

voi kun saisinkin sen tekemään ton mutta ei varmasti rupea tekemään sitä..vipeillähän se maksaa just edellisiä vippejä..Niin kun en saa sitä velkaneuvojallekaan,olen yrittänyt että minä voin tilata ajan ja tulen mukaankin,mutta kun ei niin ei..tuntuu et se on niin syvällä suossa ettei millään oo mitään väliä..mutta kuitenkin sit yrittää arjessa olla mukana ja lasten kanssa olla ja muuta..olo on itellä et teki miten vaan ni aina teki väärin..vaikka tiedän ettei pitäisi itseään syyttää..

Alkuperäinen kirjoittaja äippä84:
voi kun saisinkin sen tekemään ton mutta ei varmasti rupea tekemään sitä..vipeillähän se maksaa just edellisiä vippejä..Niin kun en saa sitä velkaneuvojallekaan,olen yrittänyt että minä voin tilata ajan ja tulen mukaankin,mutta kun ei niin ei..tuntuu et se on niin syvällä suossa ettei millään oo mitään väliä..mutta kuitenkin sit yrittää arjessa olla mukana ja lasten kanssa olla ja muuta..olo on itellä et teki miten vaan ni aina teki väärin..vaikka tiedän ettei pitäisi itseään syyttää..

Millähän logiikalla joku ihminen kuvittelee että vipeillä vois maksaa vippejä.. Joutuu koko ajan ottamaan suuremman ja suuremman summan että selviää vanhoista ja siinäpä se velka kasvaa... Saisivat kieltää koko vippihomman ja pankki ainoaksi lainanantajaksi. :headwall:

Uhkaa sitä ukkoas että asiat järjestykseen nyt tai lähet käveleen. Olet kohta itekki niin syvällä siellä suossa ettet sieltä ennää ylös pääse, luultavasti korvias myöten veloissa kans.

Olen uhkaillut ja tehnyt vaikka mitä,mutta kun se ei suostu puhumaan asiasta,jos yritän jutella niin rupeaa huutamaan ja riehumaan..ja siksi yritän sitä välttää lasten aikana..ja nyt yrittää hukuttaa ongelmiaan kaljaan,ei ota enempää kuin pari kolme,mutta joka päivä..ja silloin kun ottaa enemmän,niin juo niin paljon ette tajua mistään ja saattaa ruveta riehumaan esim omille kavereilleen tai mm viimeksi joi niin että hakkasi autonsa ihan paskaksi..ääh,tuntuu niin vaikeelta yksin miettiä kun ei apua saa miehen puolelta et mitä pitäisi tehdä,tuleehan asiat selville miehen isälle ja muille siinä vaiheessa kun ruvetaan taloo myymään tai pankki ottaa yhteyttä takaajiin...

Alkuperäinen kirjoittaja äippä84:
Olen uhkaillut ja tehnyt vaikka mitä,mutta kun se ei suostu puhumaan asiasta,jos yritän jutella niin rupeaa huutamaan ja riehumaan..ja siksi yritän sitä välttää lasten aikana..ja nyt yrittää hukuttaa ongelmiaan kaljaan,ei ota enempää kuin pari kolme,mutta joka päivä..ja silloin kun ottaa enemmän,niin juo niin paljon ette tajua mistään ja saattaa ruveta riehumaan esim omille kavereilleen tai mm viimeksi joi niin että hakkasi autonsa ihan paskaksi..ääh,tuntuu niin vaikeelta yksin miettiä kun ei apua saa miehen puolelta et mitä pitäisi tehdä,tuleehan asiat selville miehen isälle ja muille siinä vaiheessa kun ruvetaan taloo myymään tai pankki ottaa yhteyttä takaajiin...

Jos ei se mies usko uhkailuita niin toteuta ne uhkailut. Tosissaan, ittes takia.. Sen miehen täytyy saaha kunnon herätys, mie kyllä pistäisin ihan yksinään selviämään veloista ja järjestämään elämänsä kuntoon. Vaikka olis kuinka rakas niin kaiken tuon jälkeen jos vielä tolloilee niin oma on mokansa... Ite en suostuis vajoamaan mukana.

Niin,alkaa kyllä tuntua ettei muuta vaihtoehtoa ole..mietti vain et miten sit mies jaksaa ja pärjää,kuitenkin se on lasteni isä ja haluaisi tottakai aina vain hyvää sillekin..mutta rupee tuntumaan että paremmin pärjättäisiin kolmestaan,ja tietäisi itse millä ostaa ruuat ja maksaa laskut...

Yhteistyössä