Avioeroko edessä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ex-mies?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Ex-mies?

Vieras
En nyt tiedä oikein miten aloittaisi, kun on hieman vaikea ottaa mistään kiinni. On vielä hieman sekava olo viikonlopun jälkeen.

Takana pari epäonnistunutta raskautta, joista viimeisin tuulimuna. Tätä osattiin odottaa aika vahvasti ja kuitenkin se oli yllätys. Nyt on sitten tehty lääkkeillä tyhjennys ja se oli kuulemma kivuliasta. Nyt olen sitten saanut kuulla että olen jättänyt toisen täysin yksin tämän asian kanssa ja kaikin puolin viime aikoina täysin huomiotta. En ole osallistunut tarpeeksi. Tuon keskeytyksen aikana tein tavallisia kotitöitä: laitoin ruokaa, siivoilin paikkoja jne. Autoin kun vaimo tarvitsi apua. Kyselin että millainen on olo ja olin paikalla. En kuitenkaan osannut olla niinku hän olisi halunnut (koska en tiennyt miten olisi pitänyt olla ja mitä olisi pitänyt tehdä) ja sen vuoksi olen huono mies enkä osallistu ""tähän juttuun mitenkään"". Oma kommenttini oli että en tiedä mitä haluat jos et sitä sano, jolloin vastakommentti on ""minä ala ketään rukoilemaan"". Itse ymmärrän kyllä että toinen ei voi arvata mitä ajattelen joten sanon mitän tarvitsen tai odotan toisen tekevän. Olisiko tuossa tilanteessa ollut liikaa sanoa: ""Tule tähän minun viereen""?

Rouvalle on kodin siisteys kaikki kaikessa. Jos kotona ei ole siistiä (hänen normien mukaan) niin huudosta saa osansa sekä lapset että mies. Jokainen paikka pitää olla putsattu ja järjestyksessä. Jos keittiön pöydällä on edellisen päivän sanomalehti niin kaikki paikat on paskassa. Lisäksi tämä ilmenee siten, että vaikka lapset siivoaa jälkensä ja yhdessä laitamme paikat kuntoon ennen kuin äiti tulee töistä, ei se ole kuitenkaan riittävä, vaan vielä löytyy jotain tekemistä joka ""on jätetty hujan hajan. Kukaan täällä ei tee mitään, minä saan aina vaan siivota."" Huomauttamiseen löytyy aina syitä ja elämää tältä osin varjostaa se että pitää koko ajan olla ""varpaillaan"" ettei vaan jättäisi sotkuja jälkeensä. Tosin jos rouvalta itseltään jää jugurttipurkki olohuoneen pöydälle, siinä ei ole mitään. ""Koska hän on ainut joka täällä siivoaa niin sehän on ihan sama.""

Tämä ei vielä ole ainut asia. Meillä ei kuulemma ole enää mitään yhteistä (paitsi lapset) ja eletään vaan saman katon alla.

Pahin ongelma on se, että puhuminen on vaimolle vaikeaa. Syyttäminen onnistuu helposti, samoin haukkuminen kun taas mahdollisen anteeksipyynnön tekeminen on niin vaikeaa että se ei onnistu millään.

Hellyys on ollut kyllä mukana suhteessa. On oltu lähekkäin ja halailtu. Seksi tosin on ollut sellaista että vaimo ei ole aloitetta tehnyt 6 kk aikana kuin kaksi kertaa. Ja molemmissa aloite on ollut sellainen että suoraan ""vehkeeseen"" kiinni, muutamia vetoja edestakas, jonka jälkeen kommentti: ""käytkö laittaa oven kiinni"" (tämä siis iltaisin kun lapset nukkumassa). Ei ole aikoihin saanut tuntea itseään halutuksi. Itse kun teen aloitteen, siihen sisältyy kaikki selkähieronnasta alkaen päättyen suuseksiin (josta puoliso tykkää ihan mielettömästi).

Nyt on kuitenkin sellainen tilanne että suoraan ilmoitti että ei tiedä haluaako enää jatkaa.

Mitä tässä voisi tehdä? En ole mikään ruikuttaja, joten en aio itkeä ja ruikuttaa että ""älä rakas älä"".

MIkä olisi sopiva aika miettiä tälläistä ratkaisua? Ajattelin ehdottaa että päätä viikon sisään mitä haluat tehdä vai haluatko edes yrittää, niin viedään asiaa eteenpäin.

Ollaan oltu yli 10 vuotta naimisissa ja rakastan vaimoani edelleen, mutta heittosäkiksi en ala. Ennemmin sitten vaikka yksikseen kuin ilman omanarvontuntoa.

Mieti vielä asiaa rauhassa. Sinä olet loukkaantunut vaimosi käytöksestä ja vaimosi varmasti sekaisin epäonnisista raskauksista. Tuntuu että etsimällä etsit asioita, joista voit narista. Naiselle hormoonit tekevät tepposiaan jo normaalielämässäkin, saati raskaana ollessa. Ottakaa aikalisä, jos ja kun rakkautta tuntuu löytyvän. Pariterapia voisi olla hyväksi? Viikko on lyhyt aika tehdä päätöksiä lapsiakin ajatellen. Ylpeys sivuun, nyt ei ole sille oikea hetki.

Hassua että vaimosi reagoi noin.. Onhan teillä nämä kaksi kesken jäännyttä lapsen saantia myös? Onko vaimollasi nyt jäänyt levy päälle ja hän ei vaan kestä pettymyksiä?
olisikohan sinun annettava hänelle realiteetteja eteen. Sanot ettet lämpene pelkästä kourimisesta haluat naiselta enemmän. Eikös perhe ole kahden ihmisen yritys, sitä vaan ettei hän ole ainut joka siellä siivoaa ja laittaa kotia. Niin ja osaiskohan pikku vaimosi kertoa mitä muuta yhteistä hän haluaisi sinun kanssa, lastenlisäksi?
Kerroppa sille että ei hänellä ole ainoastaan oikeus surra menetettyjä vauvoja vaan sulla on yhtä suuri oikeus siihen.

Valitettavasti olet naimisissa luonnehäiriöisen ihmisen kanssa ja jo pelkästään oma etusi olisi jos eroaisitte. En jaksa enempää selittää, mutta huomaat sen itse sitten kun sinulla on sinut huomioiva tasapainoinen nainen.
Kaiken lisäksi hänen ""oireensa"" voivat viitata muihin säätöihin.

>Tuntuu että etsimällä etsit asioita, joista voit narista.

Aika jännä näkökulma. MIten niin etsimällä etsin asioita joista ""narista""?

Eli jos sanoo miten asiat näkee niin se on narinan kohteiden etsimistä. Nuo nyt oli esimerkkejä käytösmallista.

Mitä muuta sitä voisi tehdä kun jakaa kotityöt mahdollisimman tasan ja pyrkiä olemaan huomaavainen?

Ei millään pahalla, mutta hyvin naismainen näkökulma tuo ""narinan aiheiden etsiminen"". Tuo kortti on usein naisten käyttämä.

Keskenmenot ovat kovia paikkoja ja panevat koko hormonitasapainon sekaisin. Se taas panee koko naisen sekaisin ja psyyken rosolliksi. Kun hän yrittää pitää edes jotain hallinnassa, komenteeraa hän kotijoukkoja ja yltiövahtii järjestystä. Samaa perua on myös miehen syytteleminen.

Aikanaan resusin itse tuollaisten hormonaalisten juttujen vuoksi oikein olan takaa ja samanlaisin oirein kuin vaimosi, keskenmenokin oli ollut. Kerran sitten ostin itselleni viinipullon ja ajattelin martttyyrinä, että paskat minä kodista välitän, kun muutkaan ei välitä. Join viiniä ja märehdin. Psyykkasin itseni kunnon märykontoon ja siihen tilanteeseen mies kotiutui. Arvannet ällistyksen, raitis vaimo itkeä tursuttaa räkä poskella ympäri päissään.
Vaan että se helepotti. Resusin ja tursutin kännissä itsestäni ulos kaikki olennaiset ja epäolennaiset, mies kuunteli hiljaa ja ällistyksissään. Kun ei ollut estoja, tuli sanottua kaikki.

Siihenpä sitten nukahdin miehen kainaloon ja aamulla kun heräsin, oli kahvit valmiina ja aamuhommat lasten kanssa valmiina. Mies oli mietiskellyt ja yrittänyt ymmärtää, onneksi oivalsikin tärkeimmät. Osasi sitten esittää oikeat kysymykset ja saatiin puhuttua kipupisteet avoimiksi. Miehen kainalo oli se paras paikka päästä tasapainoon, sylihoito ja hellyys. Sitä teilläkin nyt kaivataan kovasti.

Voit käyttää samaa konstia ja ostaa herkullisen putelin ja herkkuja, lapset sukulaisten tai ystävien luo ja vaimo hellyyshoitoon. On todettu toimivaksi. Yltiöpäinen siisteysvimma on yksi oire tyytymättömyydestä, pettymyksestä ja huomion kaipuusta.

>Valitettavasti olet naimisissa luonnehäiriöisen ihmisen kanssa
>ja jo pelkästään oma etusi olisi jos eroaisitte. En jaksa
>enempää selittää, mutta huomaat sen itse sitten kun sinulla
>on sinut huomioiva tasapainoinen nainen.

Olen miettinyt ihan samaa, mutta en ole varma. Kun ei satu olemaan muistissa enää kokemuksia mainitsemastasi naistyypistä.

Muita ""säätöjä"" en usko olevan, mutta keskustelualueille tuntuu kirjoittavan aina välillä, mutta yleensä tuonne raskauspuolella oleviin palstoihin.

ainiin, tätä on pakko kommentoida:

> Naiselle hormoonit tekevät tepposiaan jo
> normaalielämässäkin, saati raskaana ollessa.

Tämä on sitten sellainen väite että jos tuon sanoisi miehestä niin heti tuomittaisiin!!! Eli naisella hormonit oikeuttaa kohtelemaan toisia/puolisoa kaltoin ja se on vaan hyväksyttävä.

Miten olisi jos sanottaisiin: Miehellä hormoonit tekee tepposiaan jos ei ole vähään aikaan päässyt ""tyhjentämään"". Saati sitten jos on pitempi aika?

Eli kerrotko miten naisia pitäisi kyllä ymmärtää hormooneiden takia mutta miesten pitää osata kontrolloida?

Lisäksi miehillä on vielä se ero, että siittiötuotanto toimii koko ajan, eli tulee jo fyysinenkin tarve purkautumiselle. Tähänhän sitä perustuu yölliset siemensyöksyt (siis jos ei käytä käsiään paineen helpottamiseen)

Hormoneista johtuva ailahtelu nyt vaan on tosiasia naisten elämässä. Tuskinpa kukaan nainen sitä haluaa, mutta asian kanssa on vaan elettävä. Ulkopuolisen silmin, tosin naisena, olen edelleen sitä mieltä, että reagoit liian jyrkästi asioihin. Toki niin tekee myös vaimosi. Sanot rakastavasi vaimoasi, eikö siitä kannattaisi lähteä eteenpäin. Teillä on yhteisiä lapsia, haluatte niitä myös lisää. Tuo siivousasia ei voi olla syy avioeroon?

En hyväksy pihtaamista avioliitossa. Olen täältäkin monta juttua lukenut, mistä hyvin selviää seksielämän vaikeus. En siis väitä, että homma on simppeli korjata, mutta jos tahtoa riittää, asia selvinnee. Avioliittonne on teidän käsissänne, miten paljon sen eteen kannattaa tehdä töitä?

Olet liian kiltti mies! Olen nainen, mutten ymmärrä ylisiistejä ihmisiä. Seurustelin hetken miehen kanssa, joka pyyhki joka päivä keittiön kaapin ovet ja petasi.

Olin kauhuissani, että noin siivousintoisia ihmisiä onkin, jätin hänet vähin äänin ja huokaisin helpotuksesta, säästyin varmaan paljolta. En olisi jaksanut katsella sitä puunaamista pitkään.

Oma mieheni on laiskempi siivooja, mutta pidän siitä että kodissa voi ""asua"" reilusti eikä tarvi varoa että sotkeeko nyt jotain paikkoja.

Keskustele vaimosi kanssa että kannattaako olla tuollainen siivoushullu.

Toinen vaihtoehto on että alat vähän etäiseksi, hän saa miettimisen aihetta, ja tulee pelko että olisit jättämässä hänet.

Voi näin naiselle tuo viestisi on päivänselvä. Olen meikämaijan kanssa täysin samaa mieltä.

Vaimosi on kovasti lohduton, hänestä tuntuu että on jäänyt yksin mieltä painavien asioidensa kanssa. Hänellä on paha olla ja hän etsii ulospääsyä ahdistavista tunteista, tuosta nuo eroajatukset kumpuavat. Hän myös haluaa pitää kodin siistinä, koska se on elämän osa-alue mihin hän voi selkeästi vaikuttaa.

Voi voi miten tuon nyt miehelle osaisi selittää. Itsellesi nuo vastoinkäymiset eivät ole olleet niin maata järkyttäviä kuin vaimollesi.

Et toisaalta ole toiminut mitenkään väärin. Vaan jopa 99,99% oikein ainakin pääpiirteittäin. Vaimosi on vain niin totaalisen pettynyt ja lohduton. Suoria neuvoja en voi antaa, koska itse tunnet vaimosi parhaiten.

En tiedä, kerro että rakastat ja haluaisit ""ymmärtää"", ""auttaa"" ja tukea häntä paremmin.

Mutta tilanne johtuu hormooneista ja noista lohduttomista pettymyksistä. Kun toivoo, pelkää, ja sitten alkaa uskoa ja putoaa kerta toisensa jälkeen taas tyhjän päälle.

Joo lohduton näyttää olevan myös molemmat! Ehkäpä ne hormoonit tekevät vaimosta ambivalentin kaikissa päätöksistä, kun on huono olla niin muillakin tarttee olla.

Keskenmeno(je)n aiheuttama pettymys voi olla naisella hyvin totaalista. Nainen voi kokea koko naiseutensa menetetyksi ""kun ei pysty edes lapsia tekemään"". Kun tuo pettymyksen tunne lisätään raskauden aiheuttamaan hormoonimyrskyyn, siitä voi seurata jopa ihan oikea sairaus eli masennus ja jos sitä ei hoideta jopa psykoosi.

Ex-mies on loukkaantunut vaimonsa käytöksestä ja onhan se ymmärrettävääkin, sillä mieskin kokee tilanteessa avuttomuutta ja surua - ymmärsin, että lasta oli haluttu yhdessä. Mies ei vain koe raskauden alkuaikaa kovin ihmeellisenä aikana - eihän hänen kehossaan tapahtu mitään muutoksia. Naiselle tilanne on aivan toinen eikä nainen välttämättä pysty hallitsemaan esim. niitä mielialanvaihteluita, joita raskauden alkaminen aiheuttaa. Ja ihann kokonaan toinen trombi on keskenmenosta aiheutuvat muutokset kropassa, mielialassa...

Ex-mies voisi ennen eroa hakea esim.kirjastosta tietoa siitä, mitä raskaus ja keskenmeno voi naiselle aiheuttaa. Ja kun on hiukan päässyt selville asiasta, keskustella siitä vaimonsa kanssa ihan rauhallisesti. Ehkä nainenkaan ei ihan tarkkaan tiedä, miksi hän käyttäytyy siten ja miksi hän syyttää muita esim. siivoamattomuudesta ja äksyilee muutekin. Taustalla on todennäköisesti esim. huonommuuden tunnetta, pettymystä jne.

Ex-miehen pitäisi pystyä olemaan tässä tilanteessa se vahvempi osapuoli. Oma ylpeys kannattaa nyt niellä ja se varmaan onnistuukin, kunhan ensin saa tietoa siitä, missä oikeasti mennään.

""Seurustelin hetken miehen kanssa, joka pyyhki joka päivä keittiön kaapin ovet ja petasi. Olin kauhuissani, että noin siivousintoisia ihmisiä onkin, jätin hänet vähin äänin ja huokaisin helpotuksesta, säästyin varmaan paljolta. En olisi jaksanut katsella sitä puunaamista pitkään.""

-->

Just joo miten siivoushullua... että ihan sängyn petasi... Millaisessa läävässä sinä mahdat asua?

Vaikuttaa siltä että naisesi on kovasti dominoiva teidän perheessä..ei hyvä jos hän on liian määräilevä eikä anna sinun ja lasten elää omalla tyylillään..hän yrittää muokata teistä mieleistään ja ""omannäköistä""..Jokainenhan on oma persoonansa, ei toista voi muuttaa ja aina vaatia että joka päivä on oltava tämmöinen ja tämmöinen.

Selvästi hänellä on kriisi ehä itsensä kanssa(ulkonäkö, ikä, vaihdevuodet, kyllästyminen arkeen ja samoihin kuvioihin, muu mies ja mielenkiinto,masennus, stressi, unihäiriöt?)mikä tahansa näistä voi tehdä hänen käytöksestään tuon..Jokin siellä nyt painaa..varmasti myös pettymys raskauden epäonnistumisesta näkyy..mutta ehkäpä muutakin on nyt vialla. Yritä puhua vielä..älä luovuta jos sinä vaan jaksat vielä..ota selvää haluaako vaimosi sinua jajatkaa ja mistä oikeasti kiikastaa??!!Onnea!

Täällä on muutama kirjoittaja elänyt säkki päässä, sillä heidän kommenttinsa ovat törkeästi ylimielisiä ihmisen yhteen vaikeimpaan asiaan. Satuin nyt jäämään tähän ""Tintin"" kommenttiin, joka on huipputörkeä ja täysin tunteettoman ihmisen kirjoittama.

Keskenmenot ovat niin raskaita asioita, että yksikin sellainen suistaa naisen raiteiltaa ja toistuvana pudottaa kuiluun. Keveästi siihen ei saa suhtautua eikä pyörittää puukkoa haavassa.

Itse elät säkki päässä, et ymmärtänyt mihin pyrin=) kyse oli siitä, että ei puolisolla ole oikeutta lyödä lyötyä kun molemmat ovat kokeneet saman. Kyllä se keskenmeno on varmasti koskenut ja koskettanut ex-miestäkin. Sitä tarkoitin realiteeteilla. Sitäpaitsi Ihmiset ovat yksilöitä, onhan totta että joku ei koskaan hyväksy tapahtunutta ja syyttää siitä muita. Kekenmenossa kun ei syyllistä ole. Eikä kaikki muijat paukahda psykoosiin saatuaan keskenmenon, tosin onhan niitäkin. Niin ja oon kuullu että naiselle se raskaus on sen verran kova juttu fyysisestikkin, että osa sekoaa lapsen saanin jälkeenkin. Eli enhän minä sitä vähättele kun naisen hormoonit tekevät tepposen vaan siitä ettei ymmärretä miehen voivan kokea yhtä kovana menetyksen vaikka ei sitten oliskaan hormooneja mihin vedota.

Minulla on siis epänormaali mies, hän petaa joka aamu sängyn ja tiskaa, vaikka meillä on tiskikonekin, mutta jos tiskialtassa on jokunen astia niin häneltä se käy hetkessä ja roskatkin vie aina!
Ei kuin minulla on maailma ihanin mies ja olen onnellinen!
Emme kuiteskaan kumpikaan ole siivoushulluja, kyllä niitä kotielämiä löytyy sängyn alta jos oikein tarkkaan katso!
Ei hormoonivaihtelut, eikä mielialavaihtelut ole mikä puolustus, miks naiset aina vetovat siihen? Itse aloin jo 40v. käyttämään hormoonikierukka ja nyt on estrogeenikierukka. pitäis ennakoida, että pystyy elämään tasapainosesti, OLE naisellinen ja ONNELLINEN siitä että olet Nainen! Minä ainakin haluan olla naisellinen ja Nainen isolla N!

Nimimerkille ""Yöks""

Taidat olla samanlainen siivoushullu kuin ketjun aloittaneen miehen vaimo!

Meillä on siistiä, mutta makuuhuone on sellainen huone johon vieraat eivät ainakaan arkisin mene, oven saa kiinni jos yllätysvieraita tulee. Etkö tiedä että aamuisin peite pitää potkaista jalkopäähän, että yön aikana kertynyt kosteus haihtuisi, eivätkä patjat pikkuhiljaa homehtuisi.

Viikonloppuisin vien aina petauspatjan, täkin ja tyynyt aamupäiväksi katollisen pation alle tuulettumaan, senjälkeen vasta petaan, samalla vaihdan aina lakanat.

Myönnän että joskus viikolla jätän vaatteitani makuuhuoneen tuolille lojumaan...en myöskään aina viitsi heti laittaa tiskejä koneeseen yms.

Mieluummin olen hivenen epäsiisti kuin siivoushullu, kuten tämä ex-ystäväni! Oli järkyttävää huomata että joku pesee joka päivä keittiön ovia...ja oli tietysti muissakin asioissa yli-tiptop. Hyvä kun pääsin hänestä eroon!

Nimimerkki ""Minä""
Oletko kotirouva?
Itse en millä kerkiä joka vkl kantaa petivaateitä ulos, tai mattoja... nykypäivän patjat ja peitot on suunnitteltu niin hyvin, että en katso tarpeelliseksi viedä eikä vaihta joka ikinen vkl, tyynynliinat vaihtan kyllä, ennenvanha oli emännän kunniatehtävänä hoitaa joka vkl puhtaat valkoiset lakanat sängyyn! Mutta nykypäivänä kuin Nainen on työelämässä, ei millä kerkiä ja vkl pitää jäädä aika myös miehensä kans olemiseen ja ystäville, ym menoille. Jos joka päivä siivoa jostain, ei sitä lika edes tule sillälailla, kuin lapsetkin on jo muuttanut! On minuakin sanottu siivoushulluksi ,kun jokaikinen aamu kuulemma rätti kädessä, mutta olen niin tottunut siihen, että hoitan kotona kaikki juoksevat asiat aamuisin, kastelen kukat, pesen WC, jm. niin illalla on aika nauttia ruoan valmistuksesta, ostoksista tai olla vaan! Elämä on myös nautintoja varten!

Oletko kertonut vaimollesi miltä sinusta tuntuu?
Koin itse hirveän riidan päätteeksi ahaa-elämyksen, että tuo mun mies tosiaankin ajattelee erilailla kuin minä!!!!

Meikämaijan ja nainen 30+:n tavoin minäkin pystyn aika pitkälle samaistumaan vaimosi mielentilaan ja reaktioihin. Vastausta siihen mitä pitäisi tehdä en sen sijaan pysty antamaan.

Sanot, että puhuminen on vaimollesi vaikeaa. Tämä puhumattomuus varmasti vaivaa häntäkin, ja kodin siisteydestä ja sinun käytöksestä valittaminen voi olla hänelle yksi keino yrittää kärjistää asiat pisteeseen jossa mieltä todellisuudessa painavat asiat purkautuisivat väkisin ulos. Erosta puhuminen saattaa olla vaimollesi äärimmäinen keino yrittää saada sinut ymmärtämään, että hänellä on tällä hetkellä todella paha olla (vaikka hän ei ehkä missään nimessä oikeasti haluaisikaan erota).

>Ex-miehen pitäisi pystyä olemaan tässä tilanteessa se
>vahvempi osapuoli. Oma ylpeys kannattaa nyt niellä ja se
>varmaan onnistuukin, kunhan ensin saa tietoa siitä, missä
>oikeasti mennään.

Otin asian esille eilen illalla. Kysyin että oletko vielä sitä mieltä että et halua jatkaa minun kanssa?

En saanut mitään suoraa vastausta, pientä mutinaa vain.

Nukkumaan mennessä pyysin häntä kainaloon. Sanoin että tule tuohon ja anna minun pitää sinua lähellä. Siihen hän tulikin ja nukahti.

Katsotaan mihin tämä tie vie. Ainakin minun osalta siihen että ei voi syyttää yrittämisen puutteesta. Halua on yrittää jos vaan saa mahdollisuuksia.

Yhteistyössä