cerazette/mirena+iho

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 987
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
9

987

Vieras
Olen syönyt cerazette-pillereitä kohta yhden liuskan ja iho on alkanut kukkimaan kivasti =( Mulla on mietinnässä mirena-hormoonikierukka, mutta en taida uskaltaa ottaa sitä jos sekin vaikuttaa ihoon näin..
Onko kellään kokemusta siitä, että pillereillä iho olisi mennyt huonoksi, mutta kierukasta ei? Tai tasaantuuko tämä ihon tilanne ajan myötä?
Alkaa ehkäisyvaihtoehdot olla vähissä, koska estrogeeniä sisältäviä pillereitä en voi syödä enkä kuparikierukkaa ottaa. Eikä jaksa kyllä tätä naamaakaan enää katella...menee hermot!

itselläni mirena kierukka, ja ihoni on alkanut 'kukkimaan' sekä kainalot haisemaan.
voi johtua että itselläni vahvat hormonit jo omasta takaa, mutta olen ajattellut kierukan pois ottoa ellei nämä inhottavat jutut lopu.
tuntuu että koko ajan saa suihkussa käydä ettei vaan haisis :)
mutta ystävilläni ei ole tälläisiä ollut, että varmasti ihan henkilökohtaista.

Alkuperäinen kirjoittaja 987:
Olen syönyt cerazette-pillereitä kohta yhden liuskan

Suosittelen jaksamaan vielä muutaman liuskan, tilanne voi vielä rauhoittua. Minä syön myös cerazettea, nyt kolmas liuska menossa ja iho-oireet ja hiusten rasvoittuninen tasaantunut. En uskaltanut laitattaa hormonikierukkaa, koska pelkäsin ko.ongelmia tulevan ja kierukan poisto on oma operaationsa sekin. Ystävälläni on mirena ja hänellä oli ihon ja hiusten liialista rasvoittumista yli puoli vuotta, mutta tasaantui sekin, kun sitkeästi odotti. Koeta kestää, ymmärrän täysin, miten rasittavaa kukkaisnaaman kanssa eläminen on.

Mulla tuli aivan mieletön akne Cerazettesta. Söin kolme liuskaa, paheni vain mitä kauemmin söin ja kolmannen liuskan jälkeen gynegologi vaihtoi ne pillerit pois. Hormonikierukkaa ei suositellut, sanoi että koska saan noin vahvat iho-oireet cerazettesta, saan myös hormonikierukasta. Itse ei olisi ollut valmis odottelemaan puolta vuotta jos vaikka oireet olisivat vähentyneet, niin karmean näköinen olin ja vaihtoehtoja kun on muitakin.

Oisko vielä lisää kokemuksia Mirenasta? Eli kaipaisin tietysti myös niitä kommentteja, jos jollain ei ole ollut ihon kukkiminen ongelmana ja kierukka on sopinut hyvin. Ja sitten kiinnostaisi tietää onko ihonne ollut normaalisti akneen taipuvainen, jos Mirenasta on tullut iho-oireita.

Tässä pähkään tulevaa ehkäisyä ja ei huvittaisi naama näppylöillä kulkea, jos kierukan valitsen.

Minulla on rasvaisuuteen taipuvainen iho, on ollut aina ja on ollut pillereiden ja hormonikierukan kanssa vielä rasvaisempi. Itse tein raa'an ratkaisun, oli helpompi vaihtaa naaman hoitoaineet vielä "tehokkaampiin" kuin tuskailla ehkäisyn kanssa. Hormonikerukka on niin julmetun helppo!! Ei tarvi muistaa yhtikäs mitään (no sen asennuspäivän toki, kun viiden vuoden jälkeen pitää poistaa). Naamansa pesee ja hoitaa kuitenkin aamuin illoin, niin uudet aineet kehiin ja homma sillä okei. Toki hetken sen uuden sopivan ainesarjan etsimiseen meni, mutta huomattavasti helpompaa kuin vaikkapa kondomien kanssa pelehtiminen ;-)

Joku puoli vuotta iho-ongelmien kanssa on pientä siihen, että toiset kärsii niistä koko ikänsä. Hyvillä aineilla ja hyvällä hoidolla kaiken saa kohtuulliseksi.

Kerokaa käyttäjät meneekö tämä ihon yhtäkkinen kukinta mahdollisesti ohi jos hormonit vaikka tasaantuis tms? Olen syönyt Cerazetteja nyt 3kk ja ihan viikon sisällä ihoni on riehaantunut selästä, rinnasta ja kasvoista. :(
En vaihda enää yhdistelmäpillereihin koska niistä tulee julmetun karmea migreeni. En kuitenkaan haluaisi opetella elämään ihmispizzana..

Käytän Cerazetteä ja ihoni on pysynyt pääsääntöisesti erittäin hyvässä kunnossa. Totta tosiaan, minulle tulee välillä jaksoja, että naama kukkii, selkään tulee muutamia finnejä (joita ei ole koskaan aikaisemmin ollut) ja hiukset rasvoittuvat nopeasti. Minulla nämä jaksot ovat kestäneet muutamasta päivästä viikkoon, kunnes tilanne on rauhoittunut. Yhdistelmäpillereillä naama kukki aina!

Kysyn samaa kuin ap, eli jos minipillerit aiheuttaa finnejä, ja sitten ottaa mirenan, niin käykö niin että kukkiminen vain pahenee, vai voisiko käydä niin että mirena kuitenkin sopisi?
Olisin kiitollinen vastauksista.

Aiheen vierestä mutta kuitenkin:

Löytyykö käyttäjäkokemuksia sellaisilta, joilla ennen raskautta ollut ehkäisynä Diane Novat aknen takia ja raskauden jälkeen käyttössä Cerazette? Paheniko akne tm. oireita?

Hormonikierukassa hormonia tulee pienempi määrä kuin pillereistä ja se tulee tasaisesti, ei kerran päivässä isompana annoksena. Tämän takia hormonikierukasta tule keskimäärin vähemmän oireita kuin Cerazettestä. Mutta toki samaa ainetta sisältävät, joten jos se ei sovi, niin hormonikierukkaa ei kannata ottaa.

Moni on sanonut, että noin puoli vuotta oli oireita, sitten ei enää. Itselläni on ollut hormonikierukka vasta pari viikkoa, niin en osaa sanoa. Mutta en jaksanut jatkaa sitä kuparikierukkatouhuakaan, siitä tuli aivan hirvän runsaat vuodot. Ja gynekin sanoi, että normaalin hedelmällinen ja kohtalaisen aktiivista seksielämää viettävä lisääntymisikäinen nainen on raskaana keskimäärin 3 kk välein, jolloin ne hormonit tulevat peliin kuparikierukan kanssa. Kuparinenhan ei ehkäise raskautumista, vain sen kiinnittymisen kohtuun. Ja silloin vuoto on vielä kovempaa. Minulle tuli samat kukkimiset joka kuukautisten yhteydessä kuin ilman mitään ehkäisyäkin.

Kunnollista, sivuoireetonta ehkäisyä ei ole vielä keksitty.

Paitsi sterilaatio!

Kertokaa vielä ihmiset Mirenasta, pliis lisää kokemuksia kehiin!
Olen ihan kahden vaiheilla, kokeilenko Mirenaa vai menenkö sterilaatioon suoraan. Kauhea sanoa näin, mutta mulle tuo ihon kunto on aika tärkeä asia. Jos en löydä sopivaa hormonaalista ehkäisyä, menen!

mulla ollut käytössä cerazette, joka ei mulle sopinut...aiheutti sen, että aiemmin todella säännöllinen kierto muuttui epäsäännölliseksi, ja vuosin kerralla aina kolme viikkoa putkeen...ja nyt mulla tosiaan on mirena, laitetttu 2,5kk sitten, alussa tuli pikkusia näppylöitä kasvoihin, mutta vähitellen ne on lähteneet, tulee yksittäisiä aina joskus, mutta ei mitään kunnon finnejä. tiputtelua on ollut oikeastaan koko ajan, ja just tais olla ihan kunnon menkatkin ekaa kertaa laiton jälkeen. vuoto ei tosiaan ollut mitään kauheen niukkaa, kesti 6 päivää ja kipujakin on...mulla nää molemmat hoidot siis endon epäilyyn, mutta samahan se on miksi se on laitettu, ajattelin vaan kokemuksia jakaa. mirenan jälkeen on mielialan vaihteluita ollut, ja hiuksia on lähtenyt ihan älyttömästi. oletan niiden johtuvan mirenasta, koska ennen sitä näitä ei ollut. toki kaikki mahdolliset sivuoireet ovat hyvin yksilöllisiä, mutta ehkä sun kannattais kokeilla mirenaa ennen kun sterilisaatiota harkitset. tai, onhan molemmilla asioilla puolensa. tietysti mirena on aika arvokas, ja menee rahaa ehkä hukkaan jos sen ottaa kovin pian pois, mutta kannattaisi ehkä keskustella lääkärin kanssa näistä vaihtoehdoista! toivottavasti pääset johonkin ratkaisuun! :)

Mulla oli Cerazettet ja en pitänyt niistä, koska kuukautiskierto oli _todella_ epäsäännöllinen, mutta ihon kanssa ei ollut ongelmia. Nyt Mirenan kanssa iho kukkii, ei tosin mitenkään rajusti, mutta kukkii kuitenkin. Koskaan ennen ei mulla ole ollut finnejä, eikä kai mustapäitäkään, mutta nykyisin niitä löytyy myös selästä :/ Mulla on myös ihokarvat alkaneet kasvaa käsivarsissa paljon pidemmiksi, mikä on aika kurjaa myös.

Nyt lähes 6kk olen syönyt cerazettea (ennen raskautta Diane Nova käytössä) ja iho on todellakin ollut koko tämän ajan huono, kipeitä hormonifinnejä koko ajan :( Lisäksi kuukautiset kahden viikon välein koko tämän puoli vuotta; taidan luovuttaa ja lopettaa nämä pillerit..Imetysaikana kun ei vaan saa yhdistelmäpillereitä syödä :/

Yhteistyössä