Dr. Philistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kunhan pohdin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kunhan pohdin

Vieras
Miksi ikäero on niin paljon pahempi jos nainen on merkittävästi vanhempi kuin jos mies on merkittävästi vanhempi. Jaksossa oli 38v nainen ja 18-v mies ja n. 50v mies ja 25v. nainen. Dr. Phil tuomitsi naisen täysin ja oli sitä mieltä, että mies ja 25v nuorempi nainen oli ok... 18v poika oli toden totta hyväksikäytetyn oloinen, mutta miksi sama ei pätenyt nuoreen naiseen?

mietin vain. Näkikö joku muu jakson? Mitä ajattelitte?

Kai se ero oli siinä, että nainen oli jo 25-vuotias, poika 18. Ei se vuosina paljon ole, mutta kyllä kaksvitonen on jo aikuisena siinä suhteessa, 18-veestä en menisi vannomaan, mutta tyypistähän se on kiinni.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Samaa asiaa olen joskus ihmetellyt. Dr.Philiä en tosin katso, tekopyhä idiootti.;)

Itse psykologina suhtaudun Dr. Philiin kaksijakoisesti: toisaalta inhoan kaikkitietäväistä, ylimielistä roolia, toisaalta pidän siitä, että hän sanoo joskus ihan fiksusti asioita suoraan, mitä monet alan ihmiset Suomessa "kohteliaasti" jättävät sanomatta ja se on aika ikävää asiakkaan kannalta.

jakso oli tätä vähemmän fiksua yksipuolista paatosta tänään ja joillakin kerroilla jotain teemaa käsittelee empaattisesti ja tyylikkäästi. Ehkä julkisuus nousee päähän...

Alkuperäinen kirjoittaja apsi:
Kai se ero oli siinä, että nainen oli jo 25-vuotias, poika 18. Ei se vuosina paljon ole, mutta kyllä kaksvitonen on jo aikuisena siinä suhteessa, 18-veestä en menisi vannomaan, mutta tyypistähän se on kiinni.

näin mäkin aattelisin. mutta kyllähän se tuntuu ihmisiä enemmän kyrsivän jos vanhempi nainen seurustelee nuoren miehen kanssa, kuin toisin päin.

niinhän se asenne yleisestikin on että mies on oikea mahti sonni jos saa nuoren kisun kainaloon mutta jos on sama tilanne toisin päin, nainen on kehdonryöstäjä. luulen kyllä että tuossa oli juuri siitä, että 18v on ihan aikuisuuden kynnyksellä, just ja just täysi-ikäinen mutta taas 25v on jo "oikeasti" aikuinen ihminen.

Olihan he aika eriparia....en juuri katsonut ohjelmaa, sivusilmällä vilkuilin välillä. Mun mies on syntynyt -82 ja minä olen -72. En siis kauheasti voi sanoa mitään tähän asiaan....

Alkuperäinen kirjoittaja sisar puoliQ:

näin mäkin aattelisin. mutta kyllähän se tuntuu ihmisiä enemmän kyrsivän jos vanhempi nainen seurustelee nuoren miehen kanssa, kuin toisin päin.

Senhän näki jo suhtautumisesta siihen Atrian mainokseen.

Alkuperäinen kirjoittaja M':
Alkuperäinen kirjoittaja sisar puoliQ:

Senhän näki jo suhtautumisesta siihen Atrian mainokseen.

ei se siitä oo. kyllähän se yks Elisan mainoskin joutu banniin kun siinä se mies yritti iskeä niitä "koulutyttöjä". vaikka kaikki siis näki että ne "tytöt" oli ihan aikuisia naisia.

Kyllä mun mielestä 18-vuotias on vielä aikas lapsi, seurustellakseen 38-vuotiaan kanssa.
Parin vuoden päästä, esim. 25-vuotiaana jo ihan ok juttu. Ja ihan sama kumpi on vanhempi, nainen taikka mies.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras<:
No sehän sanoi sen heti, mikä siinä on erona. Ei se riippunut sukupuolista, vaan siitä, että 18-vuotias on vielä lapsi, poika.

25-vuotias taas on jo aikuinen.
En katsonut ohjelmaa, mutta mä en pitäisi sen paremmin siitä, että tyttäreni olisi 18-vuotiaana seurustellut 38-vuotiaan miehen kanssa kuin että 18-vuotias poikani alkaisi seurustella 38-vuotiaan naisen kanssa. Ja juuri siksi, että 18-vuotias on vasta tullut täysi-ikäiseksi ja varsinainen aikuisuus vasta edessä. 7 vuotta on aika merkittävä aika siinä, miten nuori muuttuu aikuiseksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras<:
No sehän sanoi sen heti, mikä siinä on erona. Ei se riippunut sukupuolista, vaan siitä, että 18-vuotias on vielä lapsi, poika.

25-vuotias taas on jo aikuinen.
En katsonut ohjelmaa, mutta mä en pitäisi sen paremmin siitä, että tyttäreni olisi 18-vuotiaana seurustellut 38-vuotiaan miehen kanssa kuin että 18-vuotias poikani alkaisi seurustella 38-vuotiaan naisen kanssa. Ja juuri siksi, että 18-vuotias on vasta tullut täysi-ikäiseksi ja varsinainen aikuisuus vasta edessä. 7 vuotta on aika merkittävä aika siinä, miten nuori muuttuu aikuiseksi.

Näin juuri. Seitsemän vuotta on pitkä aika tuossa iässä.

Ja voin kertoa, että ohjelmassa ollut 18-vuotias poika ei todellakaan ollut mitenkään ikäistään vanhemman oloinen tai näköinen. Ihan teiniltä näyttikin vielä. Pojalla oli huono suhde äitiinsä, ja Dr.Phil epäilikin, että poika yritti paikata äidin puutettaan seurustelemalla äitinsä ikäisen naisen kanssa. Varmasti piti ihan paikkansa.

Alkuperäinen kirjoittaja Kunhan pohdin:
Miksi ikäero on niin paljon pahempi jos nainen on merkittävästi vanhempi kuin jos mies on merkittävästi vanhempi. Jaksossa oli 38v nainen ja 18-v mies ja n. 50v mies ja 25v. nainen. Dr. Phil tuomitsi naisen täysin ja oli sitä mieltä, että mies ja 25v nuorempi nainen oli ok... 18v poika oli toden totta hyväksikäytetyn oloinen, mutta miksi sama ei pätenyt nuoreen naiseen?

Ööööö... en nähnyt jaksoa, mutta yks juttu tuli mieleeni. Onko 18-vuotias vielä aikuinen USAssa? Riippuuko tämä osavaltiosta? Voi olla, että Dr Phil suhtautuu alle 21-vuotiaaseen niinkuin meillä alle 18-vuotiaaseen. Entä ns. suojaikäraja, joka on meillä 16? KUKA TIETÄÄ??? Voisiko tämä selittää jotakin?

Alkuperäinen kirjoittaja PÖH!:
Alkuperäinen kirjoittaja Kunhan pohdin:

Ööööö... en nähnyt jaksoa, mutta yks juttu tuli mieleeni. Onko 18-vuotias vielä aikuinen USAssa? Riippuuko tämä osavaltiosta? Voi olla, että Dr Phil suhtautuu alle 21-vuotiaaseen niinkuin meillä alle 18-vuotiaaseen. Entä ns. suojaikäraja, joka on meillä 16? KUKA TIETÄÄ??? Voisiko tämä selittää jotakin?

18 oli siinä osavaltiossa. Väittivät, että olivat harrastaneet seksiä vasta pojan täytettyä 18. Tosin poika oli yrittänyt sitä jo aiemmin, mutta nainen luonnollisesti vastasi torjuneensa yritykset.

Alkuperäinen kirjoittaja BootyPeppi:
Olihan he aika eriparia....en juuri katsonut ohjelmaa, sivusilmällä vilkuilin välillä. Mun mies on syntynyt -82 ja minä olen -72. En siis kauheasti voi sanoa mitään tähän asiaan....

enpä oikeastaan minäkään kun mies on kuitenkin 13 vuotta vanhempi.

Yhteistyössä