Auttakee hyvät ihmiset...mitenkä saada 7kk vauva rauhoittumaan yöunille...?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "trudi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"trudi"

Vieras
Nukkuu vieressä. Nukutettu niin että vieressä pötkötellään. Joskus nukahtaa pullolle, mutta jos ei, onkin kauhea vauhti päällä. Nousee mua vasten seisomaan, ryömii sängyssä jne jne. Omaan sänkyyn joskus yrittänyt, mutta itkee lohduttomasti...

Iltarutiinit on olleet samat jo pitkään. Vinkkejä...
 
Ne on ne uudet taidot, mitkä jää vauvalle pyörimään päähän ja yhtä-äkkiä onkin yliväsynyt. Meiän pienimmäinen oli vuodenikään asti aivan kamala nukutettava, kun huusi suoraa huutoa ja tappeli unta vastaan. Mutta hups, vuodeniässä homma helpotti, uni tuli edelleen viereen, mutta jatku sitten kun nostin omaan sänkyyn tyynyineen ja peittoineen päivineen. Nostin sitä ennenkin aina omaan sänkyyn, kun oppi kääntyilemään, mutta uni oli aika katkonaista. Keinutuoli on aika hyvä nukuttamispaikka vielä noin pienelle ja sitten se kun kääräsee ohueen peittoon vauvelin ja hyräilee sitä samaa tuutulaulua.
 
Joo uusia taitoja on kyllä nyt tullut. Syliin ei kyllä nukahda tämä kuin pullolle joskus yliväsyneenä. Noh, jospa tämäkin olisi vaihe, tai kai se on, ei kai se enää täysikäsenä tämmöstä ole...:D
 
Meillä vauva nukkui aina pinnasängyssä, joten minun vinkit ei varmaan kelpaa? Tunnistan kuitenkin tuon vaiheen, sitä on oikeastaan kestänyt jo kuukausia, mutta useimmiten käy jo helpommin nukkumaan. Nukutin itse aiemmin syliin ja kannoin hänet sitten omaan sänkyynsä. Nykyään hänet on pakko nukuttaa siellä sängyssä, koska useimmiten hän jää silmät auki, kun lähden. Hän sitten nukahtaa itsekseen melko pian, välillä jää lallattelemaan sinne. Harvemmin enää nousee ja rupee riehumaan, silloin olen jättänyt hänet sinne riehumaan, koska yleensä hän kyllästyy ja käy nukkumaan. Riehuminen on siis sitä, että nousee iloisesti pinnoja vasten, lallattelee äänekkäästi ja heittää kaikki tavaransa lattialle. Aiemmin hän myös alkoi huutamaan, enkä heti mennyt luokse, annoin huutaa jonkin aikaa. Nykyään hän harvemmin huutaa, mutta jos huutaa, niin menen luokse koska silloin hänelle on vielä jäänyt nälkä ja hän nukahtaa sitten heti, kun on saanut lisää. Aiemmin tuo huuto oli sitä, ettei hän malttanut nukkua, vaikka väsytti. Kun hän sai hetken riehua yksinään, niin hänet oli sitten helpompi nukuttaa :) Ja nukuttamisen jälkeen, kun hän siis jää hereille, niin poistun - koska jos jään, hän nousee ja alkaa riehua iloisesti. Päikkäriajat nukun sohvalla, jotta voin nukkua 2 h. Jos yritän nukkua päikkärit sängyssä, niin lapsi voi herätä jo vartin päästä ja kun näkee minun olevan siellä, niin riehuu niin kauan että herään. Ei siis pidä olla liian saatavilla ja kaikkien oikkujen perässä ;) Sängylle et varmaan voi yksin jättää, mutta voisitko yrittää totuttaa omaan sänkyyn nukuttamalla sinne? Rauhoittaisiko unilelu, tutti, kapalointi, musiikki?
 

Yhteistyössä