E-pillereiden lopettaminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pilsu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pilsu

Vieras
Moikka plussalaiset!

Mietin onko kenelläkään täällä kokemusta e-pillereiden lopettamisesta?
Miten pillereiden lopettaminen on vaikuttanut vartaloon? Itse aloin syömään pillereita 17-vuotiaana, jonka seurauksena A-koon rintani paisuivat C-kokoon. Jos lopetan pillereiden syömisen, palaavatko rintani takaisin pieniksi? Olen muuten todella pienikokoinen, joten rintani tuntuvat ja näyttävät valtavilta! Haluaisin siis mielelläni hieman pienemmät rinnat takaisin...
Entä kuukautiset, olen lukenut että kuukautiset saattavat olla jopa vuoden tulematta, kun lopettaa pillereiden syömisen? Kerran olen pitänyt kuukauden tauon pillereistä, koska unohdin ensimmäisen viikon syödä ja kuukautiset tulivat normaalisti, tosin ne olivat niin kivuliaat etten päässyt sängystä ylös.

Mulla meni noin puoli vuotta ennenkuin kuukautiset palautui normaaliksi ja muuttuivat tosiaan sen jälkeen aika kivuliaiksi ja runsaiksi. Pillereitä olin syönyt sitä ennen 7 vuotta.

Suurimmat muutokset tuli ihon kunnossa; mulla ei ollut sitä ennen ikinä ollut suuremmin vaivaa finneistä, ei edes pahimmassa murrosiässä, mutta pillereiden lopetuksen jälkeen iski ihan hirveä akne. Leuka ja posket - ja selkäkin - tuli täyteen tositosi kipeitä, ihonalaisia hormonifinnejä ja pienempääkin näppyä, iho alkoi muutenkin rasvoittua niin, ettei meikit meinanneet pysyä naamassa, samoin tukka rasvoittui tosi nopeasti... välillä tuntui ettei tee mieli kotoa poistua, kun naama näytti niin ruttoiselta, ja meikillä oli turha yrittää peittää, koska peitepuikot ja meikkivoiteet lähtivät luistelemaan rasvaiselta iholta jo parin tunnin päästä meikkaamisesta. Ei ollut kivaa. :(

Vajaan vuoden kesti tuo akne-vaihe, sitten iho alkoi pikkuhiljaa tervehtyä ja muuttua omaksi itsekseen. Aika pahoja aknearpia on kyllä vieläkin poskissa, mutta jospa nekin vähitellen lähtisivät.

Vartaloon mulla ei tullut minkäänlaisia muutoksia.

Hei,
liekö asia vielä sulle ajankohtanen, mutta halusin vastata silti.
Mulla ainakin rinnat on pienentyneet jonkun verran pillereiden lopettamisen jälkeen.
Söin kymmenen vuotta Merciloneja ja lopetin ne pari kuukautta sitten. Rinnat on pienentyneet tässä vaiheessa ehkä noin puolella kuppikoolla. Ne on muutenki tulleet paljon pehmeämmiksi eivätkä ole enää yhtään niin kipeät kuin aiemmin, ennen musta tuntui, että ovat jatkuvasti todella arat ja jotenkin turvonneen oloiset, varsinkin rauhaset tuntuivat kipeiltä.
Miinusta on se, että rinnat ovat nyt roikkuvammat, mutta itse ainakin toivon, että pienenisivät vielä hitusen.. olen nimittäin käyttänyt F-kuppia viime vuodet, eikä yhtään haittaisi, jos pienentyminen jatkuisi!

Muutenkaan mulla ei ole ollut mitään negatiivisia kokemuksia pillereiden lopettamisesta.
Ensin mulla oli noin parin viikon ajan kummallisia mielialanvaihteluja ja yliherkkyyttä, mutta sen jälkeen olo on ollut parempi ja mieliala tasaisempi, makeanhimo vähentynyt ja energisyys lisääntynyt. Nesteturvotusta lähti myös muualta kuin rinnoista.
Seksuaalinen halu on parempi, etenkin siksi, että nyt huomaan kuinka paljon pillerit kuivatti limakalvoja! Nyt ei ole enää mitään ongelmia alakerran kosteuden suhteen : )
Pikkuisen on tullut finnejä lisää, mutta ei merkittävästi. Niin ja menkatkin tuli "vain" kuukauden myöhässä, kun toisilla kierron tasaantuminen kestää kauan. Yllätyin myös siitä, että ainakaan ekojen menkkojen kohdalla ei ollut minkäänlaisia vatsakipuja. Mulla on ollut aiemmin pillereiden syönninkin aikana menkkakipuja.

Tämmöset kokemukset mulla!

Yhteistyössä