avioero

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyynel silmä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kyynel silmä

Vieras
Kuinka olette ottaneet puolisoidenne kanssa puheeksi avioeron? En haluaisi/ enää jaksaisi aloittaa kauheata riitaa vaan haluaisin saada asiat vain puhuttua niin että eroa voitaisiin rueta hakemaan.

taustaa: Ollaan oltu yhdessä 14 vuotta, kaksi lasta. Suhde on ollut ihan OK mutta meidän arvomailmat ovat kasvaneet ihan erillaisiksi. Mun mies ei arvosta yhtään samoja asioita kuin minä. Hänen päällimmäinen asiansa on joka asiassa RAHA. Me ollaan molemmat aina oltu töissä joten siitä ei sinänsä ole koskaan ollut puutetta. Minä haluan miehen, joka arvostaa mailmassa niitä pieniä asioita joita arki meille tarjoaa, haluan ihmisen joka arvostaa minua ihmisenä, naisena, äitinä..haluan rinnalleni ihmisen jolle on helppoa puhua. Haluan olla onnellinen ja haluan että puolisonikin olisi onnellinen minun kanssa ei rahasäkkiensä kanssa.

No jos sitää rahaa on säkkeihin laittaa niin ymmärrän sun huoli.

Se taitaa olla niin että miehet ajattelee raha-asioita vähän pitemäälle aikajaksolle kun naiset.

Naiset taas haluaa romantikkaa ja pusipusi ja on tyytyväisiä jo saa ens kuun vuokra maksettu ja jotakin syötävää pöytään.

Yhdessäolon avain on minun mielestä toisen ymmärtäminen, ei mitä toiselta voi vaatia.

Alkuperäinen kirjoittaja kyynel silmä;27015590:
Minä haluan miehen, joka arvostaa mailmassa niitä pieniä asioita joita arki meille tarjoaa, haluan ihmisen joka arvostaa minua ihmisenä, naisena, äitinä..haluan rinnalleni ihmisen jolle on helppoa puhua. Haluan olla onnellinen ja haluan että puolisonikin olisi onnellinen minun kanssa ei rahasäkkiensä kanssa.

Et voi saada sekä avioeroa, että tuota mistä kerroit.

Eli selvitä ihan ensin itsellesi se, mitä oikeasti haluat. Ja se, mitä voit realistisesti ajateltuna saada.

Avioeron saa otettua puheeksi siten, että ottaa sen puheeksi. Sanoo, että haluaa eron - ja tarkoittaa myös sitä (ts. ei uhkaa erolla turhaan, ei kiertele ja kaartele vaan sanoo kuten asia on). En oikein ymmärrä, mistä kaikista asioista pitäisi puhua ennen, kun voi alkaa eroa hakemaan.

[QUOTE="hmm";27015691]No jos sitää rahaa on säkkeihin laittaa niin ymmärrän sun huoli.

Se taitaa olla niin että miehet ajattelee raha-asioita vähän pitemäälle aikajaksolle kun naiset.

Naiset taas haluaa romantikkaa ja pusipusi ja on tyytyväisiä jo saa ens kuun vuokra maksettu ja jotakin syötävää pöytään.

Yhdessäolon avain on minun mielestä toisen ymmärtäminen, ei mitä toiselta voi vaatia.[/QUOTE]

No sanotaan näin, että rahan riittäminen ei ole ongelma mutta sen koko aikainen lisää, lisää, lisää haaliminen ja kaikki puhe pitää sisällään kysymyksen saako siitä rahaa?? se on ONGELMA!

Yhteistyössä