Body Pump, kahvakuula, zumba??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Tavoitteena tiputtaa painoa noin 15kg ja samalla kiinteytyä ja saada lihaskuntoa/kuntoa kasvatetuksi. Ruokavalio on jo kunnossa sen osalta, mutta olen vastikään aloittanut liikkumisen, nyt onkin ongelmana mitä ja miten usein kannattaa tehdä. Eli vaihtoehtoja olisi ainakin body pump, kahvakuula, zumba, ym. jumppia. Onko 3 x jumppaa viikossa mihinkään, esim. just nuo edellämainitut eripäiville? Lisäksi parina päivänä reipas kävelylenkki, myöhemmin hölkkää, kunhan kunto vähän kasvaa.

Sulla ei vissiin ole käsitystä siitä kuinka rankkoja nuo tunnit on kun pohdit onko niistä mihinkään. Totta kai on, 3 kertaa viikossa tuollaista hikijumppaa kuulostaa oikein hyvältä.

No jokaista oon nyt tehnyt vähän aikaa, tai body pumppia oon vasta yhden kerran kokeillut. Aina vaan hehkutetaan, että pitäis tehdä mahollisimman monena päivänä, että ois jotain hyötyä, mutta aikaa ei yksinkertaisesti ole enempään, tähän määräänkin saa sumplia ja suunnitella... Mutta hyvä, jos tämä on riittävää.

Kolme kertaa on ihan riittävä, varsinkin jos sen lisäksi pystyt harrastamaan kävelyä ja hyötyliikuntaa. Tee vielä jumppia mahdollisimman monipuolisesti, juurikin esim. zumbaa ja kahvakuulaa niin että tulee sekä aerobista liikuntaa että myös lihaksia kasvatettua.

Pumppiin jos menet niin tarpeeksi painoja siihen tankoon sitten. Aluksi tietysti maltilla ettet riko paikkoja, mutta määriä voi nostaa jo muutamassa viikossa. Siten saat kunnolla kasvatettua lihasmassaa ja keho alkaa käydä ns. isommilla kierroksilla ja kuluttaa energiaa eri tavalla kuin heikommalla lihaksistolla.

Yhteistyössä