dieetti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tutkimus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tutkimus

Vieras
Tervehdys!

Kevät ja kesä ovat dieettien aikaa... Pyrimme kartoittamaan tämän kyselyn avulla ihmisten mielipiteitä terveellisen ja laihduttavan ravinnon ja ravintolakulttuurin yhteensopivuudesta.

Pyydämmekin sinua uhraamaan pari minuuttia ajastasi ja valitsemaan seuraavista vaihtoehdoista sen, mikä parhaiten kuvastaa omaa mielipidettäsi asiasta. Henkilötietojasi emme pyydä, ainoastaan mielipiteesi. Vastata voit siis täysin anonyymisti.

Suurkiitokset jo etukäteen vaivannäöstäsi!

1. Oletko dietannut joskus, tai oletko peräti juuri nyt dieetillä?
a. Olen joskus
b. En
c. Olen parasta aikaa...

2. Kuinka usein syöt ravintolassa?
a. Kerran viikossa tai useammin
b. Kerran kuukaudessa
c. Kerran vuodessa

3. Oletko käynyt ravintolassa dieetin aikana?
a. Olen
b. En

4. Haluaisitko tietää ravintola-annosten sisältämät kalorimäärät?
a. Kyllä
b. En

5. Valitsisin ravintolassa vähäkalorisen annoksen, mikäli se olisi saman hintainen ja yhtä herkullinen kuin normaali annoskin?
a. Kyllä
b. En

6. Olen kuullut Tri Atkinsin, tai jostakin vastaavasta vähäiseen hiilihydraattimäärään perustuvasta, dieetistä?
a. Kyllä
b. En

7. Haluaisin, että ravintolassa olisi tarjolla vähähiilihydraattisia ruoka-annoksia?
a. Kyllä
b. En

8. Kuinka olet järjestänyt työpaikkaruokailusi?
a. Omat eväät
b. Käyn ravintolassa/kahvilassa
c. Joku muu tapa

9. Olisin valmis kokeilemaan ravintolaa, jonka annokset olisivat joko vähäkalorisia, tai johonkin muuhun dieettiin perustuvia?
a. Ehdottomasti
b. Ehkä
c. En missään nimessä!

Vapaamuotoista kommentointia joko kyselyyn, tai aiheeseen ylipäätänsä liittyen.Lisäätkö vastaukseesi ikäsi ja sukupuolesi. KIITOS!!!

vastaukseni
1. B -ei pidä syödä enemmän kuin kuluttaa
2. B
3. B
4. B
5. A
6. A
7. A -minä kuitenkin haluan perunani
8. C -työpaikallani on tarjolla herkullista ""kotiruokaa""
9. B -kaikkeahan voi kokeilla, mikäli annos on miellyttävä niin miksipäs ei.
nainen 20v.

1. a, tosi harvoin kylläkin
2. b, ehkä pari kertaa kuukaudessa
3. b, koska diettaan todella vähän
4. a olisihan se mielenkiintoista
5. a
6. a
7. a, kaikkea voi kokeilla
8. a, ei ole juuri muuta mahdollisuutta pienessä firmassa
9. a

1a
2b
3a
4b
5a
6a
7a
8c, päiväkodissa
9a

Itse laihdutin puolen vuoden aikana 25kg vaan lisäämällä liikuntaa. Liikuin joka päivä mutta ruokavaliota en muuttanut millään tavalla. Olen kyllä sitä mieltä et ylimääräiset kilot on kyllä karistava itse kun ne kerran on itselle hankkinu. En usko dietteihin tai edes painonvartijoihin vaikka hienoa työtä tekevätkin mutta ei lahdutus kuuluisi maksaa.

On kohteliasta mainita kyselyä (jos se ei ole joku yleinen gallup, niinkuin monet täällä) tehdessä kuka/minne sitä tehdään ja missä tuloksista kerrotaan.

1. b
2.b
3.-
4.a
5.a
6.a
7.a
8.a+c
9.b

Henk.Koht. en ole koskaan harrastanut dieettejä, syön ormaalistikin suht terveellisesti.
En usko piakisiin laihdutuskuureihin,
koko elämäntavan täytyy muuttua itse muuttuakseen.

Olen 3 lapsen 37- vuotias Äiti

1 b
2 c, oikesti muutaman kerran vuodessa, mutta en kuitenkaan kuukausittain
3 - enhän diettaa
4 b
5 a
6 a
7 b
8 b, kahvilassa teellä ja leivällä
9 c

Nainen 28 v, ei ylipainoa. kommentti, en jaksaisi alkaa laskea kaloreita ja seuraamaan hiilihydraatteja koskaan! katson silti, että syön pääsääntöisesti terveellisesti. näin voin myös joskus sitten herkutella ei-niin-tervellisellä/kevyellä ruualla.

1. Oletko dietannut joskus, tai oletko peräti juuri nyt dieetillä?
a. Olen joskus

2. Kuinka usein syöt ravintolassa?
b. Kerran kuukaudessa

3. Oletko käynyt ravintolassa dieetin aikana?
a. Olen

4. Haluaisitko tietää ravintola-annosten sisältämät kalorimäärät?
b. En

5. Valitsisin ravintolassa vähäkalorisen annoksen, mikäli se olisi saman hintainen ja yhtä herkullinen kuin normaali annoskin?
b. En

6. Olen kuullut Tri Atkinsin, tai jostakin vastaavasta vähäiseen hiilihydraattimäärään perustuvasta, dieetistä?
a. Kyllä

7. Haluaisin, että ravintolassa olisi tarjolla vähähiilihydraattisia ruoka-annoksia?
a. Kyllä

8. Kuinka olet järjestänyt työpaikkaruokailusi?
b. Käyn ravintolassa/kahvilassa

9. Olisin valmis kokeilemaan ravintolaa, jonka annokset olisivat joko vähäkalorisia, tai johonkin muuhun dieettiin perustuvia?
a. Ehdottomasti

Nainen, 30-vuotta.

Yhteistyössä