Ehkäisy synnytyksen jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ronita
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Ronita

Uusi jäsen
26.12.2006
26
0
1
Heipsan!

En ole vielä kehdannut kysyä tätä neuvola-tädiltä joten ajattelin täältä kysyä tietoa.

Elikkäs, mikä on paras vaihtoehto ehkäisyssä synnytyksen jälkeen?
Olen lukenut että jos imettää niin ei tarvitse muuta ehkäisyä mukamas käyttää?

Voiko e-pillerit kuten yasmin merkkiset aloittaa heti?

Kiitos!

tjaa..meillä neuvola-täti itse aloitti ehkäisystä keskustelun..minipillerit käy,ja hormoonikierukka..maksaa kyseinen kierukka vain niin paljon,ettei kannata laittaa,jos meinaa lapsia hommata kahden vuoden sisään..kuparikierukan laittavat tosin ilmaiseksi jälkitarkastuksen yhteydessä..siihen minä meinasin turvautua.. =)

Kyllähän siinä tarvii muutakin ku imetyksen.
Jos miettii et menkathan voi alkaa imetyksestä huolimatta, ja ennen menkkoja eikös munasolun pidä kypsyä jne. että menkat ees tulee!(?) Vai onko mulla menny joku juttu oman oletuksen mukaan? :laugh:

Mutta iteppä meinasin huomenna neuvolatätiltä rohkastua niistä pillereistä puhumaan. Tulisivat nimittäi tarpeeseen, ei jaksas kondomeilla "leikkiä".
Ihmetteleeköhän ku synnytyksestä vasta vajaa kaks viikkoo? :ashamed:

no tottakai asian voi ottaa puheeksi heti vaan. itse imetyksestä huolimatta tulin raskaaksi kun toine tyttö oli silloin vasta 3kk ikäinen. eli ei imetykseen kannata turvautua ellei halua heti toista perään. ja kuparikierrukka maksaa myös, olikohan n. 50 euroa mut laittavat sen mun tietääkseni vielä 2 vuoden aikana synnytksestä. olen itse aiankin ymmärtänyt että 2 vuotta synn. jälkeen kuuluu vielä tavallaan ilmaiseen piiriin. itse laitoin yli puolen vuoden päästä synn. kierukan ja kävin samalla lääkärillä kuin jälkitarkastusessa silloin ja ilmainen oli käynti mut kierrukka maksoi.

Niihhän tuo neukkatäti eilen sano ku pillereistä kysyin et jälkitarkastuksessa voivat reseptin antaa, ja minä siihe et "jaahas, millohha se on" no kuulemma ku laps on 2kk. No minä sitte siihen et "ahah..."
No sitte täti kysel et oisko tarvetta, vai...?
Uhkas kysyä nlalääkäriltä josko se reseptin perjantaina kirjottas... :)

Yhteistyössä