E-pillereiden lopettaminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "essis"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"essis"

Vieras
Heips, te jotka olette lopettaneet pillereiden syönnin vuosien syömisen jälkeen niin millaisia oireita teillä on tullut? Olen syönyt kohta seitsemän vuotta pillereitä ja tekisi mieli lopettaa, koska aloitin pillerit hyvin nuorena aknen hoitoon ja haluaisin tietää muutunko luonteeltani yms. Olen todella herkkä, raivostun helposti, stressaan, joten aloin miettimään jos nämä kaikki johtuvatkin pillereistä. Olen kuitenkin syönyt pillereitä 15-vuotiaasta, joten voisinko ollakkin erilainen ilman niitä?

Heips essis! Täällä minä joka olen syönyt e-pillereitä noin vajaan 2 vuotta ja kolmisen viikkoa sitten lopetin e-pillerien käytön koska yrityksenä on raskaus. Itse kokemanani voin sanoa että pillerit muuttaa elämää, itse tiuskin ja viuskin miehelleni jatkuvasti pillereitä syödessäni ja olin melko useasti pahalla tuulellani. Painoni nousi vuodessa lähemmäs 10 kiloa lisää. Nyt sitten päätettiin koittaa raskautta ja lopetin pillereiden syömisen 2,5 viikkoa sitten. Olo oli mahtava koko kehosta alko lähtee ylimääräset nesteet liikkeelle ja olin pirteä ja se kaikki kiukku ja pahastuminen oli hävinny mun kehosta! Mutta viikko sitten mulle iski kaamee alavatta kipu ja painon tunne vattalle ja lopulta alko tulee pissan mukana verta ja alaselkä muuttu kipeäksi. Lääkärissä kävin ja antovat kahdet eri antibiootit jotta "tulehdus" katoaa. Nyt oon syöny lääkettä muutaman päivän ja ehkä hiukan hellittäneet, mutta särkylääkkeellä lähtee kaikki kivut pois. Joten ei tietoa mistä johtuu, lienekko hormoonit niin sekasi et tekee tällästä? :o

Tunsin ovulaation selvästi ja naama tuli täyteen näppyjä. Siinä ne oireet kun lopetin pillerit. Jouduin kyllä aloittamaan ne uudestaan, koska halusin sileän ihon.

kirjoittilin aikasemmin kivuista ja epäilyksistä mutta niin se vaan täytyy todeta että ehkä se vain ovulaatio joka näitä kipuja tekee, nimittäin nyt kivut on poissa ja jätin kipulääkkeet ja antibiootit pois eikä enää kipuja pahemmin ole. Ehkä hormoonit nii sekasi että ovulaatio teki rajummat kivut tällä erää! :)

Riippuu tietty, mitkä pillerit. Itse lopetin Diane Novan/Cypretylin 7 vuoden jälkeen. Tukka harventui päästä, kauhea vatsakramppikohtaus ensimmäisen ovulaation yhteydessä (gyne totes, että tyypillistä pillerien/synnytyksen jälkeen) MUTTA en ollut edes tiedostanut kuinka allapäin olin ollut kemiallisista syistä - yhtäkkiä maailma oli parempi paikka, linnut lauloivat ja olin paljon peruspositiivisempi.
Iho tietenkin huononi mutta mielummin otan huonomman ihon kuin olen enää niin depis (olin vain ajatellut olevani alakuloinen ja masentuneisuteen taipuvainen persoona).

"Iho tietenkin huononi mutta mielummin otan huonomman ihon kuin olen enää niin depis (olin vain ajatellut olevani alakuloinen ja masentuneisuteen taipuvainen persoona)."

tämä on kuin mun suusta! pillereiden lopettamisen jälkeen vasta tajusi kuinka sumussa sitä olikaan kulkenut. ei enää hormonaalista ehkäisyä mulle!

"Iho tietenkin huononi mutta mielummin otan huonomman ihon kuin olen enää niin depis (olin vain ajatellut olevani alakuloinen ja masentuneisuteen taipuvainen persoona)."

tämä on kuin mun suusta! pillereiden lopettamisen jälkeen vasta tajusi kuinka sumussa sitä olikaan kulkenut. ei enää hormonaalista ehkäisyä mulle!
------------------------------------------------
Niin tuttua, täällä kanssa oon ite miettiny et mihin oon josku ryhtyny kun e-pillerit. Koko elämä oli kyllä melkosen ankeeta ja kaikki tuntu nii pahalta ja väärältä kun söi pillereitä, tiuskin ja viuskin. Nyt olo on nii erinlainen jaksan vaikka joka päivä leipoa perheelleni tuoretta sämpylää tai muuta mukavaa, liikunta tuntuu mahtavalta ja olen jopa laihtunut himpun verran ja pillereiden yhteydessä se ei onnistunut. Karkin ja herkkujen himo oli valtava, mutta nyt sekin on kadonnut! :-)