E-pillerit jossa lumetabletit

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hmmmm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hmmmm

Vieras
Kuuluuko kuukautisten tulla lumetablettien aikana? Mulla oli viimeinen lume tabletti tiistaina ja vasta eilen alkoi tyhjennysvuoto. Tänään siis jo uuden liuskan toka pilleri menossa. 2 edellisten liuskan aikana ei tullut tyhjennysvuotoa ollenkaan. Zoely pillerit minulla.
 
Mulla on Qlairat joissa on kans nuo lumetabletit. On mulla tainnu joskus vuoto tulla vasta uuden liuskan alus. Vuoto ei oo jääny pois muuta ku niin, että jätän lumetabletit ottamatta ja alootan perään heti uuden liuskan.
 
Sen verran lääkäri informoi että tyhjennysvuoto jää joillakin zoelyn käyttäjillä kokonaan pois.
Mutta tuosta en sitten tiedä kuinka yleistä on että vuoto alkaa vasta lumejakson jälkeen... Kannattaako tuollaisen takia sitten vaihtaa merkkiä?
 
Mulla ei ole lumetabletteja, mutta taukoviikolla ei se tyhjennysvuoto ala heti seuraavana päivänä kun on ottanu tabletin. Mun tyhjennysvuoto alkaa yleensä neljäntenä taukopäivänä, joten ihan normaalia jos niiden lumetablettien aikana ei ala. Eikä se nyt sekavaa ole, sittenhän opit monta päivää menee ennen kuin se alkaa.
 
lumetabletit on varmaan siksi,että minimoi sitä pillereiden unohtamista. on helpompaa syödä kokoajan pillereitä,kuin muistaa pitää tauko saati muistaa aloittaa uudestaan sen tauon jälkeen taas :)
 
Itse syön Yaz-merkkisiä pillereitä, joissa on myös lumetabletteja 4 kpl. Joko viimeisenä lumepäivänä tai ensimmäisenä uuden liuskan päivänä alkaa vuoto (usein näiden päivien välisenä yönä, itse asiassa).

Katsopa mitä siellä omien pillereittesi ohjeissa sanotaan. Yazissa tais lukea, että kolmannen lumepäivän jälkeen alkaa tai jotain.

Minusta tämä on yksilöllistä, ksoka eihän hormonit yms. ikinä vaikuta samalla tavalla jokaiseen. Minua tämä ei ainakaan haittaa, koska tiedän milloin alkaa ja loppuu vuoto. Yksi suurimmista syistä miksi syön pillereitä on se että pystyy suunnittelemaan etukäteen esim. lomamatkoja jne.
 
[QUOTE="vieras";28799042]Onko se niin, että ei tiedä mitkä on lumetabuja ja mitkä ei? Ei kai sitä tieten tahtoen lumetabletteja tarvi niellä?[/QUOTE]

Yaz-pillereissä oikeat vaikuttavat tabut on vaaleanpunaisia ja lumetabut on valkoisia. Joskus otan lumetabut, joskus en.
 
Kuukautisesi alkavat niiden neljän päivän aikana, jolloin otat keltaisia lumetabletteja (ns. tyhjennysvuoto). Vuoto alkaa tavallisesti 2–3 päivää viimeisen vaikuttavia aineita sisältävän valkoisen tabletin ottamisen jälkeen, eikä ole välttämättä loppunut ennen uuden läpipainoliuskan aloittamista.
Aloita tablettien ottaminen uudesta läpipainoliuskasta heti viimeisen keltaisen tabletin ottamisen jälkeen, vaikka kuukautisesi eivät olisi vielä loppuneet. Tämä tarkoittaa sitä, että aloitat uuden läpipainoliuskan aina samana viikonpäivänä ja, että kuukautisesi alkavat joka kuukausi suunnilleen samana päivänä kuukaudessa.
Osalle käyttäjistä ei tule kuukautisia joka kuukausi keltaisten tablettien ottamisen aikana.
 
Ap:lle: mitä sekavaa siinä on? Ja eikö Se oo kiva jos menkat jää kokonaan pois? Miksi sitten edes aloitit niitä syömään, jos et tykkää että menkat mahdollisesti jää kokonaan pois. Kyllä lääkärille voi suunsa avata.
 
Mulla on Qlairat joissa on kans nuo lumetabletit. On mulla tainnu joskus vuoto tulla vasta uuden liuskan alus. Vuoto ei oo jääny pois muuta ku niin, että jätän lumetabletit ottamatta ja alootan perään heti uuden liuskan.

[QUOTE="miemie";28799092]Mulla alkaa menkat aina lumelääkkeiden jälkeen, eli uuden liuskan ensimmäisenä päivänä.
Qlairat käytössä.[/QUOTE]

Miten teille on nuo qlairat "sopinut" ja kauanko olette niitä käyttänyt?
 
[QUOTE="Sadie";28799118]Ap:lle: mitä sekavaa siinä on? Ja eikö Se oo kiva jos menkat jää kokonaan pois? Miksi sitten edes aloitit niitä syömään, jos et tykkää että menkat mahdollisesti jää kokonaan pois. Kyllä lääkärille voi suunsa avata.[/QUOTE]

on se ok jos menkat jää kokonaan pois eikä tule ollenkaan koskaan tauon aikana. Mutta että kerran jää pois seuraavan kerran tuleekin jos sitten taas ei.. Ikään ei varmaksi tiedä tuleeko vai ei.
 
on se ok jos menkat jää kokonaan pois eikä tule ollenkaan koskaan tauon aikana. Mutta että kerran jää pois seuraavan kerran tuleekin jos sitten taas ei.. Ikään ei varmaksi tiedä tuleeko vai ei.

Kauanko olet käyttänyt niitä?
Yleensähän menee jonkin aikaa että kroppa tottuu mutta jos et tykkää niin ainahan voi vaihtaa merkkiä ja sitten on ehkä taas samat jutut edessä.

Meillä on lapset tehty ja harkitsen sterilisaatiota niin pääsis pillereistä eroon.
Kierukkaa en halua.
 
Mulla alkoi eilen 4 liuska. Kyllä mä taidan näitä nyt toistaiseksi syödä sillä mulla on vaikea löytää sopivia pillereitä. Kaikista aina tullut jotain sietämätöntä vaivaa esim migreeniä tai tajuttoman kuivat limakalvot. Näiden kanssa ei onneksi ole ollut mitään tuonlaisia ongelmia.
 

Similar threads

Yhteistyössä