Dilemma, mitä teen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Helmi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"Helmi"

Vieras
Naapurini sai työnsä kautta kuulla että minulla on ollut sivusuhde, naapuri ei vain itse tiedä että minä tiedän että hän tietää.
Mitä nyt teen, pitääkö minun ottaa puheeksi tämä naapurini kanssa ja pyytää ettei hän levitä juttua koko talolle koska en tee kuitenkaan mitään mieheni selkäni takana vaan meillä on kahdenkeskinen sopimus tällaisesta. Vai olenko vain hiljaa ja toivon ettei hän enää avaudu muille?

Ja mulla tunne että hän on jollekin jo kertonut tästä, ainakin eräs jonka kanssa hän on tekemisissä mainitsi ihan "väärässä" asiayhteydessä jotain joka liittyy tähän toiseen mieheen, ei siis mitään sellaista että olisi suoraan paljastanut tietävänsä, mutta eräs pikku juttu vaan yhdistyi tähän toiseen mieheen. Äh, hankalasti selitetty kun en halua liikaakaan paljastaa :-/

Olen ollut hyvinkin vastaavassa tilanteessa, ja päätin olla tekemättä mitään. Huvittavaahan se lähinnä oli, kun muut selvästi spekuloi asiaa selkäni takana, mutta kukaan ei sanonut/ kysynyt minulta suoraan.
Sain siis naureskella partaani samalla kun muutama ihminen pohti aivosolut ylikierroksilla elämäni koukeroita. Ykis näistä ihmisistä päätti sitten kerran muutaman rohkaisuryypyn jälkeen "paljastaa" miehelleni, että minulla pn ollut sivusuhde. Miehen reaktio ja vastaus teki harvinaisen selväksi, ettei kukaan voi tulla kertomaan hänelle asioita minusta, joita mieheni ei jo tietäisi. Siihen loppui spekulaatiot, noille muutamalla ihmiselle vapautui aikaa ja energias paneutua omiin ongelmiinsa ;)

Mitäs jos ottaisit asian puheeksi, koska asia vaivaa sinua?

Silloin naapurisi tietäisi sinun tietävän hänen tietävän, eikä asiassa olisi enää ongelmaa.

Toisaalta: naapurisi on työn kautta kuullut, joten kuulostaa, että hän on vaitiolovelvollinen.

Sehän voi olla mikä vaan: kaupan kassa, taksikuski, tarjoilija tai vaikka porrassiivooja.