Aviokriisi, apua!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja N73
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

N73

Vieras
Olen ollut naimisissa 6 vuotta ja nyt on kriisi päällä. Sitä on kestänyt itseni puolelta jo muutaman vuoden, mutta mieheni alkaa vasta nyt ymmärtää ettei kaikki ole todellakaan kunnossa. Koitan keskustella hänen kanssaan asiallisesti, karjuen, huumorilla ja kaikella siltä väliltä, mutta mikään ei tunnu menevän perille. Minusta tunttuu ettei hän arvosta minua tarpeeksi, kun ei edes vaivaudu vastaamaan minun puheluihin, kun on soittomatkoillaan viikonloppuisin.
Päivällä hän kyllä voi soitella tai tekstitellä, mutta iltaisin / öisin hän on tavoittamattomissa. Tiedän hänen olevan ravintoloissa usein kavereiden kanssa ja vastaavan muiden puheluihin, mutta minut blokataan pois. Pyydän häneltä pieniä käytännön asioita, jotta meidän arki sujuisi paremmin, niin hän ei suostu tekemään mitään asioiden eteen. Hän on salannut minulta paljon raha-asioita, vaikka meillä ns. yhteinen talous mm. lainoja pankista, maksamattomia laskuja jatkuvasti. Outo ""tyttökaveri"", josta hän ei ikinä maininnut minulle, mutta oli kuitenkin tehnyt hänelle erikoisen palveluksen ( joka selvisi minulle vahingossa). Selvisi myös että he olivat soitelleet ja viihtyivät todella hyvin toistensa seurassa, kun olivat jossain yhdessä. Karsimme tietysti yhteisen ajan puuttesta, kun olen itse viikot töissä ja mieheni silloin vapaalla ja hän viikonloput töissä ja minä vapaalla.
Meillä on myös 2 lasta eli en todellakaan haluaisi erota, mutta mitä mä voin tehdä?? Meiltä menee perheen yhteiset viikonlopun niin, että elän ns. yksinhuoltajana vapaa-aikani, joka todella alkaa olla mulle todella vaikeeta. Tuntuu etten saa perinteisiä viikonloppuja, kuin joskus harvoin mieheni ollessa kotona. Mieheni haluaa käydä paljon ravintoloissa eli jos teemme yhdessä jotain, niin silloin mennään ravintolaan.
Voisin kirjoittaa asiasta 10 kertaa enemmän, mutta jos aluksi kommentoisitte tätä. Antakaa neuvoja ja mielipiteitä.

No minulle tuli tekstistäsi sellainen tunne, ettämiehelläsi on rakastajatar. Mikä kriisinne on aiheuttanut vai onko kyse vaan miehen kehittämästä kriisistä, että voisi vapaasti tapailla uutta naista?
Sinun kannattaa tehdä miehellesi selväksi, että näin ei voi jatkua ja pistää mies seinää vasten, että on perheensä kanssa kunnolla tai ei ollenkaan, pitkää ei kannata antaa tilanteen jatkua, koska helposti se jää päälle siis se ettei kunnioita toista. Ihmeellistäperhe-elämää, ei sen tuollaista pitäisi olla. Tsemppiä!

Muusikonretale vaikuttaa itsekkäältä paskiaiselta. Mieti, onko mies kykenevä ja ennen kaikkea halukas muuttumaan. Tuota halukkuutta vähän epäilisin, jos olet jo pitkään yrittänyt asiasta keskustella. Jos homma ei muutu, niin mies vaihtoon. Kyllä niitä erilaisiakin on.

en ole ehkä ns.kiltti ihminen jolta pyysit vastausta mutta minusta kuulostaa myös siltä että miehelläsi on toinen nainen! yleensä käytös miehillä menee just noin kun joku nainen aatoksissa....ja hyvin yleistä miehillä jotka ovat n.kolmekymppisiä ja joilla on pieniä lapsia, ja yleensä ovat kunnollisia,kunnianhimosia,työtä paljon tekeviä jne. Seuraa nyt tarkasti miestäsi ja yritä saada ""rysän"" päältä kiinni!

Eihän tuollainen peli vetele!Sano miehellesi suorat sanat, että ravintola illat saa loppua, kun on pieniä lapsia, silloin eletään lasten ehdoilla. Ja vastuu on molempien. Miehesi tuntuu jääneen poikamies asteelle!Jos muutosta ei tule, laita mies ulkoruokintaan, taitaa muutenkin olla jo piloilla koko mies!

Apuva - hukassa ollaan.
17 vuoden avioliitto karahti kiville - minulle putkiaivolle ilmoitus tuli täysin puun takaa ja nyt on kaikki voimat loppu. Kädet tutisee, verenpaine lähentelee kahtasataa ja yhteisiä lapsia 7.

Minulla olisi tahtoa tehdä vaikka mitä mutta rouva ei halua enää olla kanssani. En juokse ravintoiloissa en muiden naisten perässä - miksei ns. kunnollinen mies kelpaa. Kumpikaan ei ole osannut arvostaa toisen panosta perheen eteen.

Elämä ei ole ollut aina ruusuista mutta arkirutiinien olen luullut kuuluvan asiaan ja etäännyttävänkin mutta... rouva ei ole halunnut tehdä kanssani mitään. Tiedän - en ole osallistunut kotitöihin riittävästi, olen huolehtinut lasten harrastuskuljetuksista. Rouva oli kotona hoitamassa lapsia 15 vuotta josta olen hänelle todella kiitollinen.

Tällä hetkellä tunteet hyppivät vuoristorataa - välillä on kohtuullinen olo välillä on todella synkkää. Tilannetta ei yhtään helpota, että rouvalla taitaa olla jo uusi vaikkei ero ole saanut vielä virallista vahvistusta ja asumuserossakin ollaan oltu vasta toukokuusta asti.

Ystävät on vuosien varrella kaikki kaikonneet kun en halunnut jakaa aikaan muiden kuin perheeni kanssa - nyt ei ole ketään jolle voisi purkaa tunteitaan joten ehkä tämä helpottaa - edes hiukan.

Omalta osaltani voisin sanoa N73:lle joka olisi ainakin omalla osallani toiminut loistavasti ja olisin sitä kaivannutkin rouvaltani.

Hellästi kädestä kiinni ja pyytänyt laittamaan pyykkejä hänen kanssaan.

Tällä pienellä eleellä olisin tehnyt mitä vain - hänen tapansa oli kuitenkin jättää lappu pöydälle kun tulen koiran kanssa iltalenkiltä - Tee nämä.

Voimia vain N73:lle

Yhteistyössä