E-pillerikokemukset pinoon!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tumpula
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Trikvilarit olivat ennen käytössä, mutta synnytyksen jälkeen ne eivät enää sopineet, joten uudeksi merkiksi tuli Mercilon. Ehkä pari kiloa tuli lisää painoa, mutta muuten ei ole mitään sivuvaikutuksia. Pelkkää positiivista sanottavaa niistä!

Ehkäisyn lisäksi syön niitä kamaliin PMS-oireisiin lääkärin ohjeen mukaan "pitkinä sarjoina", joten kuukautisistakaan ei tarvitse kärsiä kuin muutaman kerran (3-4 kk:n välein) vuodessa. =) Ja mikä parasta: sairaskuluvakuutus maksaa ne puolestani, koska kyseessä on sairauden hoito (PMS). :)

Diane Nova-pillerit tällä hetkellä ja en voi kuin antaa kiitettävän arvosanan.
Femodenit oli aikaisemmin mutta niitä kun ei voi syödä montaa laattaa putkeen niin ilmaantui välivuotoa ja päänsäryt oli ihan kauheat.Samoin menkkakivut sekä vuoto oli ihan järkkyä.Diane Novia syön 4 laattaa putkeen,ei päänsärkyjä,ei välivuotoja eikä menkkakipuja ja menkatkin niukat.

Minä käytin Trikvilareja noin 12 vuotta, sopivat hyvin alusta asti, ei sivuvaikutuksia. Halusin alunperin pillerit erityisesti siksi, että omasta takaa mulla ei ollut minkäänlaista säännöllistä rytmiä, kierto saattoi olla mitä tahansa 20:sta 60 päivään! Tosi kiusallista, ei koskaan tiennyt milloin seuraavat menkat olivat tulossa. Lisäksi menkat olivat aika kivuliaat. Trikvilarit tasasivat rytmin välittömästi, oli uskomatonta, kun tiesi tarkkaan menkkojen alkamispäivän ja melkein kellonajankin, kun toisenlaista kokemusta oli silloin jo kymmenen vuotta. Nykyisin en käytä enää mitään, otin sterilisaation kolmannen sektion yhteydessä.

Alkuperäinen kirjoittaja Tumpula:
Täytyypä jutella lääkärin kanssa noista minipillereistäkin. =) Jotenkin mulla on ollut niistä ilmeisen väärä käsitys.

Tosin ongelman niissä voisi aiheuttaa se että ne on kai otettava melko säännöllisesti, mä olen hajamielinen. :whistle: Mutta jos laittaisi vaikka kännykän piippaamaan joka päivä tiettyyn aikaan muistutukseksi.

jos nuo minipillerit sulle sopii (testaa parikuukautta) niin kannattaa laitattaa kapselit. Ei tarvi muistaa mitään ja sisältää samaa hormonia kun minipillerit

Oon käyttänyt nuorena Melianeja, jotka ei synnytyksen jälkeen yllättäen enää sopineetkaan, "välivuodot" kesti 2kk ja siihen lopetin ne pillerit.. Nyt on käytössä Tri-Femoden, ja aivan loistavat pillerit! Ei kuukautiskipuja, vuoto PALJON niukempaa, ei PMS:ää.. Halut on kyllä vähän alakantissa, kai ne olis ilman pillereitäkin kun koko ajan on kiirettä ym. Se huono puoli tässä merkissä on että menkkoja ei voi siirtää kuin 10pv eteenpäin. Mutta muuten siis pelkkää plussaa tälle pillerimerkille! :)

Cilsest -merkkiset pilsut kuutisen vuotta... vasta loppuaikana osasin yhdistää oireet pillereistä johtuvaksi. Ihan törkeitä mielialan vaihteluita. Oikein kunnon itkupotkuraivareita + jatkuvasti päänsärkyä. Pillerit kun jäi pois jäi myös raivarit ja päänsärky. Ja sama vika Cerazettejen kanssa mielialan kohdalta.

Ikinä ei enää mitään hormonaalista ehkäisyä mulle!

Alkuperäinen kirjoittaja MUKSU1:
Mulla käytössä Melianet.En oo mitään sivuvaikutuksia huomannut. Monen vuoden käyttö kokemus löytyy B)

Mulla taas melianet vaikutti mielialaan todella paljon. Olin ihan hullu, vähän väliä huusin kiljuin, itkin, nauroin aivan sekoa. Heti pillereiden lopetettua kaikki nuo loppui, en enään ikinä syö pilsuja, mä en oo koskaan saanut niin hirveitä raivokohtauksia kuin silloin.Pelottaa edes ajatella jälkeenpäin :(

Diane Novat oli monta vuotta akneen ja ne lihotti pikkuhiljaa. Vaihtu Yasmineihin mut ne teki musta ihan sekopään, siis tosissaan hullun. Sit loppu pillerit ja paino laski tosi nopeesti sen kymmenisen kiloo mikä oli tullu pillerien alottamisen jälkeen.

Mä söin 4 vuotta Harmonet yhd.pillereitä ja ne sopi hyvin, ei mitään sen kummempia oireita. Nyt aloitin toissa päivänä Harmonetit uudelleen kahden raskauden jälkeen. Saas nähdä tuleeko mitään oireita. Ei luulisi, kun ovat ennenkin sopineet mulle, mut tiiä sitten, ku hormonitoiminta on muuttunut raskauksien jälkeen kuitenkin! Ei ainakaan vielä ole havaittavissa mitään kummia. Aina olen ollut helposti ärsyyntyvä, noin kauniisti ilmaistuna!:)
Toivottavasti ei paino nouse, ei sen pitäis, jos ei itse syö kauheasti kaikkea. Olen saanut vaivalla laihdutettua 10kg ja vielä pitäis tiputtaa 12kg.

Alkuperäinen kirjoittaja et silleen:
Mä olen syönyt trikvilaria ja ei mitään sivuoireita, oikein passelit pillerit kaikinpuolin. Nyt raskauden jälkeen, imeväinen reiska 1v ja syönyt mini pills merkkisiä minipillereitä, ja tein eilen raskaustestin, joka on positiivinen..:\

Huh, ite oon aatellu ottaa minipillerit nyt imetyksen ajaks käyttöön! :o

Mulla oli meliane n. 8 vuotta sitten puoli vuotta.Ei siitä oikein vaikutuksia tullut, mutta en vaan tykännyt syödä hormoneja ja mieliala oli matala joten lopetin ne. Matala mieliala ei kuitenkaan johtunut pillereistä, vaan jatkui lopetuksen jälkeen. Oli muita syitä.

Onkos kellään noussut ruumiinlämpö e-pillereistä alle 37 asteesta (36,6 oli) nyt 37,2-37,3?
Lääkärit ei löytäneet mitään vikaa ja vaikka välillä söin muuta e-pillerilaatua välillä niin siirryin takaisin Melianeen koska ei vaikuttanut lämpöön ja päänsärkyä rupesi esiintymään. Ei ole muuttunut lämpö miksikään yhä yli vuoden jälkeen pikku lämpöä.

Onkos kellään noussut ruumiinlämpö e-pillereistä alle 37 asteesta (36,6 oli) nyt 37,2-37,3?
Lääkärit ei löytäneet mitään vikaa ja vaikka välillä söin muuta e-pillerilaatua välillä niin siirryin takaisin Melianeen koska ei vaikuttanut lämpöön ja päänsärkyä rupesi esiintymään. Ei ole muuttunut lämpö miksikään yhä yli vuoden jälkeen pikku lämpöä.

Yhteistyössä