Eeli on RUMA nimi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ööliä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Wiki:
Eeli on miehen etunimi, joka on peräsin korkeutta tarkoittavasta heprean sanasta.[1] Eeli on ollut käytössä myös useiden muiden nimien kuten Eliaan, Mikaelin ja Rafaelin lyhennettynä muotona.[1] Eelin nimipäivä on 9. huhtikuuta, samoin kuin Eliaan. Suomessa on vuoden 2008 loppuun mennessä kaikkiaan 3 126 henkilöä saanut nimen Eeli, heistä 109 on naisia.

Kaikesta sitä ihmiset viitsivät aloituksia tehdä. Jos sinulla tuollainen aika kaukaa haettu mielleyhtymä ko. nimeen, niin ei se nimeä rumaksi tee, kuin ehkä sinun mielestäsi. Minusta ainakin tosi nätti nimi.

Alkuperäinen kirjoittaja ööliä:
Siis mikä siinä Eeli nimessä on niin trendikästä? Mulle tulee siitä mieleen sähköankerias, englanniksi siis "eel".

Eeli lausutaan kuten kirjoitetaan, eel lausutaan [iil] (tai no ei ihan, mut mulla ei ole tässä käytössä fineettisia merkkejä, mutta tosiaankin aika vaikea sekottaa noita käytännössä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ööliä:
Siis mikä siinä Eeli nimessä on niin trendikästä? Mulle tulee siitä mieleen sähköankerias, englanniksi siis "eel".

Eeli lausutaan kuten kirjoitetaan, eel lausutaan [iil] (tai no ei ihan, mut mulla ei ole tässä käytössä fineettisia merkkejä, mutta tosiaankin aika vaikea sekottaa noita käytännössä.

no mut jotkut englantia puhuvat voi ainakin hihkaista ;DD

En laittaisi lapselle Jumalan nimeä, vaikka Raamatussa on yks pappikin jonka nimi on Eeli. Sama kuin meillä kävisi ala-astetta joku Jeesus. :D

Elias tai Eelis taas on ihan kiva.

katolisissa maissahan Jesús on ihan yleinen nimi. Maria ei kummastusta ketään Suomessakaan. Miksei siis Eeli, ei nimi miestä pahenna.
En tee tästä nyt mitään teologista vääntöä. Mutta ei Maria mikään jumaluus olekaan, tavallinen nainen oli.
Ja olihan Jeshua ihan tavallinen miehen nimi juutalaisilla jo ennen Jeesusta.

Mutta laittavatko muslimit lapsen nimeksi Allah, tai buddhalaiset Buddha?

Eeli vääntyy minun suussa välittömästi Elkuksi. Elkku.
Sama juttu esim. Onni = Onski, Enni = Enska

Yhteistyössä