Huh, löytyihän internetin ihmeellisestä maailmasta joku järjellisen oloinen keskustelu pillereiden lopettamisesta. Ensimmäistä lasta on päätetty alkaa yrittelemään ja varsinaiset vauva-aiheiset palstat on niin hirveetä luettavaa, että ehdin jo ajatella, ettei mistään löydy vertaistukea.
Olen syönyt Yasmineja 8 vuotta (kaksikymppisestä alkaen). Sitä ennen menkat oli todella epäsäännölliset - sanoisin ehkä jopa, etteivät ne koskaan edes alkaneet kunnolla, kun taisi tulla kerran tai pari vuoteen ja ihan miten tykkää. Nyt on viimeinen liuska syöty ja sen jälkeiset menkat alkaneet, tästä eespäin sitten ruvetaan ihmettelemään, että mitä kroppa tykkää muutoksesta.
Harmittaa, kun en silloin pillereitä aloittaessa edes tajunnut seurata mahdollisia fyysisiä ja psyykkisiä muutoksia. Nyt ei ole mitään havaintoa siitä, miten nuo pillerit ovat vaikuttaneet, ja millaisia muutoksia saattaisi mahdollisesti olla edessä. Järjellä ajateltuna haluaisin mennä jokusen kuukauden pillerittömänä ilman lapsen yrittämistä, että näkisin selvästi mahdolliset muutokset, mutta perhana kun tunnepuolella haluaisin sen lapsen heti tänne nyt

Miten te muut lopettajat olette tehneet, onko lapsi saanut tulla heti kun on tullakseen, vai oletteko tasoitelleet hormonitasapainoa vaihtoehtoisen ehkäisyn kanssa alkuun?
Jännityksellä odotan, millaiseksi kierto muodostuu, kun ennen pillereitä tosiaan oli ihan mitä sattuu. Olen niin huono seuraamaan tämmöisiä asioita, että olen ajatellut ostavani kalenterin ihan vaan tätä tarkoitusta varten...