Minä käytin 5 vuotta e- pillereitä kunnes syksyllä -13 lääkäri ei suostunut kirjottamaan niitä enää ylipainoni vuoksi, sitä oli painoindeksin mukaan kertynyt liikaa ja verenpainekin oli koholla... veritulpan riskin takia en saanut niitä enää käyttää, joten ajattelin siirtyä kuparikierukkaan, joka laitettiin joulukuun alussa. Olisin voinut vielä reseptillä hakea yhden 3kk satsin e-pillereitä, sillä jokin ehkäisy piti olla käytössä sen vajaa 2kk kun kierukka laitettiin. Sanoin siitä ehkäisyneuvolan hoitajalle että voisin sen vielä hakea niin hän sanoi ei ja kehotti tulla neuvolasta hakemaan ilmaiseksi 2 levyä niitä cerazette- minipillereitä.
Ei olisi todellakaan pitänyt hakea, sillä ekan liuskan loppupuolella normaalisti kuivat kasvot muuttuivat akneihoksi
Minulla on siis atooppinen iho lapsesta asti, talvisin joka päivä saa olla rasvaamassa käsiä ja samoin kasvoihin päivittäin kuivuuden takia.. välillä kasvoista ihan rapsuttamalla lähtee kuivaa ihoa, siis hilseilee. Tämä siis normaalisti, kunnes cerazetten kanssa kasvot muuttui ihan päinvastaiseksi.. joulukuun alussa vaihdettiin tosiaan kuparikierukkaan mutta kasvot ovat vieläkin hyvin rasvaiset, kiiltävät ja näppyjä hyvin paljon, etenkin otsassa..

Toisessa ehkäisyneuvolassa vielä sanottiin että tätä kasvo-ongelmaa tuskin olisi tullut jos olisin e-pilleristä suoraan siirtynyt kierukkaan niinkuin itse ajattelin ensin tekeväni. Olen tästä kyllä hyvin näreissäni sille hoitajalle joka kielsi hakemasta niitä.. tuskin 2kk olisi mitään haitannut niitä vielä syödä.
kyllä ne kuivat kasvot ovat paljon parempi vaihtoehto kuin tämä, ei muuta tarvinnut tehdä kuin laittaa yöksi niihin ceralania. Osaako kukaan sanoa kuinka kauan kestäisi että kasvot tasottuvat normaaliksi?