?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja .:Ehkä hän ei ymmärtänyt hädissään kysymyksen pointtia eli seurauksia.
Vaikea sanoa mitä vastaisin, ei kai sitä kukaan voi varmaksi tietää miten käyttäytyisi kun tilanne sit olis oikeasti kohdalla.Alkuperäinen kirjoittaja PirunRasittava:Alkuperäinen kirjoittaja .:Ehkä hän ei ymmärtänyt hädissään kysymyksen pointtia eli seurauksia.
mutta jos olisikin tilanne, että vastaamalla "kyllä" sinä kuolet, mutta kieltämällä uskosi jäisit henkiin, niin mitä uskovainen ihminen tekisi? rupeaako se ikinä kieltämään uskoaan? voisiko joku uskova vastata mitä itse tosta ajattelee.
Alkuperäinen kirjoittaja harmaja kirnupiimä:Vaikea sanoa mitä vastaisin, ei kai sitä kukaan voi varmaksi tietää miten käyttäytyisi kun tilanne sit olis oikeasti kohdalla.Alkuperäinen kirjoittaja PirunRasittava:Alkuperäinen kirjoittaja .:Ehkä hän ei ymmärtänyt hädissään kysymyksen pointtia eli seurauksia.
mutta jos olisikin tilanne, että vastaamalla "kyllä" sinä kuolet, mutta kieltämällä uskosi jäisit henkiin, niin mitä uskovainen ihminen tekisi? rupeaako se ikinä kieltämään uskoaan? voisiko joku uskova vastata mitä itse tosta ajattelee.
:/ Ja toisaalta koskaanhan ei tiedä varmaksi kumpi vastaus estäisi vetämästä liipasimesta jos kumpikaan. :/
Miten ei uskova vastaisi vastaavassa tilanteessa jos joku uhkaa pysyyllä ja kysyy uskotko Jumalaan? Valehtelisiko ei uskova uskovansa jos uskoisi sen pelastavan?
Mä luulisin useimpien tekevän näin. Todennäköisesti minäkin, olisin sitten uskova tai en.Alkuperäinen kirjoittaja PirunRasittava:jos mä uskoisin sillä pelastuvani niin valehtelisin.
Alkuperäinen kirjoittaja harmaja kirnupiimä:Mä luulisin useimpien tekevän näin. Todennäköisesti minäkin, olisin sitten uskova tai en.Alkuperäinen kirjoittaja PirunRasittava:jos mä uskoisin sillä pelastuvani niin valehtelisin.
:snotty:
Todellakin!Alkuperäinen kirjoittaja PirunRasittava:Alkuperäinen kirjoittaja harmaja kirnupiimä:Mä luulisin useimpien tekevän näin. Todennäköisesti minäkin, olisin sitten uskova tai en.Alkuperäinen kirjoittaja PirunRasittava:jos mä uskoisin sillä pelastuvani niin valehtelisin.
sitten on hienoa, että jos tilanne todella on ollut niin, että cassie on vastannut kyllä. hän seisoi vakaumuksensa takana loppuun asti ja se on ihailtavaa ihmisessä.
Alkuperäinen kirjoittaja harmaja kirnupiimä:Todellakin!Alkuperäinen kirjoittaja PirunRasittava:Alkuperäinen kirjoittaja harmaja kirnupiimä:Mä luulisin useimpien tekevän näin. Todennäköisesti minäkin, olisin sitten uskova tai en.Alkuperäinen kirjoittaja PirunRasittava:jos mä uskoisin sillä pelastuvani niin valehtelisin.
sitten on hienoa, että jos tilanne todella on ollut niin, että cassie on vastannut kyllä. hän seisoi vakaumuksensa takana loppuun asti ja se on ihailtavaa ihmisessä.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Annetaan olla. Vanha juttu!
Toisaalta voi miettiä onko usko aina "aitoa uskoa Jumalaan" (jos sitä nyt mitenkään voi edes määritellä enkä minä todellakaan aio edes yrittää määrittää ) vai vaan kuolemaa pelkäävän viimeinen toive siitä että kuolema ei ole lopullista vaan vain askel taivaan kotiin. :ashamed: Koska jostain syystä kuoleman kohtaaminen jollain tavalla saa ihmiset usein pohtimaan Jumala kysymystä, eli onko usko joskus vaan lohtua sitä kuoleman pelkoa vastaan? :/ Kunhan mietin.. :snotty:Alkuperäinen kirjoittaja PirunRasittava:Mua käy hieman kateeksi ihmiset, joilla on niin vankkumaton usko. Olisi varmaan helpottavaa, kun voisi luottaa siihen että joku korkeampi voima on olemassa jonka huomaan voi heittäytyä. Mä en oo ennen ajatellut niin, mutta viime aikoina on noi uskonasiat mietityttänyt jostain syystä erityisen paljon.
Alkuperäinen kirjoittaja harmaja kirnupiimä:Toisaalta voi miettiä onko usko aina "aitoa uskoa Jumalaan" (jos sitä nyt mitenkään voi edes määritellä enkä minä todellakaan aio edes yrittää määrittää ) vai vaan kuolemaa pelkäävän viimeinen toive siitä että kuolema ei ole lopullista vaan vain askel taivaan kotiin. :ashamed: Koska jostain syystä kuoleman kohtaaminen jollain tavalla saa ihmiset usein pohtimaan Jumala kysymystä, eli onko usko joskus vaan lohtua sitä kuoleman pelkoa vastaan? :/ Kunhan mietin.. :snotty:Alkuperäinen kirjoittaja PirunRasittava:Mua käy hieman kateeksi ihmiset, joilla on niin vankkumaton usko. Olisi varmaan helpottavaa, kun voisi luottaa siihen että joku korkeampi voima on olemassa jonka huomaan voi heittäytyä. Mä en oo ennen ajatellut niin, mutta viime aikoina on noi uskonasiat mietityttänyt jostain syystä erityisen paljon.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:mä kyllä pysyisin vakaumukseni takana ja vastaisin kyllä.
(näin kun ajatellaan, tosiasiassahan kukaan ei voi tietää mitä tuossa tilanteessa tekis.)
mutta toivon että mulla olis rohkeus tunnustaa uskoni![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Helekutti:Miksi taas mulla on käsitys että suurin synti minkä ihminen voi tehdä on itsemurha. Jos vastaat kyllä, tietäen että nyt tulee kuula kalloon, on se puhdas itsemurha. Elämän vaaliminen on tärkeintä..?
Alkuperäinen kirjoittaja Helekutti:Miksi taas mulla on käsitys että suurin synti minkä ihminen voi tehdä on itsemurha. Jos vastaat kyllä, tietäen että nyt tulee kuula kalloon, on se puhdas itsemurha. Elämän vaaliminen on tärkeintä..?
Alkuperäinen kirjoittaja PirunRasittava:Alkuperäinen kirjoittaja Helekutti:Miksi taas mulla on käsitys että suurin synti minkä ihminen voi tehdä on itsemurha. Jos vastaat kyllä, tietäen että nyt tulee kuula kalloon, on se puhdas itsemurha. Elämän vaaliminen on tärkeintä..?
Mutta mä uskon edelleen et sama sille vastaukselle, kuula olis tullut kalloon joka tapauksessa. Mä en noista syntiasioista niin tiedä, mutta mä uskoisin et jumalan kieltäminen olis vielä isompi synti? arvailen vaan... :ashamed:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja PirunRasittava:Alkuperäinen kirjoittaja Helekutti:Miksi taas mulla on käsitys että suurin synti minkä ihminen voi tehdä on itsemurha. Jos vastaat kyllä, tietäen että nyt tulee kuula kalloon, on se puhdas itsemurha. Elämän vaaliminen on tärkeintä..?
Mutta mä uskon edelleen et sama sille vastaukselle, kuula olis tullut kalloon joka tapauksessa. Mä en noista syntiasioista niin tiedä, mutta mä uskoisin et jumalan kieltäminen olis vielä isompi synti? arvailen vaan... :ashamed:
eikö kaikki synnit oo saman arvosia? paitsi jumalanpilkka