Ehkä olen sekoamassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja justiina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

justiina

Jäsen
23.11.2004
135
0
16
Hei voisiko joku auttaa tai neuvoa mitä tehdä kun itkettää koko ajan????
Minulla on nyt 7 vkon ikäinen tyttö-vauva ja ennestään minulla on 2 lasta tyttö 6 v. ja poika 11 v.
Rakastan lapsiani yli kaiken enkä ikinä haluaisi heille mitään pahaa, mutta tuntuu että voimani on ihan lopussa, nukun huonosti, huudan ja mesoan vanhimmille lapsilleni, hekin vain kaipaavat huomiotani jota en tajua antaa. Lasteni isä on kaiken aikaa töissä eikä osallistu millään tavoin vauvan eikä kyllä minkään muunkaan hoitoon. Rahaa kyllä saadaan tarvittaessa mutta sehän ei korvaa sitä läheisyyttä jota me kaivataan ja tarvitaan. Olen yrittänyt jutella mieheni kanssa tästä asiasta, mutta ei saada aikaan kuin riitaa. Lapseni ovatkin nähneet viime päivinä enemmän riitaa kuin rakkautta.
Yötä päivää olen yksin vauvan kanssa, ikinä ei ole ketään kenelle hänet antaisi välillä, paitsi ihana poikani joka yrittää kaikin tavoin auttaa äitiään, mielestäni kuitenkin ei poikani velvollisuus ole keventää äidin taakkaa....
En viihdy edes ns. kodissani, vaan kyläilen päivittäin että saisin edes jutella jonkun aikuisen kanssa. Tämä kaikki on vain niin helv...n RASKASTA! (onpa sekavasti kirjoitettu).

:hug: ja roppakaupalla voimia!! Neuvolassa voisit tosiaan ottaa asian puheeksi, siellä osaisivat opastaa sinua oikeaan suuntaan, jos apua kaipaat. Kuulostaisi hieman baby bluesilta, kun kuopuksesikin vielä noin pieni.. Apua saa kun sitä vaan uskaltaa pyytää! Rohkeutta! :hug:

:hug: ota puheeksi neuvolassa, ennen kuin väsyt ihan kokonaan, he voivat varmasti auttaa. Yritä järjestää itsellesi omaa aikaa edes silloin tällöin että saat ladatta omia akkujasi. Jokainen äiti kaipaa joskus omaa aikaa. Siinä olet aivan oikeassa että sinun auttaminen ei kuulu pojallesi vaan miehellesi. Lapsiinkin voi tukeuta tiettyyn rajaan asti. Oletko kertonut miehellesi miltä sinusta tuntuu? Kaikkea hyvää jatkossa ja tsemppiä. Pidä huoli itsestäsi. :hug:

Kyllä sun miehes on se jolle pitäs puhua. Kerro neuvolantätille tilanteesta etukäteen ja ota mies mukaan seuraavalle neuvolakäynnille mukaan. Ehkä täti takoo sille järkeä päähän? :p

Yhteistyössä