Onko minulla oikeus odottaa naisen kohtelua? Teinkö oikein?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kajsakjsa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kajsakjsa

Vieras
Olen koko ikäni ollut ikään kuin kynnysmattona, johon muiden on helppo pyyhkiä jalkansa. Mukaudun muiden mielipiteisiin ja tingin omistani muiden hyväksi. Usein minun on edes vaikea sanoa, mitä mieltä oikeasti itse olen, koska annan muiden mielipiteiden vaikuttaa liiaksi.

Avioliittoni on ollut aivan "kuiva" tunnetasolla ja fyysisesti jo usean vuoden ajan. On ollut raskaita asioita (ei kuitenkaan pettämistä) ja nämä ovat luonnollisesti vaikuttaneet. Nyt vuosi sitten asiat alkoivat mennä ns parempaan suuntaan ulkoisesti, mutta sisäisesti edelleen avioliittomme oli tyhjä. Kaipaan hellyyttä, rakkauden osoittamista, läheisyyttä ja seksiä. En saa yhtään mitään. On tuntunut vain, että olen yhdentekevä.

Olemme keskustelleet asiasta, riidelleet asiasta ja jutelleet asiasta jo vuosien ajan. Aina syyksi on laitettu raskas elämäntilanne tms. Nyt vuosi sitten tilanteen tosiaan helpotuttua mies aloitti terapian ja "alkoi etsiä itseään". Ja on löytänyt sisäisen minänsä, joka on homoseksuaali. Hän on nyt viime kuukaudet yrittänyt saada itsestään tolkkua, mitä oikeasti haluaa elämältä ja miten on onnellinen.

Samalla minä olen kannustanut ja odottanut, että mies saisi asiansa "päätökseen". Tiedän, ettei se käy ihan heti. Mutta silti.Olen toivonut, että mies jakaisi asioitaan kanssani, mm kertoisi uusista kavereistaan (homoista, joita etsii kaveripohjalta itseään ymmärtääkseen) ja mies tietää tämän ja tietää, sen olevan minulle tärkeää. Haluan olla kartalla siitä, missä mennään ja mitä hän haluaa jatkossa minulta, pystyykö hän olemaan avioliitossa mies ja kohtelemaan minua kuin vaimoaan.

Eilen sitten minulle selvisi nettipankin kautta, että mies on käynyt ravintolassa syömässä. Kysyessäni asiasta selvisi, että hän on käynyt uuden nettituttavuutensa (mies) kanssa syömässä ja maksanut tämänkin laskun. Täysin tuntemattoman ihmisen! Edes minulle mies ei alkuaikoina tehnyt noin :(

Minulla kiehui ihan yli. Sain tarpeekseni salailusta, odottamisesta ja pohdinnasta. Päätin, että voimme asua jatkossakin kavereina saman katon alla, kuten olemme tehneet jo vuosia. Mutta minä en enää odota miestä ja hänen päätöstään. Minä luovun henkisellä tasolla vähitellen suhteestamme ja jatkan elämääni. Se ei tarkoita heti muiden miesten etsimistä, mutta kuitenkin sitä, että pidän ns silmät avoimina :)

Miehelleni sanoin, että jos hän sitten joskus huomaisinkin, että haluaa minut, niin hänen pitää se minulle todistaa kohtelemalla minua kuin naistaan, tärkeintään. Sellaista hän ei ole tehnyt koskaan. Ja nyt minulla on jotenkin toisaalta surullinen olo tästä kaikesta, mutta toisaalta sitten myös jollain tapaa myös vahva olo.

Teit oikein. -Tosin en edes ymmärrä miten voisi olla suuttumatta kun oma puoliso antaa toiselle huomiota jollaista ei itse saa...

Mun mielestä ainoa tapa miten te voitte jatkaa "yhdessä" on se että sekä mies että sinä saatte tapailla ketä haluatte ja vaikkapa ottaa rakastajat. Tai ainakin minun naiseuteni kuolisi kokonaan ellei kukaan haluaisi juuri minua ja kohtelisi myös niin. Seksistä puhumattakaan...

Teillä ei ole lapsia? Se nyt ei varsinaisesti kuulu tähän mitenkään, mutta helpompi erota jos ei ole. EROTKAA! Miksi pitää homoa miestä? Miksi mies ei eroa sinusta? Sinähän olet nytkin kuin kynnysmatto kun alat odottamaan että jos mies nyt sattuukin haluamaan mut.Ryhtiä nainen!

• Tykkää
Reactions: Joxu
Teit oikein. -Tosin en edes ymmärrä miten voisi olla suuttumatta kun oma puoliso antaa toiselle huomiota jollaista ei itse saa...

Mun mielestä ainoa tapa miten te voitte jatkaa "yhdessä" on se että sekä mies että sinä saatte tapailla ketä haluatte ja vaikkapa ottaa rakastajat. Tai ainakin minun naiseuteni kuolisi kokonaan ellei kukaan haluaisi juuri minua ja kohtelisi myös niin. Seksistä puhumattakaan...

Näin ajattelinkin. Kumpikin voi tahollaan etsiä mitä tai ketä haluaa, vaikka kavereina saman katon alla "perhettä" pyöritetäänkin.
Tähän saakka olen vain tavallaan odottanut ja odottanut miestä ja hänen päätöksiään. Enää en odota, vaan päästän irti.

Alkuperäinen kirjoittaja HeviäPRKLEharmaana;29615752:
Teillä ei ole lapsia? Se nyt ei varsinaisesti kuulu tähän mitenkään, mutta helpompi erota jos ei ole. EROTKAA! Miksi pitää homoa miestä? Miksi mies ei eroa sinusta? Sinähän olet nytkin kuin kynnysmatto kun alat odottamaan että jos mies nyt sattuukin haluamaan mut.Ryhtiä nainen!

Mutta kun nimenomaan EN enää odota. Siihen yritän päästä. JOS mies haluaisi minut, niin hän saa sitten muiden tapaan yrittää valloittaa minut takaisin - JOS olen enää silloin vapaana.

Mutta miksi te ette eroa jos vuosia on ollut kurjaa? Ja nyt sitten tuo homokortti tässä saisi mut jo pakkaamaan laukut. Ei mulla mitään homoja vastaan ole mutta en mää sitä omalta mieheltä hyväksyis.

Alkuperäinen kirjoittaja HeviäPRKLEharmaana;29615770:
Mutta miksi te ette eroa jos vuosia on ollut kurjaa? Ja nyt sitten tuo homokortti tässä saisi mut jo pakkaamaan laukut. Ei mulla mitään homoja vastaan ole mutta en mää sitä omalta mieheltä hyväksyis.

Kun vuosia siihen "ankeuteen" on ollut aina jokin ulkoinen syy, lähisukulaisen vakava sairaus, miehen sairaus tms. Ja onhan meillä hyviäkin hetkiä ollut, ihan hauskaakin, kavereina. Kaipa sitä vaan on odottanut, että ne kurjuudet korjaantuvat (myötä- ja vastamäessä, katsos) ja varsinainen elämä voi taas alkaa. Ja lasten vuoksi myös on ollut tärkeä yrittää.

[QUOTE="aapee";29615760]Näin ajattelinkin. Kumpikin voi tahollaan etsiä mitä tai ketä haluaa, vaikka kavereina saman katon alla "perhettä" pyöritetäänkin.
Tähän saakka olen vain tavallaan odottanut ja odottanut miestä ja hänen päätöksiään. Enää en odota, vaan päästän irti.[/QUOTE]

Juuri näin, ei ole mitään järkeä jäädä sivustaseuraajaksi, kun toinen vain hurvittelee ja elää elämäänsä. Tottakai sinulla on yhtälainen oikeus jatkaa elämääsi haluamallasi tavalla. Suosittelen hankkimaan heti ensitöiksesi rakastajan itsellesi. Huomaat, että elämällä on sinullekin vielä paljon annettavaa ja saat ajatukset ainakin hetkeksi uusille urille ja mielen pirteäksi.

Noin mäkin varmaan tekisin jos olisin sinä. Tosin on hirveen vaikeeta samastua tilanteeseesi. Mut jos miehesi kohtelee tuntemattomia uusia kavereitaan sinua paremmin niin ehkä se on joo merkki jostain.

Onko toiveidesi elämä tosiaan tuollaista, että asut kämppiksenä, "kulissiavioliitossa" miehen kanssa joka ei kohtele sinua arvostavasti, ja lisäksi vielä on homoseksuaali.

Ajatteles tilannetta että eroatte ja annat miehen mennä tekemään itsensä onnelliseksi jonkun miehen kanssa. Sinä saat mahdollisuuden löytää jonkun ihanan HETEROmiehen joka ottaisi sinut naisekseen, eikä kämppikseksi.

Kummassa tilanteessa sinä olisit onnellisempi ja voisit paremmin?

Lasten takia ei kannata kulissiavioliittoa pitää. Mieti itse, jos saisit nyt selville että omat vanhempasi eivät halunneet olla yhdessä mutta olivat sitä lasten takia vaikka haaveilivat muusta. Tulisiko olo että olisit suonut äidillesi ja isällesi onnen?
Tottakai jokainen lapsi toivoo että oma isä ja oma äiti olisivat yhdessä, mutta sitäkin tärkeämpää on että isä ja äiti voivat hyvin.

Yhteistyössä