Edes joskus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Veikko V
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Veikko V

Vieras
Suuseksin puute, tai itse asiassa kumppanini haluttomuus edes keskustella siitä saati kokeilla yhtä ainutta kertaa, on alkanut kasvamaan mielessäni liian suuriin mittasuhteisiin. Ahdistusta lisää vielä se, että hän on ensimmäinen seksikumppanini, mutta hänellä partnereita on ollut useampia sekä seurustelu- että yhdenillan juttuina. Harmittaa asian saama merkitys, mutta kun jotain odottaa riittävän kauan (puoli vuotta) niin turhautuminen alkaa kasvamaan ja halua huomioida hänen läheisyyden ja lämmittelyn tarvettaan alkaa väkisin kärsiä.

Suhteen alussa en edes maininnut asiasta useampaan kuukauteen vaan annoin hänelle suuseksiä oma-aloitteisesti ja hän kaiken järjen mukaan nautti siitä, koska neuvoi minua toimimaan hyvältä tuntuvalla tavalla ja kehoitti jatkamaan monesti orgasmiinsa saakka. Suuseksiä hän ei sinänsä vaatinut ja sen antaminen oli siis vain tapani osoittaa haluani huomioida häntä. Ensimmäisen kerran, kun asia tuli puheeksi, niin hän hieman vaivaantuneena totesi ettei osaa. No, minä en edes tiedä mitä muka pitäisi osata joten ei ole odotuksia. Tärkeintä olisi vaan se, että hän haluaisia osoittaa olevansa valmis huomioimaan minun nautintoni. Aika monta kynnystä olen saanut itsekin ylittää, että seksielämä on alkanut sujua. Vaikeinta on ollut jaksaa olla positiviinen silloin, kun olen toiminut kömpelösti ja palautteesta on huomannut, että ei näin. (sängystä ylös, valot päälle tai sitten vaan yleinen jähmettyminen). Onneksi kuitenkin harvoin näin. On toki myös kerrottu, mikä tuntuu hyvältä, ja sanottu että minä olen lahjakas ja asiat ovat minulle helpompia. Kaikkiaan olen itsekin nauttinut, joten ihan kivaa on ollut. Ei siinä.

Varsinaisesti asia ja koko suhde alkoi harmittamaan siinä vaiheessa, kun hän riitelyn päätteeksi totesi minun alkaneen suhteeseen vain seksin takia. Näin siis kauniisti. Sinänsä viesti oli, että seksin hänen kanssaan on ollut armonpala. Sattui aika sopivasti kokemattomaan. Varsinkin kun uskalsin ryhtyä suhteeseen pelkäämättä torjuntaa, kun hän oli kuukausikaupalla minulla houkutellut lähempään tuttavuuteen. Tästä kuitenkin jatkettiin. Jonkun ajan kuluttua, kun itseäni ei huvittanut antaa hänelle suuseksiä kuin ajoittain, niin hän kysyi minulta ettenkö enää halua häntä ja hän tunsi itsensä jotenkin kelpaamattomaksi. Ei sitä suukseksiä tässäkään vaiheessa vaadittu, mutta koska orgasmin saaminen on hänelle vaikeaa yhdynnässä niin tasapuolisuuden nimissä en halunnut sitä kokonaan lopettakaan vaan aloin vain harventamaan tahtia. Kaippa oma harmitukseni ja odotus alkoi lopulta näkyä päällekin päin, kun hän totesi minun vaativan suuseksiä. Tässä vaiheessa asia tosiaan alkoi olla mielessäni aina sekin yhteydessä vaikka tiesin jo etukäteen, että mitään ei tapahtuisi.

Harmittaa. Ja olen päättänyt unohtaa koko asian. Haittapuolena on vaan se, että hän enää oikein jaksa sytyttää, kun minun koskettaminen tai edes vaatteiden riisuminen tuntuu vaikealta ja pakonomaiselta seksin yhteydessä. Tässä on päästy vähän eteenpäin, kun olen sanonut tarvitsevani myös hänen huomiotaan. Sinällään hän on hyvännäköinen, fiksu ja mukavaa seuraa. Romanttinen ja paljon läheisyyttä kaipaava kuvannevat myös hyvin häntä. Rakastaa minua puheissaan niin usein, että sanat alkavat menettää merkitystä. Minä toivoisin sen ilmentyvän myös fyysisenä haluna minua kohtaan. Enkä tarkoita halailua, minkä määrällä ei suhteessa tunnu olevan ylärajaa. Itsekästä ja seksikeskeistä?

Pitäisikö asiasta jaksaa keskustella, kun hänellä ei mitään sanottavaa tai ehdotuksia. Ei kuulemma vaan osaa ja asiassa tarvittaisiin minun aktiivisuuttani? Mielestäni kohtuu epäreilua, koska meidän suhteessa ei olisi tapahtunut mitään, jos vetoasin samaan asiaan. En halua painostaa, koska asia on ilmeisen vaikea hänelle. Olen yrittänyt myös kysyä liittyykö tähän joku ikävä kokemus, mutta hän on vakuuttanut että ei. En vaan jaksa siis ymmärtää, että eikö hän aiemmissa suhteissaan ole törmännyt kumppaneihin, jotka haluavat tuntea hänen halunsa. Fyysisesti. Hetken, jolloin keskitytään vain toisen nautintoon. Sivelenkö hunajaa muuten puhtaisiin paikkoihin? Oma epämukavuutensa on kumin käyttö, joten nautinnosta tinkitään jo valmiiksi. E-pillereiden käyttö ei kuulemma enää tulee kyseeseen.

Nämä on siis omat tuntemukseni. Hänen mukaansa meillä on täydellinen suhde, hyvää seksiä ja hän on toki panostanut suhteeseen paljon. Mutta kaiken sen muun rinnalla minun tarpeeni ja tunteeni seksielämässä ovat olleet mielestäni toissijaisia. Kokonaisuutena en enää tiedä, onko kyse suuseksistä vai paljon suuremmista asioista. Ikää minulla on 26-v ja tyttöystäväni on vuotta nuorempi. Saisinko näkemystä aiheeseen, kiitos.

Moi! Koita keskustella asiasta tavalla, joka ei tulehduta suhdetta. Selitä tuntojasi vaikka vähän pidemmän kaavan mukaan. Riidat tällaisista aiheista ja siitä syntyvät lukkotilat kiusaavat suhdetta pitkään, joten koita olla kiukustumatta. Tyttöystäväsi on vielä nuori ja kirjoittamastasi saa vaikutelman, että myös kokematon. Kannaltasi katsottuna hän on sählännyt aikaisemminkin, mutta eihän esimerkiksi tuo seksin "onnistuminen" ei ole pelkkää sun suoritustas, vaan yhtä lailla hänen liikkumistaan ja mielikuvitustaan.

Vaatimuksesi ei mielestäni ole ollenkaan kohtuuton, pikemminkin pieni. Mutta ei sitä tartte joka viikko toivoa - ja harva nainen sen varmaan niin hyvin osaakaan, että edes kannattaisi.

Ehkä miehen vastuulle jää kehittää näihin touhuihin jotain vaihtelua, kun naisilla tuo fyysisen puolen kaipuu on vain ajoittaista? Pillerit voisivat estää sen laatuisen hormonitoiminnan kokonaan. Ihmisissähän on eroja, mutta keskimäärin: ei ole helppoa ;) Näillä asioilla aika moni vain kurjistaa elämäänsä.

Vaikuttaa siltä, että tyttöystäväsi on silti kokematon ja epävarma. Mutta asialla on hyvätkin puolensa. Sinä saat kouluttaa hänestä sellaisen kuin haluat. Oma tyttöystäväni oli aikoinaan myös arka. Meni vuosi, ennenkuin sain annettua hänelle suuseksiä, senkin puoliväkisin. Ja hän jäi heti koukkuun. Suihinottoon meni monta vuotta ja ensin totuttelin 69:ssä ja ennenpitkään "lipsahti" vahingossa suuhun. Vuosien mittaan hänestä on tullut oikeinkin taitava suihinottaja. Joten ajattele positiivisesti ja maltti on valtia. Etene pikkuhiljaa, niin sinulla riittää haasteita ja tavoitteita vuosiksi eteenpäin. Kaikkea ei saa heti. Voit olla vähän vilperi ja hakea aina rajoja mitä voi ja mitä ei voi tehdä. Pysyy seksielämä virkeänä.

Joo, joissain asioissa eteneminen voi olla tosi hidasta ja asiat muuttuvat
"yhteen hitsautumisen" myötä, jos ollenkaan. Paha sanoa, mikä lähestymistapa
toimisi. Eihän nämä petijutut nyt niin kovin kummoisia ole, että Xy1:n "reippaus"
ei noin miehestä kuulosta pahalta. Pieleen menneet kokeilut voinee kuitata
kokeiluina ja jatkaa heti reippaasti taas tavallisempaa kaavaa. Asian vatvominen
keskusteluilla on sitten se toinen tapa, mutta pitää tietty olla etevä esittäjä, jotta
keskustelu vie eteenpäin.

Mukava kuulla ettei tilanne ole mitenkään ainutlaatuinen. Tuntuu kieltämättä helpommalta lähestyä asiaa siltä kannalta, että kyse on enemmän epävarmuudesta kuin kyvyttömyydestä kuunnella ja ymmärtää. Ristiriitaista tilanteessa on vain se, että olen alusta alkaen yrittänyt olla aktiivinen ja "pirteä". Hänkin on ilmaissut halunsa vaihteluun ja tyytyväisyytensä uusiin kokeiluihin, mutta ollut haluton niitä aktiivisesti toteuttamaan. Ehkä se on sitten miehen vastuulla hoitaa tämä rooli naisen nauttiessa.

Epävarmuus on myös itselleni hyvin tuttu tunne. Paras lääke siihen lienee ymmärtäminen ja kannustaminen. Lopulta tässä ei taida olla kyseessä edes suuseksi vaan vastavuoroisuuden merkitys parisuhteen eri osa-alueilla. Tyttöystävälleni tuntuu olevan hyvin selvää, kuinka hän haluaa suhteemme etenevän niin läheisyyden kuin yhteisten tulevaisuuden suunnitelmien osalta. Varsinainen kysymys taitaakin olla se, että jos vastavuoroisuus ja toisen huomioiminen seksielämässä tuottaa vaikeuksia suhteen alussa niin pelkäänkö vain kokemattomuuttani sen heijastuvan tulevaisuudessa myös muuhun yhteiselämään. Jään miettimään.

Eli nainen kyllä hoitaa, että hänen intressinsä toteutuvat parisuhteessa: asunnon sisustus, yhteydet sukulaisiin, lapset ym. Miehen intressit, siis esim hardware ja hardcore, ymmärretään vaihtelevasti. No, parisuhteesta saa tiettyä pirteyttä elämään. Jos vain löytää mukavan kumppanin, niin kyllä se kannattaa enemmän kuin katkeroittaa. Jotenkin toivoisi, että näitä miehenkin intressejä voisi silti kokeilla silloin tällöin. Varmaan jotkut naiset käsittävät asian helpommin kuin toiset, mutta minkäs teet.

Jossain määrin sitä toisesta tykkäämistä ja vastavuoroisuutta voi kai mitata pedissä, mutta epäilen että ihmisiä on tässäkin asiassa luonnostaan aktiivisempia ja passiivisempia. Onko lahnana olo luonteenpiirre?

Yhteistyössä