Alkuperäinen kirjoittaja lehmä:jos päädyn eroon, niin miten toimin ? Mitä teen ensiksi, sos.toimisto vai ?
Tekisitkö eropäätöksen itse vai uskotko että voisit keskustella järkevästi miehesi kanssa asiasta? Mutta joo, sosiaalitoimistossa näistä asioista lähdetään purkaa. Niiden kanssa tehdään elatuksesta sopimus, sellaisen voi tehdä keskenään mutta sosiaalitoimistossa se virallistetaan ja katotaan että se on oikeanlainen.
Siitä se lähtee. Mutta jos sä teet itse päätöksen niin että vaan ilmoitat miehellesi asian, niin turvakotia parempi voisi olla vuokrakämppä. Olis sitten heti uusi koti.
Lue jos saat käsiisi MeNaiset lehden (jos muistan oikein ) numero 4 tänä vuonna. Siinä oli juttua erosta, rahatilanteesta sen jälkeen ja muuta kaunistelematonta asiaa.
Mä itse olen nyt ottanut selvää asioista vähän, kun mun suhde ei ole myöskään ihanteellinen ja fiilikset erosta on ollut vahvoina.
Mä ymmärrän sua ihan kauheesti että tilanne on sulle niin ristiriitainen.
Mutta ole sä rohkea. Jos sä pidät miestä hyvänä isänä niin älä unohda sitä myöskään erossa. Anna miehellesi samat oikeudet lapsiin mitä sulla on, ja asumiset/tapaamiset jne erittäin tasapuolisiksi.
Tsemppiä paljon! Ero ei ole helppo, mutta se voi olla avain onneen. Klisee mutta totta. Kun uskaltaa ottaa sen askeleen ulos niin voi olla että asiat alkaa selkiytyä. Mä niin toivoisin että mulla olis se rohkeus tehdä se veto että ottaisin vuokrakämpän ja lähtisin. Ole sinä rohkea.