diabetes

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ykköstyyppi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

ykköstyyppi

Vieras
Onko täällä ketään tyyppi 1 diabeetikkoa? Miten elämä on sujunut? Onko tauti häirinnyt, onko masentanut? Itsellä hirveä hoitivösymys.. ikää 45 ja tautia takana vasta 6v, vanhemmalla iällä vasta sairastuin :-(
 
On. Ihan kivasti menny, ei nyt ihan niin pinkeesti jaksa mittailla kuin pitäis. Mua helpotti pumppuhoitoon siirtyminen. Hoitoväsymys menee ja tulee... Kuntoutuksesta oli mulle hyötyä, se anto vertaisutkea ja vähän intoa taas hoitoon.
 
Ikää 37, sairastanut 7 vuotta. Tottakai tauti häiritsee mutta vain omissa ajatuksissa. Elämä ei ole muuttunut yhtään mitenkään lukuunottamatta sitä että terveydestä on pakko huolehtia tarkemmin. Olen periaatteessa sairaudesta kiitollinen koska sen takia paljastui myös verenpainetauti joka hoitamattomana olisi ollut hengenvaarallinen.

Pidä huolta itsestäsi ja nauti elämästä. Ei diabetes mitään elämää pysäytä enkä ymmärrä niitä lehtiartikkeleita mitä silloin tällöin saa lukea jossa "elämä on pysähtynyt" tai "vakava sairaus mullisti elämän". Höpö höpö.
 
Ikää 37, sairastanut 7 vuotta. Tottakai tauti häiritsee mutta vain omissa ajatuksissa. Elämä ei ole muuttunut yhtään mitenkään lukuunottamatta sitä että terveydestä on pakko huolehtia tarkemmin. Olen periaatteessa sairaudesta kiitollinen koska sen takia paljastui myös verenpainetauti joka hoitamattomana olisi ollut hengenvaarallinen.

Pidä huolta itsestäsi ja nauti elämästä. Ei diabetes mitään elämää pysäytä enkä ymmärrä niitä lehtiartikkeleita mitä silloin tällöin saa lukea jossa "elämä on pysähtynyt" tai "vakava sairaus mullisti elämän". Höpö höpö.

Sen verran olen diabeetikkoja hoitanut, että kyllä vain mun elämäni mullistaisi ja pysäyttäisikin joksikin aikaa. Pakkohan siihen olisi sopeutua, mutta kyllä se vaan hirveä sairaus on, niin salakavala ja tuhoisa.
 
voiko ykköstyypin diabetekseen sairastua muka aikuisena? eikös se ole ihan lapsesta asti..?

Niin mäkin luulin kunnes itse sairastuin 39v.. yleensä sairaus puhkeaa nuorena , lekuri sanoi että voi kyllä sairastua koska vaan yleensä kumminkin alle 40v. Itse olen hoikka, kun sairastuin laihduin vielä 12kg 2 viikon aikana, siis ylipainoa ei oo koskaan ollu, lekuri sanoi että tää ykköstyyppi vaan tulee jos on tullakseen, 2 tyyppi on taas yhteydessä ylipainoon käsittääkseni. Eniten mua häiritsee jatkuvat matalat sokerit ja niistä kärsin itse ja koko perhe, saan nimittäin raivareita kun sokerit laskee .. ei aina muista .. yritin hakea sellaiselle kurssille diabetes liiton järjestämälle, mutta kela ei kuulemma enää vuoden 2013 alusta korvaa niitä. Ois vaan ollu varmaan hyvä juttu, lekuri vaan sano että onko teillä töissä sairaskassaa mikä maksaisi, ei oo ja itellä ei oo varaa maksaa 1000 tta euroo..
 

Similar threads

F
Viestiä
0
Luettu
425
F
D
Viestiä
2
Luettu
518
H
M
Viestiä
2
Luettu
416
M

Yhteistyössä