Banaanin punnituksesta mieleen juolahti.. Miten te teette kaupassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja OnniKeiju
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Princess Consuela";22677413]Miksi banaanit pitää ylipäänsä pussittaa? Ne kun kuitenkin kuoritaan ennen syöntiä, eikä kuori edes nirhaannu helposti.

Ihmettelen myös ihmisiä, jotka esim. ostavat kaksi kurkkua ja punnitsevat ne erikseen.[/QUOTE]

Mä taas ihmettelen kun joissakin kaupoissa lukee hevi osastolla että ne kurkut on erikseen punnitava...

[QUOTE="Princess Consuela";22677413]Ihmettelen myös ihmisiä, jotka esim. ostavat kaksi kurkkua ja punnitsevat ne erikseen.[/QUOTE]

Mä punnitsen erikseen syystä että en halua ottaa pusseja, ellei se oo tarpeellista. Ja jos punnitsen kaksi kurkkua yhdessä laittamatta niitä pussiin, kassalla sitten se kassanhoitaja saatta pyöritellä toista kurkkua kysyvän näköisenä ja joudun sanomaan, että ne on punnittu yhdessä... Kerran kesällä (kun kurkun hinta on alhaalla) yksi myyjä epäili, että olis kuitenkin vain yhden hinta kun hintaa oli reilusti alle euron. No ei ollut, vaan kahden, mutta en välitä toista tulla epäillyksi... Ei oo suuri onkelma, mutta eipä oo suuri onkelma painaa sitä nappiakaan kahdesti. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Näkymätön Ninni;22677609:
Mä taas ihmettelen kun joissakin kaupoissa lukee hevi osastolla että ne kurkut on erikseen punnitava...

Oho mulla ei oo ksokaan tullut vastaan tollasta kylttiä!
Mut ymmärrän kyllä et ne haluaa tarran molempiin ettei kassan tarvitsisi alkaa laskeskelemaan että kuinka paljon kahden kurkun pitäisi maksaa kun varmasti jotkut huijaisvat ja punnitsisivat vaan yhden kurkun..

Ostan banaanit, kurkut, kaalit ym. isot ja "kuorittavat" ilman pusseja. Pusseihin laitan tomaatit, omenat, mandariinit ym. joita tulee hankittua useita kappaleita kerrallaan ja siten hankala ilman pussia hankkia. Punnitsen "pussitettavat" pussin kera.

Pakasteista muita en halua pusseihin, mutta litran jäätelöpaketit kyllä, koska niistä pitkän kauppamatkan aikana helposti sulaa ja valuu jäätelöä hieman ulos. Laittamalla ne pussiin säästyy kaikkien muiden tuotteiden tahmaantumiselta.

Joo täällä myös laitetaan kaikki hedelmät ym. samaan pussiin. Banaaneja en pussita lainkaan, enkä ota pussia jos ostan vain yhden hedelmän töihin lounaalla syötäväksi. Se lappu pysyy kyllä jonkin appelsiinin tai omenan kyljessä kiinni ihan hyvin.

Yhteistyössä