E-pillereistä, mihin ne siis perustuu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja YAZ
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

YAZ

Vieras
Löysin tällaisen palstan ja tää'llä näyttäisi olevan paljon äitejä joilla varmaan e-pillerit.. Eikö ne menkat jääkään pois kun aloittaa e-pillerit? Olen luullut..nyt minä aloitan eka kertaa syömään olikohan ne yaz-nimisiä pillereitä, ja luulin että ne jotenkin siis lopettaa hormonitoiminnan.eli menkkojakaan ei tule. olenkohan lintsannut jonkun tt- tai ihmisbiologia-tunnin :D mutta nyt siis noissa pilsuissa on 4 lumetablettia joiden aikana menkat siis kuuluisi tulla. ja nuo on suht uudet yhdistelmäpillerit. miten ne sit ihmisessä vaikuttaa -EN YMMÄRRÄ.

Voi hyvänen aika. Eikö olisi ollut ihan fiksua kysyä nämä asiat siltä ihmiseltä, joka sulle reseptin kirjoitti? syöt mitä tahansa etkä edes tiedä, mitä se elimistöllesi tekee...

Alkuperäinen kirjoittaja YAZ:
Kyllä lääkäri minulle selitti, vaikuttavat kahteen eri hormoniin. Mutta kun olen luullut että menkat jäävät pois.

Ei jää menkat pois. Yhdistelmäpillereillä voi kuitenkin skippailla menkkoja, mutta gynekologin sanoin: väh. kahdet kuukautiset pitää olla vuodessa.

Pillereiden hormonit saavat elimistön luulemaan että olet raskaana ja näin ovulaatiota ei tule. Ilman ovulaatiota et voi raskautua.

Sinänsä olet oikeassa että varsinaiset kuukautiset ne pillereiden taukoviikolla tulevat vuodot eivät ole, vaan puhutaan tyhjennysvuodosta.

YAZ on sen verran matalahormoninen valmiste, että voi tulla tiputteluvuotoa jos syöt pillereitä ilman sitä taukoviikkoa. YAZ pillereissähän syödään taukoviikon ajan niitä sokeripillereitä että pysyy kirjoilla.

Yhteistyössä