H
hösäntöö
Vieras
Meillä on nyt 2 v ja 7 kk ikäinen tyttö, joka on ollut tarhassa kolmena päivänä viikossa (ma-ke-pe). Tällä viikolla olemme joulukiireiden ym. takia vieneet hänet joka päivä tarhaan eli tänään kolmas päivä peräkkäin. Tyttö on aina jäänyt hoitoon mukisematta, mutta tänä aamuna sanoi heti herättyään, että jäädään kotiin. Koko matkan tarhaan hoki, että mennään kotiin ja tarhan ovella kääntyi takaisin autolle ja jouduin kantamaan hänet sisään. Jäi sitten kyllä itkemättä hoitoon. Teen itse ns. vapaata työtä apurahalla ja meillä on ollut mahdollisuus mieheni kanssa tosiaan hoitaa häntä kotona, toinen yhden päivän ja toinen toisen päivän.
Mutta kyllä sydäntä riipaisi. Onko tämä tavallista lapsilla, jotka ovat kokopäivän hoidossa. Periaatteessa, olisin voinut pitää välipäivän, mutta itsekkäästi ajattelin, että saan omat työni hyvään malliin ja käyn vielä päivällä tekemässä jouluostoksia pidennetyllä ruokatunnilla! Ja lapsi viedään vain hoitoon... Syyllinen olo. Yritän lohduttaa, että jotkut lapset ovat aina koko viikon hoidossa aamusta iltapäivään, kyllä ne tottuu... Ja paskat. Olen huono äiti ja minun pitäisi hakea lapseni kotiin NYT. Haukkukaa minua lisää!
Mutta kyllä sydäntä riipaisi. Onko tämä tavallista lapsilla, jotka ovat kokopäivän hoidossa. Periaatteessa, olisin voinut pitää välipäivän, mutta itsekkäästi ajattelin, että saan omat työni hyvään malliin ja käyn vielä päivällä tekemässä jouluostoksia pidennetyllä ruokatunnilla! Ja lapsi viedään vain hoitoon... Syyllinen olo. Yritän lohduttaa, että jotkut lapset ovat aina koko viikon hoidossa aamusta iltapäivään, kyllä ne tottuu... Ja paskat. Olen huono äiti ja minun pitäisi hakea lapseni kotiin NYT. Haukkukaa minua lisää!