e-pillerit ja migreeni?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysyvä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kysyvä

Vieras
Onko mitään e-pillereitä joita voi käyttää jos epäillään migreeniä? Itsellä ei siis ole todettu migreeniä mutta kun hain pillereitä ja hoitaja kysyi kärsinkö migreenistä vastasinen, mutta minulla on jännitysniska todettu vuosia sitten, no sitten hoitaja kysyi että onko näköhäiriöitä sanoin että joskus näkyy ns. valomatoja silmissä, mutta ei mitään muuta niin sanoi etten voi saada e-pillereitä. No joo mini-pillerit voi olla ihan ok, mutta kun minulla on monirakkulaiset munasarjat ja muutenkin aika huono iho niin olisin toivonut saavani e-pillerit, niillä olisi voinut hoitaa juuri pco:n oireita eli huono iho ja karvankasvu. Ja kun mini-pillerit saattavat aiheuttaa aknea ja karvankasvua johon olisin toivonut saavani juuri e-pillereistä apua. Niin onko mitään e-pilleri merkkiä jota voi käyttää vaikka saattaa huom saattaa olla migreeni?

Minulla on migreeni ja käytän yasmine pillereitä, ikinä ei ole kukaan lääkäri sanonut että en voisi käyttää tai että niistä olisi haittaa vaikka ollaan puhuttu lääkärin kanssa migreenistä ja noista pillereistä. Ei ole uskonut että haittaavat kumpaankaan suuntaan.

Ihmiset käyttää noita pillereitä ihan ihme juttuihin, kuten juuri ihoon ja tuollaiseen. Ehkäisyynhän niitä kuuluisi käyttää, en ikinä käyttäisi ihon takia yms.

Mene ihmeessä lääkäriltä kysymään, jos siis nyt hoitajalla olit. Varmasti löytyy joku sopiva tai sitten jos ei niin uskoisin lääkäriä. Minä siis kuitenkin käytän ihan normaalisti e-pillereitä vaikka migreeniä on ollut, tosin nykyään harvemmin on kohtauksia.

Mulla sama homma migreeni epäily. Mutta mun migreeni voi yhtä hyvin olla jännitysniskaakin. E-pillerit on kielletty vain jos on aurallinen migreeni. Eli jossa on näköhäiriöitä tai puutumista.

Itse en saanut e-pillereitä migreenin vuoksi. En muista mitä se lääkäri selitti silloin. Sitten tyydyin minipillereihin ja 3kk kokeilujen jälkeen otin kapselit joihin olen tosi tyytyväinen :)

Kokeile! Mulla on niin paha migreeni, etten tule ikinä pystymään ottamaan mitään hormoneja, mutta ei kaikki reagoi näin vahvasti.
Raskauden jälkeen kokeilin pillereitä mutta migreeni palasi kahta kauheempana parin viikon kuluttua. Eli kumilla mennään :(

Mulla on migreeni ja vain minit saan. Syynä se että kaksi kertaa on ollu auroja joita siis vasta aikusena ja migreeni puhjennut lapsena. En tule saamaankaan yhistelmiä. Nämä pillerit ei oo vaikuttaneet migreenien määrään ainakaan lisäävästi.

Minulla on paha migreeni, mutta lääkärin kanssa keskusteltiin asia ja olen nyt 8kk käyttänyt
Yaz pillereitä. Tarkkana niiden kanssa saa olla, kuulostella migreeniä ja kohtausten määrää.
Yleensä ihmiset, jotka kärsivät nimenomaan aurallisesta migreenistä eivät saa yhdistelmä
ehkäisy pillereitä veritulppariskin takia.
Itselläni auraton migreeni, kohtauksia n.3/kk. Terveet elämäntavat, paljon liikuntaa jne.
Riskiä se on siitä huolimatta.

Yhteistyössä