dyspraksia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minä

Vieras
Tuolla on puhetta tuosta dysfasiasta niin ajattelin itse kysyä dyspraksiasta.
Tutun lapsella todettiin, mekin ihmettelimme että käyttäytyy aika oudosti, verrattuna muihin ikäisiinsä.
Puhe oli pienenä ihan normaalia ja muutenkin kaikinpuolin normaali lapsi, mitä nyt aika vilkas.
Jossain vaiheessa puhe tavallaan unohtu, ei muistanu enään sanoja, vaikka puhui mutta meni sanat sekasin jne.
Nyttemmin puhuu niin että selvän saa, jotkut kirjaimet joskus puuttuu ja vaihtaa paikkaa.

poika oli meillä yhden päivän hoidossa ja siinä sitten alettiin piirtämään ja leikeltiin juttuja, eipä kynän käyttö sitten onnistunutkaan kun paino tosi paljon että terät katkeili ja sitten taas niin himmeesti ettei mitään näkyny.
Saksien käyttökin aika vaikeeta.
ikää nyt 6v.

Jotenkin minun mielestä turhautuu tosi helposti, eikä luota itseensä.

Kuuluuko tämmöset tuohon dyspraksia oireisiin??

Meillä pian 6v poika,hänellä ollut dyspraksia,nyt kuntoutunut täysin,eikä terapiakaan enää jatku.Meidän poitsi on ollut aina "käsistään kätevä" ja erittäinkin rauhallinen ja hyvä keskittymään..ehkä tämä tuntemasi poika on motorisesti(hieno motorisesti) heikompi,kun muut saman ikäiset,en kyllä osaa vastata,että kuuluuko nuo asiat dyspraksiaan..

käsittääkseni tämä poika saa toimintaterapiaa ja puheterapiaa. Kai ne ammattilaiset sitten tietää kun kerta ovat diagnoosin antaneet.
Voiko dyspraksiasta parantua?

On kyllä ihan pakko kysyä miksi sinä täällä palstalla kyselet?????? Olen itse mm dyspraktikon äiti, ja kyllä minua loukkaisi tuollainen selän takana vahtaaminen...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
On kyllä ihan pakko kysyä miksi sinä täällä palstalla kyselet?????? Olen itse mm dyspraktikon äiti, ja kyllä minua loukkaisi tuollainen selän takana vahtaaminen...

Eikö tämä keskustelupalsta ole? En tietääkseni ole mitään pahaa puhunu eikä tulis mieleenikään.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:

Eikö tämä keskustelupalsta ole? En tietääkseni ole mitään pahaa puhunu eikä tulis mieleenikään.

NO mutta eikö sinulla ole ihan lähipiirissä asiantuntija ko asiassa? Siksi en ymmärrä miksi täältä kyselet. Ja kun tuokin asia on vielä todella lapsikohtainen. Jokainen lapsi kun on yksilö.

NO mutta eikö sinulla ole ihan lähipiirissä asiantuntija ko asiassa? Siksi en ymmärrä miksi täältä kyselet. Ja kun tuokin asia on vielä todella lapsikohtainen. Jokainen lapsi kun on yksilö.

No ei ole asiantuntijoita lähipiirissä, ja jos lapsen vanhempia tarkoitat niin he ovat itsekin asiaa pohtineet.

Minusta vedät herneen nenään ihan suotta. Ap:n aloitus ei ollut millään tavalla pahansuopa. Keskustelupalstalla pitää voida keskustella kiinnostavista - myös vaikeista - aiheista, kunhan ei loukkaa ketään.

Kyllä dyspraktiasta voi parantua,kuntouttamalla(puhe/toimintaterapia) auttavat,meidän pojan puheessa ei ole nourologinkaan mielestä dyspraktisia piirteitä,eli nyt on "normaali"..Motorisesti jopa joissain testeissä oli edellä ikätasoaan..

Yhteistyössä