Auttakaas palstakamut mua valitsemaan ehdokas EU-vaaleihin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Keittiönoita
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Keittiönoita

Vieras
Vaaleissa aina valitsen ehdokkaani sen perusteella, mistä asioista tämä ehdokas olisi päättämässä. Voin siis äänestää toista ihmistä ja puoluetta eduskuntavaaleissa ja toista taas kunnallisvaaleissa. EU-vaaleissa myöskin eli en ole henkilö- enkä puolueuskollinen.

Näissä tulevissa vaaleissa mulla on muutamia asioita, joita pidän erityisen tärkeinä. Tässäpä nämä ja vielä tärkeysjärjestyksessä:

1. Suomi. Vaikka meppimme ovatkin päättämässä EU:n yhteisistä asioista, mulle on tärkeintä, miten se päätös vaikuttaa meihin suomalaisiin. Tietysti on hyvä, jos päätös on mukava myös muille eulaisille, mutta ensisijaisesti ajattelen suomalaisia.

2. Ruoka. Haluan, että tulevaisuudessakin meillä on oma elintarviketuotanto. Vaikka miten olemmekin sitoutuneet ties mihin "yhteistyöhön ja avunantoon" EU:n sisällä, tosipaikan tullessa sopimukset raukeavat ja jokainen maa pitää ensisijaisesti huolen omista kansalaisistaan. Haluan, että meiltä suomalaisiltakaan ei ruoka lopu, vaikka ulkomaista ruokaa ei maahan enää virtaisikaan.

3. Luomu ja eettisyys lihantuotannossa. Vaikka arvostankin kotimaisuutta elintarvikkeissa, en arvosta lihan suhteen tehotuotantoa. Olkoon kuinka kotimaista tahansa. Karjan kasvatus, kuljetukset ja teurastus pitää olla eläintä mahdollisimman vähän rasittavia. Se ei riitä, että "yksikään ei kuole kuljetuksen aikana".

4. Pohjoinen sijaintimme. Haluan, että EU:ssa tulevaisuudessakin otetaan huomioon niin elintarviketuotannon, energiankulutuksen kuin muunkin suhteen se tosiasia, että täällä - varsinkin pohjoisessa - eletään pitkä aika vuodessa ilman luonnon omaa lämmitystä ja valoa.

Tuossapa nuo mulle neljä tärkeintä asiaa näiden vaalien alla. Nyt pitäisi sitten keksiä, ketä äänestää. Tein vaalikoneella testin, jonka mukaan sain ihan pilipali tyypin ehdokkaaksi. Ihan siitä syystä, että kysymykset siinä vaalikoneessa oli joko ihan jostain muista asioista tai sitten - jos koski noita neljää edellä mainittua - vaihtoehdoissa ei ollut mulle yhtäkään oikeaa vastausta.

Jos ajattelet kuten minä noiden neljän kohdan suhteen, ketä äänestäisit?

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
En jaksa lukea noin pitkää kirjoitusta, mutta kunnon Perussuomalaista pitää äänestää, ainoastaan tuo puolue välittää aidosti suomalaisista!
No mä taas en äänestä perussuomalaisia, koska niiden teeseissä ei ole yhtäkään mulle tärkeää asiaa. Mutta kiitos vastauksesta silti :)

Alkuperäinen kirjoittaja 666:
On se kumma, kun ei mainostajat osaa ehdokkaansa nimeä kirjoittaa. Kai se numero on helpompi.

En laittanut, kun juuri tuossa todettiin, että nimillä ei varmaankaan saa mainostaa. Ei se Googlen käyttö voi niin vaikeaa olla, ettei noita ehdokkaita löydä...

Yhteistyössä