diabetesta sairastavien lasten vanhemmat tai asiasta jotain tietävät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mammamia"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mammamia"

Vieras
Meillä lapsi 12 vuotta ja on ollu yökastelija aina..mitkään hoidot ei ole tehonnu ja viime aikoina on kiinnittänyt huomiota pojan käyttäytymiseen.(Toki kyse voi olla myös murrosiästä)

Hänellä on aina päivisin tulipalo kiire vessaan ja en siihen sit ole millään tavalla puuttunu tai edes kummemin ihmetellyt..olen ajatellut että liittyy siihen yökasteluun.no nyt sit on edelleen se tulipalokiire vessan päivisin ja kastelee öisin.nyt on ollu useita kertoja että tulee päivällä housuun ja kysyin lapselta että miten se on mahdollista.et etkö tunne rakon täyttymistä..poika siihen vaisusti että sitten vasta ku on kiire jo.

olen joskus aikasemmin miettinyt että onko sillä diabetes ja voiko se oireilla kiukuttelulla ja vessaan tulipalo kiireellä menemisellä.jalkapallo harjotuksissa oli tuntenut huimausta..sanoin että joitko ja hän sanoi että joo.

olen lääkärin ajan varannut mut haluaisin nyt vanhempien kokemuksia miten teillä oireili

oon nyt alkanu pitää kirjaa lapsen juomisesta ja vessassa käymisestä..jotenkin koko aika sellanen olo ettei tiedetä tarpeeksi..että tää kastelu ongelma voi olla oire jostain muusta..toisaalta ehkä toivonkin sitä ni löytyis joku asia minkä voi korjata..tällanen odottelu että vaiva menee pois ajallaan on raastavaa lapselle ja meille kaikille.

Ei sinällään kuulosta diabeteksen oireilta, mutta ehdottomasti sellaisilta, jotka pitää selvittää.

Onko lapsen yökastelua selvitetty kunnolla? Lähipiirissä vastaavaa ja syyksi löytyi jokin rakenteellinen vika virtsarakossa, poika hänkin.

No siis jos noin pitkäaikaisten oireiden syynä olisi diabetes, niin olisi se jo tähän mennessä tullut selväksi. Poikahan on siis oireillut koko ikänsä? Ennemminkin tulisi mieleen joku virtsanerityselimistön poikkeama. Lääkärissä ottavat kyllä varmasti todesta jo tuon ikäisen pojan vaivat, pienemmällä helposti laitetaan malttamattomuuden ym. piikkiin tuollainen, ettei meinaa päivälläkään ehtiä vessaan.

hänellä on lääkitys siihen vaivaan, mutta se ei ole auttanut.samaa mietin et jos ois diabetes ni luulis et ois jo selvinny.En muista että hänen vitsaansa ois mitenkää testattu ja ultra tehty 6 vuotta sitten.Haluaisin uuden ultran, mut kun olen sitä pyytäny ovat sanoneet ei tartte.Mä olen nykyään niin epäileväinen tän terveydenhuollon kanssa, kaiken maailman hoitovirheitä tehty.Ihmiset vain puhuu mulle ja eräs lääkäri myös että ompa kummalista kun vieläkin on tämä vaiva.jotenkin ihan uuvuksissa tän asian kanssa..no jospa se lääkäri ehdottais jotain tutkimuksia kun päivitän lapsen tilanteen sinne ja esitän huoleni.Lapsella on leirikoulu tulossa keväällä ja se jää väliin tän asian takia.

Jos vaan on varaa, niin käykää vaikka kerran yksityisellä erikoislääkärillä. Etsitte jonkun joka on erikoistunut tällaisiin vaivoihin. Yhden kerran käynti tulee maksamaan hiukan vajaa sata euroa. Sanotte, että teillä ei ole varaa käydä siellä useammin mutta haluatte asiantuntijan arvion mikä voisi olla. Näin ehkä saat lisäpontta taistelemaan julkisella puolella pojan hoidon puolesta. Erikoislääkäri osaa varmasti jo yhden kerran perusteella sanoa jotain kantaa onko vakavaakin ja mitä tutkimuksia teidän tulisi julkisella puolella saada. Tiedän että on uuvuttavaa kun itsestä tuntuu, että jokin on vialla, mutta muut ei ota vakavasti. Eikä tietenkään ole tietoa siitä, mitä oikeasti kannattaisi tutkia eikä näin osaa kunnolla arvioida saako poika nyt tarpeellista hoitoa

Yhteistyössä