ehkäsy rengas, onko luotettava? mitä olette tykänneet?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tykkäsin muuten, mutta siinä ei hormonimäärä riittänyt minulle (vuotoa tuli 2 vk kerralla). Tarvitsen jostain syystä vähän tujakamman määrän hormonia :) Olisi hyvä, jos sitä rengasta saisi eri hormonimäärillä kuten pillereitäkin.
 
Mulle se ei käyny, mut mulle ei meinaa käydä mikää muukaa ehkäsyvalmiste..

se oli tiellä yhdynnässä, et piti ottaa pois
sit mulle tuli kauhee ummetus, ku tuntu, et se pullahtaa ulos, ku ponnistaa
menkkakivut oli kauheet ja taju lähti aina ekana päivänä
yms..
käytin 3kk ja luovutin
 
Mulle ehkäisyrengas oli ihan ok. Hyvä juttu pillereihin verrattuna, kun ei tarvinnut muistaa kuin 2 kertaa kuussa. Toisaalta nekin meinasi unohtua, kun tarvitsi muistaa niin harvoin. Alussa mulla oli vähän päänsärkyä, mutta sekin loppui. Vaihdoin nyt hormonikierukkaan, koska lapsia ei ole aikomus enää tehdä, niin onpahan ehkäisy hoidettu pidemmäksi aikaa eikä tarvii muistaa mitään. Muuten siis ehkäisyrengas oli mulle ihan hyvä.
 
Miulla on nyt rengas käytössä ja oon tykännyt. Alkuun tosin oli tuhruttelua, olikohan viimenen viikko niistä kolmesta mitä sen ois pitänyt olla paikallaan mut muuten hyvä. Nyt tuntuu sekin vaiva tasaantuneen ainakin vähän, ei alkanut ku paria päivää "liian aikasin".
Menkkakivut hävinneet oikeestaan kokonaan ja vuotokin minimalisoitunut niin että melkein koko päivän vois olla kuppi samaan syssyyn.
 

Yhteistyössä