Cymbalta masennukseen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ekakerta:
Kahdeksas pvä menossa ja tosi turta ja vetämätön olo, mieli myllertää ylikierroksilla (ikävät asiat) ja paljon muitakin (aloitus?)oireita..

Minäkin syönyt viikon verran, ja vetämätön sekä turta olo.Mikään ei huvita, eikä kiinnosta, mieliala tosi kurja. Pää jumittaa muutenkin, ihan ihmeellisiä keskittymisvaikeuksia ym.
Mikä sulla aloitusannos? Itselläni 30mg. Entä mitä muita oireita olet saanut? Mulla tärisee kädet inhottavasti, ja ruoka ei maistu.

Mulla 60mg. Ruoka ei maistu mullakaan, sisältä kylmää ja kourii, ei voi keskittyy mihinkään, kylmiä väreitä, koordinaatio huonontunu, entistä masentuneempi ja surullinen olo nyt kauheen levoton olo mut ei pysty tekeen mitään. Ei vielä ainakaan kovin toimiva lääke..

Mulla 60mg. Ruoka ei maistu mullakaan, sisältä kylmää ja kourii, ei voi keskittyy mihinkään, kylmiä väreitä, koordinaatio huonontunu, entistä masentuneempi ja surullinen olo nyt kauheen levoton olo mut ei pysty tekeen mitään. Ei vielä ainakaan kovin toimiva lääke..

Tutulta kuulostaa. Huomaan myös että silmät on tosiaan jotenkin oudot, ikäänkuin en pystyisi niitä kunnolla kohdentamaan, vaan on tunne että toinen silmä vetää eri suuntaan kuin toinen :) Ja välillä sellainen epätodellinen olo silmissä.
Mulla oli tänään ystävä kylässä, ja tiedätkö..Mä olen jotenkin ihan jumissa. Tuntui etten osaa puhua mitään. Väen vängällä yritin pinnistää että keksin jotain fiksua puhuttavaa. Ja sanat takelteli kaiken aikaa, välillä ihan änkytin, kun sanat meni niin väärin, ja sit meinas iskee pakokauhu, kun en osannut enää fikusa lausettakaan muodostaa.Eli jotain outoa tää lääke tekee tuolla aivoissa: "ns. jumittaa jotain kongnitiivista keskusta".
Oletko tällaista huomannut?

ekakerta: miten menee?
Mulla todella häiritsevää tämä pään jumittaminen. Aamulla en muista edes mikä päivä tänään on, ihan sellainen sekava olo päässä ja siitä meinaa tulla ihan paniikin tuntemuksia. Ja silmät edelleen ilkeän oloiset... :(

toista viikkoa cymbaltaa ja väsyttää hurjasti..tosi raskas olo, koko kroppa ihan voimaton, päässä outo tunne, silmät sumeat, mustuaiset suuret, mutta hermokipu johon lääkettä kokeillaan nyt on poissa, tai ainakin hyvin lievää kipua enää. Mielialakin voisi vähän kohota, jonkin asteinen masennus ollut päällä, vaikeat ajat on tullut joskus kahlattua sairaalan kautta läpi.

Alkuperäinen kirjoittaja No täällä kans:
Hu-huu, oletko linjoilla?

Täällä taas. nyt oon syöny pari pvää opamoxia lisäks ja se on rauhottanu oloa. aattelin ottaa sitä vähän aikaa ja kattoo tilanteen sitte. onks sulla mitään muuta cymbaltan lisäks? Mites olo muuten?

Alkuperäinen kirjoittaja No täällä kans:
Hu-huu, oletko linjoilla?

Täällä taas. nyt oon syöny pari pvää opamoxia lisäks ja se on rauhottanu oloa. aattelin ottaa sitä vähän aikaa ja kattoo tilanteen sitte. onks sulla mitään muuta cymbaltan lisäks? Mites olo muuten?

Hyvä että sulla auttaa opamox. Mulla kyllä niin kummallinen tää olo. Kirjoitinkin jo tuossa että mulla on pää jotenkin "tukossa". Myös puhuminen kangertelee. Sanat on kadoksissa, ja unohdan kesken lauseen mitä olin sanomassa/sant ménee sekaisin. Onks sulla mitään tällaista? Niin, ja ruoka ei kertakaikkiaan maistu edelleenkään.

Mulla ei oo noita puheongelmia ollu onneks, mut en oo kyllä paljon puhunutkaan muille, ei jotenkin vaan nappaa mikään.. En tiedä kuin nopsaa opamox koukuttaa mut ku alkaa vaikutus laimenee ni tulee jo pikku paniikki ettii purkki käsiin..

Minä olen syönyt Cymbalta 60 mg nyt loppukesästä alkaen. Sivuvaikutuksina olivat tosiaan minullakin pahoinvointi ja huimaus, sekä yletön hikoilu. Muut oireet ovat hellittäneet, mutta tuo hikoilu on voimakasta vieläkin. Muuten koen, että lääke on auttanut. Mielialavaihtelut ovat helpottaneet.
Minustakin Lyrica on kipulääke!?!?

Olenko minä ainoa, jolle Cymbalta näyttää sopivan? Olen syönyt sitä nyt pari vuotta. Ensin annoksella 60 mg aamuisin. Kuukauden päivät oli hankalaa oloa, johon käytin opamoxia ajoittain. Sitten helpotti. En minä pilvissä leijunut mutta pahin ahdistus helpottui ja pystyin terapiassa alkaan käsitteleen asioita ja sekä se lääkkeen tarkoitus onkin. Syksyllä masennus paheni ja Cymbaltaa lisättiin iltaankin tup 60 mg. Ekan viikon oksensin aina lääkkeen otettuani mutta sitten loppui oksentelu ja sen jälkeen on mennyt hyvin. Hankalia päiviä on ollut mutta niitä varmasti on jokaisella sekä masentuneella että ei masentuneella. Lääke ei ole minusta tehnyt zombia, pystyn näyttämään tunteeni niin iloni kuin suruni. Tunteet ei ole kuolleet.

Niin, toisaalta on kai vaikea tehdä vielä tässä vaiheessa mitään johtopäätöksiä että sopiiko lääke vai ei,käyttöä vasta niin vähän aikaa. Ajattelin että tuon kuukauden verran nyt syön lääkettä, kyllä siinä ajassa pitäisi huomata tasaantuuko nuo oudot puhe ym. vaikeudet ja onko lääkkeestä apua.

Aattelin lopettaa opamoxin et huomais paremmin miten cymbalta sopii/ei sovi, ettei tarttis turhaan syödä jos ei se käykkään mulle. No täällä kans, joko saat syötyä?

Yhteistyössä