E-pillerikokemukset pinoon!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tumpula
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tumpula

Vieras
Mä olen nyt niin pahasti kyllästynyt sähläämään kumien kanssa että aion ottaa riskin ja kokeilla jotain pillereitä.

Mitä olet käyttänyt, mikä oli hyvä merkki, millaisia sivuvaikutuksia tuli?

Alkuperäinen kirjoittaja silmukka80:
Mulla on yasminit.
Ei mitään sivuvaikutuksia..toisaalta en niitä ole tarkkaillutkaan.

Heti rohkaiseva viesti, kiitos. :D

Mä käytin joskus vuosia sitten Mercilonia. Tuli muutaman päivän välein toistuvat rajut migreenikohtaukset ja pahasti epätasapainoinen luonne. Olen mä muutenkin melkoisen skitsahteleva mutta ne pillerit teki musta itkeskelevän täyshermoraunion. :D

Diane Nova auttoi hyvin akneen ja myöhemmin oli käytössä ihan ehkäisynäkin, tosin kortsun lisäks. Aiheutti vain aika pahoja migreenikohtauksia taukoviikoilla, joten lääkäri vaihtoi merkkiä Yasmineen. Ne ei sopinu mulle ollenkaan. Päänsäryt säilyi ja lisäks sain niin hirveitä raivareita että itseäkin pelotti ja paljon. Lopetin pillerit kokonaan ja kortsu jäi - tosin senkin käyttö lopetettiin sitten myöhemmin. Mutta pillereitä en enää suostu käyttämään, joten kun tää raskaus on ohi, niin tarttee vaan olla kortsun kanssa tarkkana.

Mercilon ekat, kokeilin puoli vuotta, ekasta pilleristä lähtien hirveet kivut oikeella puolella ja lähes jatkuvaa vuotoa. Toisena Marvelon, kokeilin myös puol vuotta, sama homma. Harmonet, ei kipuja ja puoli vuotta annoin myös niille, koko ajan mentiin rytmillä vuotaa 2 viikkoa, 2 viikkoa vuotamatta. Nyt oon syönyt yhden laatan Yasminia ja tänään pitäisi aloittaa toinen mutta enpä taida. Niin äkillinen painonnousu ja niin kova turvotus että tuntui etten pysty edes hengittämään :/ Myös hengenahdistusta tuli heti tuon ekan laatan aikana ja jaloissa kummallista puutumista ja pistelyä...ja ekan pillerin jälkeen naama räjähti kukkimaan.

Femoden,mercilon,yasmin ja harmonet testattu,iho-ongelmia,painon nousua,päänsärkyjä ja mielialan rajuja muutoksia...

Cerazette minipilsut nyt käytössä neljättä vuotta ja ne on sopinut paremmin kuin hyvin.

Sain 15-vuotiaana käyttöön Yasminet kivuliaiden kuukautiskipujen vuoksi ja viimeiset 10-vuotta käytinkin samoja pillereitä. Hyvät pillerit ovat voin sanoa, Yasminelle on vielä pienempi hormoonipitoisuudeltaan ja ainakin tuttavani, jotka kyseisiä pillereitä käyttävät niin ovat vain kehuneet. Ei tullut minulle ainakaan Yasmineja käyttäessä mitään pahempia sivuoireita ja kuukautiset tuli aina prikulleen silloin kuin pitikin.

Dianet turvotti/lihotti, paisuin kuin pullataikina vaikka liikuin hulluna ja olin tiukalla dieetillä. Yasminista en samalla lailla lihonut/turvonnut, mutta menkkakivut paheni ja kk-vuoto piteni ja tuli runsaammaksi kuin ennen niitä. Yasminia söin 5 vuotta, kun lopetin, paino alkoi laskea pikkuhiljaa vaikken muuttanut ruokavaliota ja lihakset jotenkin erottua paremmin. Mikä parasta: Selluliitti on hävinnyt kokonaan viimeisen 6 kk aikana jolloin olen ollut ilman pillereitä! Menkkakivut väheni ja vuoto lyheni 1-2 päivän pituiseksi. :) Ei kiitos pillereitä minulle enää... mieluummin käytän kumeja ja pidän hyvän kroppani.

Pelottavaa. Mutta ehkä mä uskallan ottaa riskin että joudun pari kuukautta kärvistelemään. Saa ne sitten lopetettua jos ei sovi.

Finnit ja painonnousu ei kuulosta kivalta. :|

Mulla oli jos jotain yhdistelmäpillereitä aikanaan eikä ne sopinut mulle (olin ilman varmaan 5 vuotta ja sinä aikana minäki laihduin, niinku joku edellinenki kirjoitti), mutta nyt ku söin viimeksi esikoisen syntymän jälkeen minipillereitä (Cerazette) ne sopi ihan hyvin. Ei siis tehnyt musta mitää mielipuolta niinku normaalipilsut teki (olin kauheen itkuherkkä ja vähä ehkä masentunutkin+lihoin). Ainoo sivuoire minipillereistä oli ettei menkkoja tullut muuten ku sillon jos unohdin ottaa pilsun. Mut sehän oli vaan kiva juttu, kuka nyt menkkoja kaipaa!?

Diane Novan kirjotti ihotautilääkäri pari vuotta sitten vaivanneeseen jumalattomaan akneen :x . Sopi, mutta apteekki tarjos Vreyaa, edullisempaa versioo. Ny on ne ja nekin sopii hyvin.
Mä en taida kiinnittää vaan huomioo mihkään sivuvaikutuksiin :ashamed: .

Olen käyttänyt aikoinaan moniakin pillereitä. Kun ennen esikoisen odotusta lopetin pillerit, huomasin miten mieliala tasaantui - sellaiset sydäntä tykyttävät hermostumiset jäi kokonaan pois. Joten en enää koskaan käytä mitään hormoniehkäisyjä.. kumeja siihen asti, että mies steriloidaan! Liian monesta pillerivauvastakin lukeneena, en edes enää luottaisi noihin ehkäisyihin :xmas:

Useampia merkkejä myös kokeiltu, kaikista jotain ikäviä oireita. Mutta nyt imetyksen takia minipillerit, cerazette, ja olen todella tyytyväinen. Minkähän takia kukaan lääkäri ei puhunut minipillereistä ennen lapsen saantia? Ei kai niissä nykyään ole enäää eroa luotettavuuden suhteen e-pillereihin verrattuna. Kunnon menkkoja ei ole aloittamisen jälkeen tullut ollenkaan, mutta välillä saattaa tuhrutella jonkin aikaa sillain että välissä on täysin vuodottomiakin päiviä.

Merciloneja mussutin ---> minusta tuli ihan JÄRKKY ÄREÄ BITCH!
Lopetin ne ja olin taas takaisin oma itseni, enkeli :kieh:

Yasminit söin myös, tuli eka migreenejä niistä, pidin taukoa ja aloitin uudestaan ja migreeniä ei tullutkaan. Diane novat aloitin kunnes nakkasin ne kuikkaan ku ruvettiin lasten tekoon. :)

Täytyypä jutella lääkärin kanssa noista minipillereistäkin. =) Jotenkin mulla on ollut niistä ilmeisen väärä käsitys.

Tosin ongelman niissä voisi aiheuttaa se että ne on kai otettava melko säännöllisesti, mä olen hajamielinen. :whistle: Mutta jos laittaisi vaikka kännykän piippaamaan joka päivä tiettyyn aikaan muistutukseksi.

Mä olen syönyt trikvilaria ja ei mitään sivuoireita, oikein passelit pillerit kaikinpuolin. Nyt raskauden jälkeen, imeväinen reiska 1v ja syönyt mini pills merkkisiä minipillereitä, ja tein eilen raskaustestin, joka on positiivinen..:\

Alkuperäinen kirjoittaja Tumpula:
Tosin ongelman niissä voisi aiheuttaa se että ne on kai otettava melko säännöllisesti, mä olen hajamielinen. :whistle:

Cerazette mineissä on se sama 12 tuntia "unohdus varaa" kuin yhdistelmissä,muissa mineissä se aika on vain 3 tuntia.

Eli cerazette pillereissä toi ehkäisyn säilyvyys on samoilla tunneilla ku yhdistelmissä :)

Yhteistyössä