Avautumista ystävästä jolla pieni vauva...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Voihan vitalis sanon minä.

Ystävän vauva on nyt 4kk ja kertaakaan en ole puhunut puhelimessa/kasvotusten tänä aikana hänen kanssaan ilman et se kitisee koko ajan vauvasta. Joko vauva huutaa tai valvoo ja kuin väsynyt hän on ja mies ei tee mitään ja jos tekee niin tekee väärin. Vauva on kiltti, nukkuu jo yönsä, tutin kanssa vehtaa kyllä öisin joitakin kertoja. Ja mitään koliikkia ei todellakaan ole ollut. Sit mies kuorsaa. Raskausaikana ei saanut mahan takia nukuttua.

Mä en enään jaksa edes pitää yhteyttä. Aina sama kitinä. Mua vaan ei oikeesti jaksa enään kiinnostaa noi avautumiset. Kun mitään muuta ei puhuta, kun sitä kuin väsynyt hän on.

Kiitos ja anteeks =)

Ystäville saa avautua silloin kun siltä tuntuu, mutta onhan se ihan totta ettei jatkuvaa valitusta jaksa kukaan kuunnella varsinkaan jos sitä valittamisen aihetta pitää repiä ihan mistä vaan ja aina kaikki on huonosti.

minun mielestäni olet nyt vähän kohtuuton. Jos ei voi purkautua ystävälleen tuollaisista asioista, niin kenelle sitten? Ilmeisesti ystäväsi ei saa tarpeeksi tukea mieheltään, joten hakee sinulta lohdutusta ja mielestäni se on ihan oikein.

Alkuperäinen kirjoittaja mum84:
Ystäville saa avautua silloin kun siltä tuntuu, mutta onhan se ihan totta ettei jatkuvaa valitusta jaksa kukaan kuunnella varsinkaan jos sitä valittamisen aihetta pitää repiä ihan mistä vaan ja aina kaikki on huonosti.

Joo, totta. Mä mielelläni kuuntelen kyllä ystäviä, mut tollanen turhanpäiväinen valittaminen alkaa oikeesti jo rasittaan. Kun mitään muuta sen suusta ei kuule enään. Ja kun se vauva ON KILTTI!!!

Mitä siihen nyt vois sitten sanoo? Voi voi? :/

Voi kuule, mistä muusta ystäväsi puhuisi? Vauva täyttää hänen päivänsä nyt. Jos ei saa lapsesta puhua niin mistäs sitten? Muistan itsekkin että piti ihan keksimällä keksiä puhuttavaa lapsettomille ystäville, joiden ilmeestä näki että vain kohteliaisuudesta kuuntelivat vauvajuttujani.

Alkuperäinen kirjoittaja Tiina:
Voi kuule, mistä muusta ystäväsi puhuisi? Vauva täyttää hänen päivänsä nyt. Jos ei saa lapsesta puhua niin mistäs sitten? Muistan itsekkin että piti ihan keksimällä keksiä puhuttavaa lapsettomille ystäville, joiden ilmeestä näki että vain kohteliaisuudesta kuuntelivat vauvajuttujani.

Kyllä mä siitä vauvasta jaksan puhua vaikka kaiket päivät, mutten jaksa kuunnella tota vinkumista enään yhtään, kun mitään muuta ei elämässä enään ole. "väsyttää, vittu meni yö taas ihan valvomiseks" Ja vauva NUKKUU 21-07 ja ekan kerran tosiaan syö sillon 07 aikaan.

Kenenkään ei tarvi loputtomiin kuunnella kitinää. Minä aikoinaan lopetin tuttavuuden siihen kun en enää jaksanut kuunnella jatkuvaa kitinää päiväkotitädin kauheasta työstä. Jumankauta, nainen oli loman jälkeen ollut päivän töissä ja jo vitutti.

Kyl mä ymmärrän ap sua, meinaan vaan että sellanen on raskasta kuunnella kun koko ajan vaan valittaa ja valittaa :( kellä sitten olis niin helppoo aina pienten lasten kans?
Mullakin on ystäviä joilla pieniä vauvoja, musta on kiva että he purkaa itseensä muhun ja tykkään kuunnella ja antaa vinkkejä ku omat muksut jo isoja. Mutta en mäkään jaksas olla aina vaan kuuntelemassa, mun ystävät on sellasia et ne kuuntelee myös mun murheita..
Mä mielelläni autan kyl hoidan toisten vauvoja jos joku pyytää.
Mut jos on koko 4kk puhunut vaan itsestään eikä kertaakaan kysynyt mitä sulle kuuluu niin ei sekään kivaa ole :(
Mulla oli täs kans sellanen 2 viikkoa että kävin koko ajan läpi mun eroa miesystävästä ja paasasin koko ajan samasta aiheesta :xmas: ihme kun kukaan ei kyllästynyt :xmas:

Jääprinsessa, totta turiset, oon sit ehkä huono ystävä mut en vaan jaksa sitä valitusta enään. Hän on kuitenkin ehkä tiennyt mihin on ittensä laittamassa kun ehkäisyn jätti pois. Heillä on kaksi vanhmpaakin lasta... :/

Minusta ystävälle voi myöskin sanoa asioita suoraan. Miksi et sitten kysy häneltä, että miksi koko-ajan nariset, mietippä nyt onko sulla oikeasti noin hankalaa.
Jos siitä suuttuu, niin voi voi :whistle:

Yhteistyössä