Avautumista parisuhteestani.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lehmä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ----:
Alkuperäinen kirjoittaja lehmä:
Kiitos ja voimia itsellesikin. Sinulla on ihan samoja ajatuksia ja sitten juuri ne lapset joita kuvittelee suojelevansa kun pitää perheen kasassa, vaikka meillä lapset on kyl nähneet aika paljon ikävääkin.

Siinä se nyt tuli sitten :/ Tiesitkö, että tuohon puututaan heti jos se selviää jossain?

Tiedän...

Mä voin kokemuksen syvällä rintaäänellä sanoa, että paras asia mitä voit äitinä lastesi hyväksi tehdä on erota siitä miehestä. Ja kokemuksella voin sanoa senkin, että lapsilla voi silti olla erittäin hyvä ja lämmin suhde isäänsä.

Nyt he kuitenkin kärsivät, ja taatusti paljon enemmän kuin jos eroaisitte. Aivan turha edes miettiä jotain avioerotutkimuksia, tuollainen ympäristö on lapsille paljon raastavampi kuin ero. Ja ne kulissit on aivan yks lysti.

Tuntuu pahalta nimittäin, että joudut kaiken muun lisäksi kantamaan vielä sellaista painolastia, että jos joku tulee ja alkaa selvittää väkivallan käyttöä kodissa.

Seuraavan kerran kun lapset näkevät jotain, mitä ei pitäisi, kannattaisi harkita todella tarkkaan suoraan johonkin ensikotiin menoa. Ei pidä läheisriippuvaisuudella pilata myös lasten elämää.

Jos lähden, ei mulla ole mitään, ei kavereita, tukiverkostoa tms. Sit voin vaan kuvitella miestä erotilanteessa...varmaan sekoaa.

Kaikki muuttuis ja esikoinen alottamas just elokuus koulunkin...

Alkuperäinen kirjoittaja ----:
Tuntuu pahalta nimittäin, että joudut kaiken muun lisäksi kantamaan vielä sellaista painolastia, että jos joku tulee ja alkaa selvittää väkivallan käyttöä kodissa.

Seuraavan kerran kun lapset näkevät jotain, mitä ei pitäisi, kannattaisi harkita todella tarkkaan suoraan johonkin ensikotiin menoa. Ei pidä läheisriippuvaisuudella pilata myös lasten elämää.

Mä muuten varmaan oon toi läheisriippuvainen, oon miettinyt sitä itsekin usein. Nyt kun ikää tulee lisää, alan ajatella asioista eritavalla. Onneksi.

Jos lähden, ei mulla ole mitään, ei kavereita, tukiverkostoa tms. Sit voin vaan kuvitella miestä erotilanteessa...varmaan sekoaa.

Kaikki muuttuis ja esikoinen alottamas just elokuus koulunkin...

Mutta sun lapset eivät enää kärsi tosta paskasta. Pistäpäs asiat vaakakuppeihin.

Ok, pointti on nyt siinä, et mulla on alkanut nyt tuntuu ettei mulla oo enää sellaisia tunteita mistä kohtaa kuin pitäisi, hän ei oo mulle tuki ja turva. Vanhat asiat ovat tulleet pintaan ja mua on alkanut inhottaa ja seksiä ei tee hänen kanssaan mieli.

Mitä kantsis tehä ?

Ehdottomasti erota. Tuossa tilanteessa tunteiden ja seksihalujen kuoleminen on täysin normaali ja terve reaktio miehen käytökseen. Se, että yrittäisit psyykata itseäsi jatkamaan hänen kanssaan on minusta ihan suoraa väkivaltaa itseäsi kohtaan.

En teidän tapauksessanne kannata edes parisuhdeterapiaa, vaikka mielestäni tavallisesti sitä kannattaisi kokeilla aina, koska epäilen syvästi, että mies suostuisi siellä puhumaan totta syistä, jotka ovat johtaneet sinun rakkautesi katoamiseen.

Mies on haukkunut mua usein vaikka miksi...oon lehmä, huora, vittupää......pla pla plaa. Arvaa tekikö hyvää ku baarissa sain yheltä mieheltä kehuja !!!!!!!! jeeeeeeeee ! Tuntui muuten toosi hienolta...:)

On tullut nähtyä läheltä tilanteita, kun jahkaillaan vuosikausia eroa vastaavanlaisissa tilanteissa, ja lapsetkin ovat sairastuneet jo siinä :/ Jos pelkäät miehen sekoamista sitä suuremmalla syyllä sinun olisi etsittävä apua asioihin! Kurjaa tietysti, että sinä olet se, jonka hartioille avun saaminen jää, vaikka se väkivaltainen on mies. Tukiverkon hankkiminen olisi tosi tärkeää jo viimeistään nyt.

Mies on haukkunut mua usein vaikka miksi...oon lehmä, huora, vittupää......pla pla plaa. Arvaa tekikö hyvää ku baarissa sain yheltä mieheltä kehuja !!!!!!!! jeeeeeeeee ! Tuntui muuten toosi hienolta...:)

Kyllähän ne kehuu saadakseen pimppiä. Sitten kun siihen on kyllästytty, niin alkaa haukkuminen.

Jos et eroakaan, niin tee nyt aluksi sentään se, että pistä mies vastuuseen tekemisistään. Älä siis enää pidä niitä sisälläsi tai esitä, että kaikki on hyvin. Jos mies ihmettelee tunteidesi kylmenemistä, kerro rehellinen syy. Jos mies on riehunut ja menette sukulaisiin, älä valehtele, että kaikki on hyvin. Älä pelkää ja salaile siksi, että joku voisi tehdä lastensuojeluilmoituksen. Jos tekee, se on miehesi, ei sun ongelma. Miehesi saa sitten itse päättää, tekeekö jotain väkivaltaisuudelleen vai ottaako vastaan muiden ihmisten täysin ansaitun vihan käytöksestään.

Salailu ja miehen jälkien siistiminen on nimittäin tuollaisessa suhteessa ehkä vielä raskaampaa kuin se väkivallan kohteena oleminen.

Alkuperäinen kirjoittaja jätä se vaimo?:
Miettikää kuinka moni vaimo tekee samaa miehelleen: huutaa, heittää tavaroita ja lyö?
Mutta samaa kehoitusta ei tule miehelle: jätä se sika

Ei se musta ole sen enempää oikein, jos tuossa mittakaavassa riehuu kuin ap:n perheessä.

Miettikää kuinka moni vaimo tekee samaa miehelleen: huutaa, heittää tavaroita ja lyö?

kyllä miehellekin sanoisin samaa - jätä se ämmä, jos se on väkivaltainen. Mut ota kuitenkin huomioon, että a) tilastillisesti naiset ovat pääosin väkivallan uhreja ja b) miehet ovat fyysisesti vahvempia

jos päädyn eroon, niin miten toimin ? Mitä teen ensiksi, sos.toimisto vai ?

No yksi mahdollisuus on, että otat selvää paikkakuntasi turvakodeista. Seuraavan kerran kun riehuminen alkaa, niin rohkaiset mielesi ja otat lapset ja menet sinne turvakotiin, vaikka se tuntuisi miten ylimitoitetulta. Kerrot siellä, miten pitkään tilanne on jatkunut tuollaisena ja he auttavat sinua sitten eteenpäin.

Varmaan sos. toimistostakin voit saada apua mm. uuden asunnon hankintaan liittyvissä asioissa.

Alkuperäinen kirjoittaja Lanski:

kyllä miehellekin sanoisin samaa - jätä se ämmä, jos se on väkivaltainen. Mut ota kuitenkin huomioon, että a) tilastillisesti naiset ovat pääosin väkivallan uhreja ja b) miehet ovat fyysisesti vahvempia

Etkö ole huomannut katuviä äitejä täällä palstalla? Aika usein neuvoja satelee, mutta miestä ei säälitä. Kuinka moni nainen on huutanut? Entä lyönyt? Entä rikkonut tavaroita?

Sun kirjoitusten perusteellä voisin kuvitella, että miehesi on narsistinen persoona.
Saa itku.potku raivareita ja kokee olevansa oikeutettu purkamaan sen sinuun.
Ja taitaa hänen omakuvansa olla aika vääristynyt myös.
Ja se itkeminen lyömisen jälkeen kuuluu myös tuohon "tautiin".
Ja valittettavan yleistä on myös se, että ihminen joka elää narsistin kanssa usein "sairastuu" läheisriippuvuuteen, niin kuin luulen että teillä on käynyt.
Kirjoita paperille ne kauheudet mitä miehesi on sinulle tehnyt. Pistä paperi pois muutamaksi päiväksi ja lue vasta sitten mitä olet kirjoittanut, yritä lukea ihan kuin joku toinen olisi sen kirjoittanut... mitä ajattelet kirjeestä??
Säälitkö kirjoittajaa, toivotko ettei se olisi totta, haluaisit hänellä voimaa irtautua huonosta suhteesta !
Sinulle todellakin toivon voimia tehdä tuolle asialle jotain, ennen kuin on liian myöhäistä !

Mies kun suuttuu ja tekee jotakin ja sit tietenkin lapset itkee ja kiljuu paniikissa, niin mies saa siitä huudosta viel kimmokkeen jatkaa.

Meil no koiranpentu ja sekin sai jo tuta mieheni vihan. lapsi otto koiralta lelua ja koira sit tietenkin yritti saada parempaa otetta lelusta, lapsen sormi jäi väliin ja tuli verta. mies otti koiran, riepotti sitä heitti seinään ja koira ulvoi/huusi/kiljui...luulin et kuoli tai vammautui. Onneksi ei sitten sattunut mitään ja koira ihan kunnossa, mut kauhea tilanne sekin.

Mies kun suuttuu ja tekee jotakin ja sit tietenkin lapset itkee ja kiljuu paniikissa, niin mies saa siitä huudosta viel kimmokkeen jatkaa.

Meil no koiranpentu ja sekin sai jo tuta mieheni vihan. lapsi otto koiralta lelua ja koira sit tietenkin yritti saada parempaa otetta lelusta, lapsen sormi jäi väliin ja tuli verta. mies otti koiran, riepotti sitä heitti seinään ja koira ulvoi/huusi/kiljui...luulin et kuoli tai vammautui. Onneksi ei sitten sattunut mitään ja koira ihan kunnossa, mut kauhea tilanne sekin.

Mulla ois tähän paljon sanottavaa, mutta ne on melko henkilökohtaisia juttuja - jos olet kirjautunut niin laita yv:ä.

Alkuperäinen kirjoittaja ajattelemisen aihetta:
Sun kirjoitusten perusteellä voisin kuvitella, että miehesi on narsistinen persoona.
Saa itku.potku raivareita ja kokee olevansa oikeutettu purkamaan sen sinuun.
Ja taitaa hänen omakuvansa olla aika vääristynyt myös.
Ja se itkeminen lyömisen jälkeen kuuluu myös tuohon "tautiin".
Ja valittettavan yleistä on myös se, että ihminen joka elää narsistin kanssa usein "sairastuu" läheisriippuvuuteen, niin kuin luulen että teillä on käynyt.
Kirjoita paperille ne kauheudet mitä miehesi on sinulle tehnyt. Pistä paperi pois muutamaksi päiväksi ja lue vasta sitten mitä olet kirjoittanut, yritä lukea ihan kuin joku toinen olisi sen kirjoittanut... mitä ajattelet kirjeestä??
Säälitkö kirjoittajaa, toivotko ettei se olisi totta, haluaisit hänellä voimaa irtautua huonosta suhteesta !
Sinulle todellakin toivon voimia tehdä tuolle asialle jotain, ennen kuin on liian myöhäistä !

Näin muuten aijonkin tehdä, hyvä idea.

Ihan tavanomaista suomalaista perhe-elämää, ei sen kummempaa.

Yhteistyössä