Cytotec ja tyhjä kohtu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Täällä taas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Täällä taas

Vieras
Onko kellään kokemusta siitä, miten cytotec vaikuttaa, jos kohtu on jo tyhjä? Otin eilen Mifegynen, jonka piti pehmentää kohdunkaula, mutta näyttäis, että se käynnisti hyvin tuon tyhjenemisen, tulee verta ja hyytymiä lorisemalla.
Huomenna pitäis kuitenkin ottaa tuo cytotec tai siis neljä tabua. Vaikuttaako ne mitenkään, jos kohtu on jo tyhjentynyt, siis tuleeko järkkyjä supistuksia?

Ja siis meneillään keskeytyneen keskenmenon tyhjennys, kohtu viikolla 6.

[QUOTE="vieras";25329793]En usko että sun tarvii sitä cytoteciä ottaa jos se vuoto tulee noin itsestään mifygein avulla.[/QUOTE]

Soitan varmaan sinne gynelle ja kysyn tuota kuitenkin. Vähäsen pelottaa nuo supistuskivut, jota se cytotec teettää. Tosin jotkut sanoo, että ei supistelis/ole kivulias, jos kohtu on tyhjä...

Cytotec aiheuttaa supistuksia. Kannattaa soittaa polille ja kysyä neuvoa. Paras olisi kuitenkin saada kohtu kerralla tyhjäksi, ettei tule mitään tulehduksia. Jos sun pitää cytotecit vielä ottaa, niin varmaankin sitten suun kautta, koska muutenhan vuotavat pois.

Lisäyksenä vielä, että mä ainakin sain Panacod-reseptin. Otin Panacodin jo pari tuntia ennen cytotecejä, jotta se ehti vaikuttaa. Ja tasaisin väliajoin pari Panacodia lisää. Ei ollut sitten pahasti kipuja.

[QUOTE="leena";25329832]Lisäyksenä vielä, että mä ainakin sain Panacod-reseptin. Otin Panacodin jo pari tuntia ennen cytotecejä, jotta se ehti vaikuttaa. Ja tasaisin väliajoin pari Panacodia lisää. Ei ollut sitten pahasti kipuja.[/QUOTE]

Jep, enpä varmaan tätäkään kirjottelis, mutta oon pienessä Panacodpöllyssä. Ja kyllä ne sieltä sano, että pitää nuo cytotecitkin syödä, däm! Toivottavasti en oo kovin kipeä sitten.

Nostelen tätä vielä illan "ratoksi", kun vielä mietityttää tämä sama asia. Toki otan ne Cytotecit kun käskivät, mutta ois kiva tietää, mitä odottaa, jos kohtu on nyt jo tyhjentynyt.

Tämä on jo vanha ketju, mutta laitanpa kumminkin oman tänne. Eli sama tilanne täälläkin ja mietin tarviiko enää ottaa. Otin kumminkin ja nyt odotellaan miten vaikuttaa. Eilen olin kamalan kipeä ja vuoto oli runsasta klöntteineen päivineen. Pelottaa, jos tulen yhtä kipeäksi.

Minulla alkoi keskenmeno spontaanisti, tosin alkio oli lopettanut kasvun/menehtynyt jo viikkoja aiemmin. Kivut ja vuoto olivat kovia, mutta silti minulle määrättiin vielä Cytotecit varmistamaan tyhjentyminen. Minusta ne ei vaikuttaneet enää mitenkään, pahin oli jo ohi kun ne otin eikä kivut enää yltyneet. Eikä kyllä kohtukaan ollut täysin tyhjentynyt, vaan vuodon tyrehdyttyä minulla oli lämpöilyä viikon ajan, kunnes viikon päästä ulos tuli yksi iso möykky. Kaavintaa ei siis onneksi tarvittu, vaan kohtu lopulta tyhjeni itsekseen.

Mutta Cytotecin alkuperäinen käyttötarkoitus on ihan muu kuin raskaudenkeskeytys, eikä se aiheuta supistuksia jos kohtu on tyhjä. Ei siitä haittaakaan siis ole.

Mulle ne eivät vaikuttaneet oikein mitenkään kun käskivät varmuuden vuoksi ottaa loputkin napit kun jo ekasta tyhjeni, ennen kuin ehti edes niitä kaikkia syömään.

Vaikuttaisko se myös kohdun palautumiseen.. normaalistihan supistukset, jälkisupistukset saa kohdun palautumaan, pienentymään, pelkkä tyhjentyminenhän ei sitä tee..

Omalla kohdallani raskaus keskeytyi viikolla 10, mutta sikiö jäi kohtuun. Sain klinikalta Mifegynen, jonka jälkeen jo vuoto alkoi kotona. Seuraavana päivänä kohtu supisteli sekä ehjän sikiön että istukan ulos. Soitin klinikalle ja varmistin että tarviiko ottaa enää siitä seuraavalle aamulle määrätyt 4xcytotec kun olo parani ja kivut ja vuotokin selvästi rauhoittuivat tyhjennyksen jälkeen. Minulle sanottiin että kannattaa silti ottaa varmuuden vuoksi, jotta kohtu varmasti tyhjenisi täysin, mutta kaksi riittäisi. Seuraavana aamuna sitten annoin löökkeiden sulaa kielen alla ja ensimmäiset 6h siitä olo oli ihan hyvä. Sitten alkoi iltaa kohden pahenevat kovat alavatsa- ja selkäkivut. Vuoto ei lisääntynyt missään kohtaa eikä mitään muuta muutosta omalla kohdallani cytotecit siis aiheuttaneet. Kohtu oli hienosti tyhjentynyt jo ja lääkkeet toivat vain usean päivän tarpeettomat lisäkivut.

Yhteistyössä