Dilemma! Oikein vai Väärin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nainen

Vieras
Äiti ja Isä päättävät lapselleen kummeja. Äiti haluaa oman ystävänsä ja tämän poikaystävän ja sanoo, että hänen mielestään kaksi kummia riittää. Isä sanoo, että hän haluaa myös kyllä jonkun omalta puoleltaan ja päätyy veljeensä. Veljen naisystävää (yhdessä reilu 10.v.) ei kutsuta, vaan näillä mennään, koska alunperin äiti oli ajatellut vain kahta kummia.

Oikein vai väärin?

Jatkotietoa tilanteesta. Veli soittaa loukkaantuneena, että mikä hänen naisystävässään on vikana, kun tätä ei kutsuttu hänen parikseen kummin tehtävää hoitamaan. Veli kieltäytyy kummin tehtävästä sillä perustein, ettei voi tehdä sitä naistansa kohtaan.

naurettavaa käytöstä äidiltä... Mieluummin ottaisin kummiksi sukulaisen kuin ystävän...eli jos olisin ollut tuossa tilanteessa niin olisin luopunut omasta suunnitelmasta ja valinnut kummeiksi miehen veljen vaimoineen

kuulostaa siltä että äiti on itsekäs ja ajattelee lapsen olevan yksin hänen ja isällä ei ole mitään sanavaltaa mihinkään. sori vaan mutta siltä tuo kuulostaa

Samaa mieltä kanssa.. että on suuri loukkaus veljen naisystävää kohtaan kutsua vain tämä veli, mutta toiselta puolelta ottaa kuitenkin pari. He olivat kuitenkin sitä mieltä, että eivät ota sellaista kummia, ketä eivät todella tahdo. Että tahtovat mielummin vain velin, eikä tämän naista siihen mukaan. Yritän nähdä asian moelmmilta suunnilta. Mutta jos itse olisin samaisessa tilanteessa, kuin tämän veljen naisystävä, kyllä minkäkin varmasti loukkaantuisin. Mutta minä en taas henkilökohtaisesti uskaltaisi nostaa asiaa esille, että miksei minua otettu. Jauhaisin asiaa varmaan vain sisälläni...

Mielestäni myös nainen aika itsekäs.Suosittelen neljää kummia .Tuttujemme häissä kysyttiin ,että tulisivatko ilman puolisoita.Oma mieheni kieltäytyi ja emme saanneet kutsua...ihana ele mieheltäni.

Kuitenkin jos nyt itelle miettisin, ois aika jännää, jos vaikka vaan mua pyydettäs johonkin kummiksi, kun kuitenkin käytännössä sitten mieheni kanssa molemmat käytäs kattoos sitä mukulaa ja lahjat ostettas meidän rahoista ja me yhdessä kuitenkin pidettäs sitä lasta tärkeenä.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Kuitenkin jos nyt itelle miettisin, ois aika jännää, jos vaikka vaan mua pyydettäs johonkin kummiksi, kun kuitenkin käytännössä sitten mieheni kanssa molemmat käytäs kattoos sitä mukulaa ja lahjat ostettas meidän rahoista ja me yhdessä kuitenkin pidettäs sitä lasta tärkeenä.

Niin just! En kanssa ymmärrä oikein, et miksei sitte vois ottaa sitä nejättä siihen, että mikä ihmeen 3 kummia? Sammalla tavoin, tämä pariskunta käyvät yhdessä synnttäreillä ja kylässä. Että miks täytyy sit jättää se naisystävä pois?!

Eihän kellään ole mitään velvollisuuksia lastensa kummeja kohtaan, vaan kummeilla lasta kohtaan. En ymmärrä, mitä haittaa on useammista kummeista. Itseäni ainakin harmittaisi pikemmin, jos ei millään meinaisi löytyä yhtäkään kummia.

Alkuperäinen kirjoittaja hymy:
Mielestäni myös nainen aika itsekäs.Suosittelen neljää kummia .Tuttujemme häissä kysyttiin ,että tulisivatko ilman puolisoita.Oma mieheni kieltäytyi ja emme saanneet kutsua...ihana ele mieheltäni.

Sulla on kyllä ihana mies! Jos ollaan pari, ja vauvan äiti ja isä tuntee kummatkin, ni on se ihmeellistä, et vaan toista pyydetään silti, oikeesti!

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:

Näin minäkin ajattelisin.

Alkuperäinen kirjoittaja Arew:
Eihän kellään ole mitään velvollisuuksia lastensa kummeja kohtaan, vaan kummeilla lasta kohtaan. En ymmärrä, mitä haittaa on useammista kummeista. Itseäni ainakin harmittaisi pikemmin, jos ei millään meinaisi löytyä yhtäkään kummia.

Niin totta!! Onhan se lapselle eduksi, että hänellä olisi paljonkin ihmisiä ympärillään, jotka haluaisivat kummin tehtävän ottaa hoitaakseen...

No tuossa tapauksessa tottakai se veljen vaimokekin pyydettäis kummiksi.
Itse en taas ymmärrä että minkä takia ne poika-, tyttöystävät pitää pyytää kummiksi, kun aika usein on huomattu niitten sitten maisemista katoavan.... Lapselle kurja selittää että sinulla oli tämmönen kummi, mutta se läksi kun olit 6kk vanha. Toki näin voi käydä muissakin tapauksissa, mutta onhan se tuollasessa todennäkösempää.... minun mielestäni!