Auttakaapas 6v tytön äitiä yökylä asiassa. Tyttö siis lähti eilen viideksi päiväksi 400km päähän...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja avuton!!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

avuton!!!

Vieras
yökylään samanikäisen kaverinsa luo. Kaverin äiti on mieheni serkku ja ollan oltu siellä kyllä perheenä usein mutta nyt tyttö lähti yksin. Heidän olisi tarkoitus tuoda tyttö perjantaina meille. Nyt tyttö soitti aamulla itkuisena kännykällään että haluaa heti kotiin kun kaverin vanhemmat on tapelleet ja huutaneet toisilleen kokoajan ja häntä pelottaa. Vannotti ettei kyse ole koti ikävästä. Soitin sitten miehen serkulle niinku en asiasta tietäis että mites siellä menee niin oli vaan että ihan hyvin ja sanoin sitten että kun tyttöä on vähän pelottanut että... Niin äiti vastas tosi tuimana että on täällä ennenki ollu lapsia yökylässä Mä olin sitte vaan että okei juu että soittelen vielä myöhemmin että miten menee... Nyt mä mietin että mitäköhän mun oikein pitäis tehdä. Kyllä meilläkin kotona tapellaan mutta lasten aikana ei kyllä alennuta huutamaan ym mutta oliskohan tyttö jo tarpeeks vanha kuuntelemaan että toisissa perheissä voi olla vähän toisin... Toisaalta vähän ihmetyttää ku ei oo tämmöstä kyllä ennen harrastaneet meidän aikana.. ja säälittää ku tytöllä oli niin paha mieli asiasta mutta tää välimatka ei kyllä heti houkuttelis pikkujutun takia hakemaan heti tyttöä takasinkaan..

no minä hakisin oman lapseni kotiin jos hän selkeesti pelkää ja haluaa takaisin kotiin. vanhempien kuitenkin kuuluu olla se taho johon lapsi voi ottaa yhteyttä aina ja hän saa kotoaan apua.

onko sun tyttö liian herkkä vai onko todella riitely pahaksi, siis niin kovaäänistä ja pelottavaa? meillä ollaan kovaäänisiä ihan normiasioistakin, ettemme edes miellä sitä riitelyksi. Herkät lapset, joiden kotona on kuin huopatossutehtaalla holjaista, järkyttyy. Siksi kysyn, että tietäisit jutella tytöllesi asiasta. Ehkä hän saa rohkeutta, jos kyse vain äänekkäästä väittelystä ja selität sen hänelle.

Matka on kyllä pitkä, mutta kyllä munkin tekisi mieli hakea lapsi kotiin tuollaisesta tilanteesta. Tai voisi sopia lapsen kanssa, että jos vaikka huomiseen vielä uskaltaisi olla, niin aamulla lähtisit hakemaan sieltä pois, jos edelleen lapsesta siltä tuntuu.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
enkä mä varmaan voi soittaa ja kieltää riitelemästäkään ketään

voit soittaa ja kertoa, että tyttösi pelkää, onko aihetta? jos siitä aikuinen hermostuu, hae heti pois, silloin ei hyvä! Mutta jos aikuinen on valmis keskustelemaan lapsesi kanssa: ei ole hätää jne. , tilanne toinen.

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
onko sun tyttö liian herkkä vai onko todella riitely pahaksi, siis niin kovaäänistä ja pelottavaa? meillä ollaan kovaäänisiä ihan normiasioistakin, ettemme edes miellä sitä riitelyksi. Herkät lapset, joiden kotona on kuin huopatossutehtaalla holjaista, järkyttyy. Siksi kysyn, että tietäisit jutella tytöllesi asiasta. Ehkä hän saa rohkeutta, jos kyse vain äänekkäästä väittelystä ja selität sen hänelle.

Mutta mistä ap oikeasti tietää, mistä siellä on kyse? Joka tapauksessa lapsi on pelästynyt.

voit soittaa ja kertoa, että tyttösi pelkää, onko aihetta? jos siitä aikuinen hermostuu, hae heti pois, silloin ei hyvä! Mutta jos aikuinen on valmis keskustelemaan lapsesi kanssa: ei ole hätää jne. , tilanne toinen.

Peesi!

Mutta mistä ap oikeasti tietää, mistä siellä on kyse? Joka tapauksessa lapsi on pelästynyt.

aivan tosi! Mutta ap tuntee tyttärensä herkkyyden kyllä, voi päätellä siitä jotain. Juu, hae pois! Mietin kanssa tätä ketjua, vaikka kommentoin aikasemmin mitä, niin tulin siihen tulokseen: hae pois.

samaa mieltä. tää on oikea tapa toimia.

mä soitin nyt uudestaan tytölle ja kyl siellä oltiin kiroiltu ja kaikkee ja kysyin sitten miten se kaveri tähän suhtautuu niin oli sanonu et aina ne tappelee... Tosi outoa mun mielestä koska aikuisten aikana ne vaikuttaa kaikkea muuta ku hirveästi riitelevältä parilta.Tai sit mulla ja miehellä on vaan huono ihmistuntemus. Eikä meillä oo huopatossutehdas tää koti mutta pahat riidat ollaan kyllä yritetty selvittää silloin ku lapset on muualla. Tyttö on ollu ennenki yökylässä kavereillaan ja pärjänny hyvin että pakko kai uskoa että siellä on sit oikeesti ollu pelottavaa...

mä soitin nyt uudestaan tytölle ja kyl siellä oltiin kiroiltu ja kaikkee ja kysyin sitten miten se kaveri tähän suhtautuu niin oli sanonu et aina ne tappelee... Tosi outoa mun mielestä koska aikuisten aikana ne vaikuttaa kaikkea muuta ku hirveästi riitelevältä parilta.Tai sit mulla ja miehellä on vaan huono ihmistuntemus. Eikä meillä oo huopatossutehdas tää koti mutta pahat riidat ollaan kyllä yritetty selvittää silloin ku lapset on muualla. Tyttö on ollu ennenki yökylässä kavereillaan ja pärjänny hyvin että pakko kai uskoa että siellä on sit oikeesti ollu pelottavaa...

Hae tyttö pois.

Mä luulen että hakisin kotiin sen pelon takia. Et lapsi sit seuraavallakin kerralla kertoisi, kun joku asia pelottaa; tietäisi, että hänet otetaan tosissaan ja asialle tehdään jotain. Ihan sama tältä kannalta, millaista se riitely on oikeasti ollut, lapsen tunne ratkaisisi.

hakemaan lasta pois. Haluan, että lapsi pystyy luottamaan vanhempiinsa jatkossakin ja kertomaan kaikista asioista. Jos lapsi pelkää, niin iltaa kohden pelko ei ainakaan helpota. Toivottavasti asiat teillä järjestyy parhainpäin! Pitkä matkahan tuossa on ajettavana.

Puhuisin ensin suoraan näille vanhemmille. Sanoisin totuuden, eli että lapsi soitti peloissaan ja kertoi teidän riidelleen kovaäänisesti, ja haluaa tulla teiltä heti kotiin. Kuljetuksesta ehdottaisin että toisivat puoliväliin, johon tulisin itse vastaan. Jos eivät suostu tähän, niin sitten hakisin lapsen kotiin periltä asti.

joo ei hätää enää. Mies oli soittanut serkulleen ja heillä on ilmeisesti jonkinlainen avioreotilanne meneillään. Todella mukava että ottivat meidän lapsen sinne keskelle riitojaan, onneks mies hoiti sen homman koska mulla olis varmaan kiehahtanu hiukan. Mies oli sitten sopinut että ottaa perjantaihin asti palkatonta vapaata ja käy illalla hakemassa molemmat tytöt meille pejantaihin asti ja ovatkin sitten täällä tuon yökyläilynsä. Saavat vanhemmat tapella sitten rauhassa.

joo ei hätää enää. Mies oli soittanut serkulleen ja heillä on ilmeisesti jonkinlainen avioreotilanne meneillään. Todella mukava että ottivat meidän lapsen sinne keskelle riitojaan, onneks mies hoiti sen homman koska mulla olis varmaan kiehahtanu hiukan. Mies oli sitten sopinut että ottaa perjantaihin asti palkatonta vapaata ja käy illalla hakemassa molemmat tytöt meille pejantaihin asti ja ovatkin sitten täällä tuon yökyläilynsä. Saavat vanhemmat tapella sitten rauhassa.

Törkeää heiltä että ottavat kylään lapsen ja sitten riitelevät. Jos on lapsi kylässä pitäisi osata olla riitelemättä.
Häpeällistä heille että lapset joutuu kuuntelemaan ja tuli tällä tavalla ilmi heidän riitansa.
Oikea ratkaisu hakea lapset pois.

Upeasti hoidettu tuo tilanne! Hyvä ap+miehesi!