Aviokriisi ja epäilen mieheni olevan Bi.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyrmistynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyrmistynyt

Vieras
13v. oltu yhdessä,lapsia 3. Avioliitto nyt kriisissä. Mies ilmoitti ette enään rakasta. Tätä jatkunut nyt jo 3kk. Mies ei halunnut aluksi puhua mistään, mutta nyt sain sentään jotain hänestä irti. Lähinnä syyttää minua melkein kaikesta.
No, sitten kävi näin että näin viimeyönä unta jossa mieheni tunnusti että pitää miehistä ja siksi on ollut tällainen kriisi. Soitin heti tästä unestani parhaalle ystävälleni ja heti kun olin asiani kertonut hän parahti, ettei tiedä pystyykö minulle kertomaan erästä asiaa.
Pakotin kertomaan... paras ystäväni kertoi että minun ja mieheni suhteen alussa, miehen työpaikalla miehellä oli jäänyt tietokone auki vahingossa , josta työkaverit olivat nähneet mieheni viestit jollekin miehelle. Aika törkeetäkin tekstiä siellä oli lukenut. Oli puhuttu tapaamisista ja minun työajoistani jolloin voisivat tavata.
Ja ystäväni nykyinen mies on siis mieheni entinen työkaveri.. ja tämän keskustelun oli nähnyt myös yksi toinen miestyökaveri. Ystäväni mies oli siis tämän eilen vasta ystävälleni kertonut, vaikka siitä hän ei ole koskaa muuten puhunut.
Aikamoista sattumaa...????!!
No sitten soitin ennustajalle ja kerroin vain sen että parisuhde kriisissä ja en tiedä mitä tehdä? Kerroin että näin aika kamalan unen, mutta en kertonut mitä siinä unessani oli. Tämä ennustaja sanoi heti ihana suoraan, että niin ... kun miehesi tykkää molemmista. Naisista ja miehistä:O

Arvatakaa mikä olo minulla nyt on. Olo on petetty ja rikki. Oksettaa ja pelottaa.
Olen koittanut kokoajan pelastaa suhdettamme, mutta kaikki tämä vei pohjan kaikelta.
En tiedä miten ottaisin asian esille mieheni kanssa?
Ja ikävä kyllä tämä ei oli mikään vitsi, vaan täyttä totta:(

no kyllä sillä aika paljon on itselleni. Olen ollut "petetty" siitä että kenties mies on minua pettänyt ja tuntenut noin koko avioliittomme ajan. Minä syyllistänyt itseäni monestakin asiata jonka nyt tajuan johtuneen miehen suuntautumisesta. Ja sen että jos hän on näin tuntenut jo ennen minua, olisi se minulle pitänyt kertoa ennen papin aamenta.

Jos pitää molemmista, ei se tarkoita, että olisi pettämässä toista. Ja voihan olla, että miehesi ei halunut kertoa asiasta, koska pelkäsi sinun ottavan asian huonosti. Mutta ikävä tilanne kaikinpuolin. Oli seksuaalinen suuntautuminen mikä hyvänsä, se ettei rakasta, kertoo jo mielestäni, että nyt on aika tehdä päätöksiä. Suutaan tai toiseen.

Ei se pettäminen johdu miehen suuntautumisesta, vaan siitä, että hän on pettäjä. Mielitekoja, ajatuksia, viattomia ihastuksia on varmaan monellakin, pettäjät toimivat näiden ajatusten ja mielihalujen vieminä.

Sehän se tässä onkin kun en tiedä onko pettänyt. Mikä tää homma oikeen on? Tuntuu vain uskomattomalta nämä yhteensattumat, vai kohtaloko tässä on kyseessä kun sen unen näin, en tiedä...Monta asiaa olisi voitu tehdä toisin tai olla tekemättä jos olisin tämän seikan miehessäni tiennyt. Ketään toista ei kuulemma ole ja sen kyllä uskonkin. Pääni puhki olen parisuhdettamme miettinyt ja koittanut hakea apua vaikka mistä. Ja sitten jos syy onkin tämä! On niin paha olla ja olo ihan turta:(

Että olen tuntenut monia asioita,mutta olen luullut niiden johtuvan vain minusta. En ole osannut luottaa sillä olen aika herkkä tuntemaan asioita. Tuntuu ettei hän ole antanut itsestään kaikkea suhteellemme. Ja senkin oletin johtuvan minusta. Että minä tein väärin tai olin epäkelpo. Mutta tämä tieto avasi silmäni monessakin asiassa....

Teidän pitäisi puhua keskenään. Nyt sinä pidät luotettavana tietona jotain unta ja kaverisi kertomuksia ja jotain huuhaaennustajien jorinoita.

Kysy mieheltä itseltään. Ja jos hän ei sinua rakasta, on sinänsä yhdentekevää, mistä sukupuolesta hän on kiinnostunut. Ellet sitten itse saa jotain lielenrauhaa ajatuksesta, että miehesi on bi. Älä jää roikkumaan ihmiseen, joka on ilmaissut ettei sinua rakasta. Älä tuhlaa aikaa johonkin uniin ja ennustajiin vaan elä ihan tätä elämää ja tukeudu faktoihin. Kyllä sä selviät, joskus suhteet vaan loppuu jos toista ei enää kiinnosta. Sulka jää huono mieli jos yrität väkisin pitää kaiken kasassa.

Ja eihän se sinun vika ole, jos mues ei sinusta enää välitä. Ei se tarkoita että sussa ois joku vika. Saattaisit olla onnellisempi kun lopettaisit tuon että yrität kelvata.

No arvaapa onko miestä ollut vaikeaa saada,puhuttua mistään muutenkaan. Nyt jos asiasta kysyn ei varmana tunnusta. Rakastan kuitenkin häntä hyvin paljon. Se että ei enään rakasta voi myös muuttua. Jos normi suhde. Olen niitäkin,nähnyt lähipiirissäni käyvän. Mutta jos todellinen SYY on miehen paskaolo ja tuntemukset,en tiedä pystynkö itsekään enään parisuhdetta koittaa parantaa tai elvyttää. Ja kyllä minä uskon ennustajiin tietyssä määrin. Ei voinut tätä niin hyvin keksiä. Ja ystävääni uskon myös.

Vaikka miehesi olisikin bi, niin hänhän valitsi sinut. Eikö sillä ole merkitystä yhtään? Niinkin pitkään yhdessä ja nyt kriisi, joten koeta miettiä muutakin kuin miehesi seksuaalista suuntautumista. JOs hän sanoo, ettei rakasta sinua enää, niin kysy ensin miksi niin.

Tuttuni homo on pitänyt aika montaakin kainalossaan itkevää perheenisää, jotka eivät uskalla kertoa vaimoilleen pitävänsä myös miehistä. Se ei tarkoita, että miehet haluavat olla toisen miehen kanssa pysyvästi, mutta totuuden kertomatta jättäminen ja vaimon reaktioiden pelkääminen voi myöskin tappaa parisuhteessa rakkautta, jos ei ole varma hyväksyykö vaimo miehen sellaisena kuin mies on. Joten sinä olet nyt se kauhuesimerkki, jota moni mies pelkää parisuhteessa.

Koeta käsitellä asiaa täällä, ystäviesi kanssa, ja sitten miettiä asiaa miehesi kannalta. Jos voitte puhua avoimesti asiasta ja haluat rakastaa miestäsi sellaisena kuin hän on, niin sillä on todella suuri merkitys suhteessanne.

Jos mies on bi, se tarkoittaa sitä, että hän tuntee vetoa sekä naisiin että miehiin. Eli bi-seksuaalisuus sinällään ei välttämättä ole taustalla siinä, että miehesi kokee, ettei rakasta sinua enää. Tosin jos hän ajattelee, että hänen on pitänyt tällainen merkittävä puoli itsestään pitää salassa koko pitkän suhteenne ajan, se voi kaivaa melkoista kuilua teidän välillenne.

Toinen mahdollisuushan on, että mies on oikeastaan homoseksuaali, joka ei pysty enää kieltämään suuntautuneisuuttaan. Kannattaa muistaa, että tänäkin päivänä ihmisen voi olla äärimmäisen vaikeaa myöntää itselleen tuollaista asiaa itselleen. Hän ei olisi ensimmäinen mies tai nainen, joka on pitkään yrittänyt sopeutua siihen "normaaliin" muottiin lopulta siihen pystymättä. Sulla voi olla hirvittävän pettynyt ja petetty olo, mutta muista, että jos kyse on tuosta miehesi ei ole tahallaan ja laskelmoiden sua pettänyt. Hän on ehkä todella yrittänyt olla "normaali" hetero. Paine siihen kun vieläkin on niin valtava.

Niin tai näin, ainoa joka voi sulle totuuden kertoa on sun miehesi. Vieras ennustaja ei sitä voi tehdä, hän voi vain lukea sua ja sun ajatuksiasi ja pelkojasi. Ja tuo ystäväsikin "tieto" on kuitenkin vain toisen käden tietoa. Sun omat aavistuksesi voivat pitää paikkaansa, koska miehesi tunnet ja hänen läheisyydessään voit asioita aistia.

Valitsi toki. Mutta nyt mietin että olisi meillä voinut mennä vuodet paremminkin. Se tunne kun on vaan itsellä että kaikki ei ole ok,vaikka olenkin vuosien mittaan kysellyt mikä mättää? Ja toinen ei kerro. Sitten tullut epäilyjä ja turvattomuuden tunteita jotka ovat vaikuttaneet minuun. Olenko minä nyt tässä Se pahis? Olen tosi suorasanainen ja haluan aina selvittää asiat. Mies on toisenlainen, vastakohta. Miten pystyn nyt tekemään tästä aloituksen ,ettei hän pelästy,suutu? Todellakin haluaisin että mies pystyisi kertomaan mitä tuntee. Ja Se mitä tuntee ja miten esim. toisi sen toisen puolen itsessään esille,Se vaikuttaisi siihen mitä minä sitten haluaisin tehdä.

Valitsi toki. Mutta nyt mietin että olisi meillä voinut mennä vuodet paremminkin. Se tunne kun on vaan itsellä että kaikki ei ole ok,vaikka olenkin vuosien mittaan kysellyt mikä mättää? Ja toinen ei kerro. Sitten tullut epäilyjä ja turvattomuuden tunteita jotka ovat vaikuttaneet minuun. Olenko minä nyt tässä Se pahis? Olen tosi suorasanainen ja haluan aina selvittää asiat. Mies on toisenlainen, vastakohta. Miten pystyn nyt tekemään tästä aloituksen ,ettei hän pelästy,suutu? Todellakin haluaisin että mies pystyisi kertomaan mitä tuntee. Ja Se mitä tuntee ja miten esim. toisi sen toisen puolen itsessään esille,Se vaikuttaisi siihen mitä minä sitten haluaisin tehdä.

Et ole pahis, tietenkään. Sun tunteesi ovat ymmärrettäviä. Eikä tuossa tilanteessa kannata edes hakea pahista.

Jos sinä olet kykenevä puhumaan avoimesti, puhu. Kerro, että sulla on herännyt tällainen kysymys mielessäsi. Että et väitä miehesi olevan mitään, mutta sulla on sellainen tuntuma. Ja että toivot mieheltäsi ennen kaikkea rehellisyyttä ja sitä, että hän lakkaa syyttelemästä kaikesta sua. Ole valmis edes yrittämään ymmärtää, jos sieltä tosiaan tulee esiin sitten se tieto, että miehesi on bi tai jopa homo.