Avioero ja puolisoilla omat tilit, miten käy rahojen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tietämätön"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyl mun mielestä avioliitto on juuri se mikä yhdistää puolisoiden elämät, eikä siinä enää lasketa sun ja mun rahoja. Jos mies valitsee vaimokseen huonompipalkkaisen, niin hän siinä samassa sitoutuu myös jakamaan osuutensa omasta palkastaan. Itse en ainakaan muunlaiseen avioiliittoon olisi suostunut. Mut jokainen toki eläköön tyylillään... Mut turha ihmetellä miten yli puolet liitoista päättyy eroon jos suurin osa ihmisistä ajattelee noin.

Just joo. Avioliitto yhdistää kaksi ihmistä lailla, mutta kyllä siinä on edelleen kaksi ihmistä ja kahden ihmisen tavat, rahat ja elämä. Mikään ihme, että puolet liitoista päättyy eroon kun jotkut ajattelevat noin. Kyllä mä ainakin menin mun miehen kanssa naimisiin sen takia, että halusin olla sen kanssa, en sen rahojen.

[QUOTE="vieras";24316988]Missä vaiheessa ap on kertonut hoitavansa lapsia kotona kht:lla? Ap puhui pienestä palkasta, ja miehen rahojen kärkkymisestä. Avioliitto ei muuta omistussuhteita, ei hyvää päivää.... Miehen rahat on edelleen miehen rahoja ja naisen rahat naisen vaikka oltaisiin kuinka avioliitossa. Erotilanteessa asia eri, mutta voihan mies haluta avioehdon ennen eroa, jos olisi fiksu (tai vain nostaa rahat pois tililtä)...[/QUOTE]

Onpas musta tehty täällä jo melkoinen pahis :D

EN siis ole pienipalkkaisessa työssä, vaan hoidan osin meidän YHTEISIÄ lapsi kotona (osin ovat päiväkodissa) yhteisestä sopimuksestamme ja teen 60% työaikaa. Eli toki jos tekisin 100% niin palkka olisi aika paljon parempi ja rahaa jäisi säästöön hyvinkin. Tämä on kuitenkin ollut yhteinen päätös.

Ja ei, en ole kärkkymässä miehen rahoja :D Mutta aloin vain tuota säästöketjua lukiessani miettimään, että MUN tililläpä ei säästöjä ole, niin miten kävisi JOS eroaisimme. Mies kun säästää noita rahoja kuitenkin MEILLE meidän YHTEISEEN tulevaan uuteen asuntoon.

Yhteistyössä