Bongasin limatulppaa, ja jomottaa..rv 37..koska muilla synnytys alkanut liman bongaamisesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tulppa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tulppa"

Vieras
parisen tuntia sitten tuli limatulppaa ja jomottaa selkää ja mahaa menkkamaisesti, paineen tunnetta myös mahassa jonku verran.. näitä jomotuksia on tosin ollut jo viikon verran..

Jomotuksia oli pariviikkoa ennen syntymää, tulppaa tuli pari vrk ennen käynnistymistä rv 39. Se on kyl aivan yksilöllistä tuo että koska sitte alkaa tositoimet. Ja ne viimeset vuorokaudet ennen olivat aivan kamalan jomottavia. Jotain valmistautumista.

painettakin on ollut joka ilta viikon verran.. lapsi ei kyl oo kiinnittynyt, ei mul aikasemminkaan kukaan..
2 kertaa aikasemmin olen bongannut tulppaa, kerran 2vrk tuli ennen synnytystä vähäsen.. sit 2 viikkoa ennen vähän ja siittä taas viikon päästä vähän.. lapset syntyneet 38+5-40+1..tuntuu epäuskottavalta kuitenkin et tää syntyis jo nyt.. ehkä sit vasta 2 viikon päästä..

mut toi mietityttää et onko muilla jomottanut selkää/mahaa samaan aikaan kun tulppa irtoillu????

Ekassa meni yli 4vko, tokassa pari päivää.

Niin ja lisään vielä, että ekassa tulppa lähti kipeän supistuksen myötä 36+ jotain. JOmottelua, sit yksi napakka supistus. Mut mä nyt supistelin aina koko raskauden poikki ja pinoon.

Viimeksi muokattu:
mulla on kans ollu tänään sellanen olo et menkat alkais(alamahan kipu, ärsytys). Sit ollu vaalenpunasta limavuotoa. Harjotussupistuksia tullu pari tuntia aika paljon.
mulla viikkoja vasta 35+6 et ei nyt vielä tarttis syntyä.

3 viikkoa meni vielä limatulpan irtoamisesta. Muistan kuin viimeiset 5vk olivat sietämättömiä ja ajattelin joka päivä että ensi yönä se alkaa... Tätä 5vk niin huh, huh. Vauva oli laskeutunut jo rv 28 ja painanut jo hyvän aikaa alapäässä jossa paine oli valtaisa. Eipä vaan synnytys aiemmin alkanut:)

mulla alko "ennakoivat supistukset" (semmoset et sattu jonku verran, ja tuli suht. säännöllisesti mut ei kuitenka kamalan kipeitä ollu) 1 yöllä, aamulla nousin sängystä 7 aikoihin, menin vessaan, ni limatulppa irtos. myöhemmin aamupäivästä lähettiin sairaalaan ku alko supparit oleen oikeesti kipeitä, ja seuraavana yönä vauva sit synty neljän pintaan :)

[QUOTE="tulppa";26139916]
mut toi mietityttää et onko muilla jomottanut selkää/mahaa samaan aikaan kun tulppa irtoillu????[/QUOTE]

joo siis mulla! tommosia mulla oli ne "ennakoivat supistukset" en keksiny parempaa sanaa niille :D jomotti selkää, lantioluita ja vattaa.. sit tosiaan jokunen tunti tulpan irtoomisesta lähettiin sairaalaan, vaikka vauva sit loppujen lopuks syntyki vasta seuraavana aamuyönä..

okei..Kiitos vastauksista!! :) eli siis voi kestää viel viikkojakin.. olishan se kiva jos 2 viikon päästä pääsis synnyttään, alkaa oleen täynnä näitä kaikenmaailman särkyjä.. 5 viikkoa ei millään jaksais odottaa, mut eipä sillekään mitään vois.. ainakin tietää et on kypsä tai rupee oleen kypsät paikat niin vois edesauttaa sit 2 viikon päästä et pääsis tositoimiin..vielä on kovin pikkuinen toinen :)

Mulla alkoi menkkakivut klo 17, limatulpan bongasin klo 18--> heti järkyt supistukset--> klo 22 neiti oli tullut maailmaan.:) Tämä siis rv 36+3, aikaisemmat lapset käynnistetty yliaikaisina...

Tulppa irtos vähitellen rv 35-38, sit se loppui. Nyt menossa 39+2 ja vauva viihtyy masussa edelleen.
Aiemmista synyytys on alkanut 1-2vko tulpasta.

Jomotuksia ja kipeitä suppareita on nyt ollut n. 3 viikkoa vaihtelevasti. Välillä jopa tosi kipeitä muutaman tunnin putkeen ja sit tyssää. Aiemmista kipeet supparit on alkaneet vasta vesien mentyä.

Sais sit jo tulla.

5 viikkoa liman bongailusta syntyi käynnistyksellä (rv 42+2). Äiti sanoi että "Se on menoa sitte jos limatulppa irtoaa". Sairaalassa (silloin 5 viikon päästä) piti kuitenkin puhkaista kalvot.

Limatulppa on kyllä legendaarinen aihe! :) Sitä muodostuu koko ajan uutta ja sitä voi verisenäkin siis irtoilla viikkokausia ennen synnytyksen käynnistymistä. Kertoo siitä, että alakerta alkaa valmistautua tulevaan synnytykseen ja siellä tapahtuu pehmenemistä, pientä vautumista yms. Synnytys voi käynnistyä myös ilman, että näkisi koskaan vilaustakaan limatulpasta. :)

Minä tämän selvitin kun meni hermo viimeksi kolmannen kohdalla, limatulppaa irtoili siis rv35 alkaen ja supisteli ärsyttävästi vähän väliä. Sitten alkoi olla veriviiruja seassa ja joka keskustelupalstalta löytyi tämä "totuus" että verinen limatulppa tarkoittaa synnytystä vuorokauden sisään. Paskat. Lapsi syntyi käynnistettynä 42+4, tosin oli siellä alhaalla sitten jotain tapahtunut ja lähtötilanne oli lupaava: 4cm auki ja kanavaa 1cm jäljellä. Että ei se nyt ihan hukkaan mene se kärvistely niiden ennakoivien kanssa, vaikka ärsyttävää toki onkin. :)

onkin jomotellut vähän väliä ja tunne että kohta lähtö olis.. näillä kivuilla ei kyl viel synnytetä.. mut jatkuva jomottelu ja tunne alkaa jo hermostuttaan..yöllä tuli valvottua pari tuntia vessakäynnin jälkeen, aamulla herätessä alkoi heti jomottelut.. tulppaa tuli aamulla paperiin taas mutta tosi vähän..

Yhteistyössä