Ei heru sympatiaa rouvilta ei...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Timppa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Musta ois ärsyä jos miehelle pitäis aina sanoa tee sitä tee tätä, ihankuin se ois joku säälittävä tai ihan ku mä oisin sen äiti tai kouluttaja. Kyl miehellä pitäs olla semmonen määrätietonen asenne, että osaa ja tajuaa hoitaa asiat minun sanomatta.

Miten semmonen mies joka ei tajua mitään eikä osaa mitään eikä kykene mihinkään ja vaan ruikuttaa, vois mua ikinä suojella?

PEESI!

missä on miesten oma-alotteisuus!! miksi kaikista pitää sanoa!? eikö oma silmä nää että "ompas täälä vaikka muruja lattialla että otan ja imuroin" tai vaikka
"ompas tuolla korissa paljon pyykkiä että laitampas tuosta koneen pyörimään".

mutta kun ei... Millaisessa paskassa me kaikki elettäis jos ei jollakin siinä perheessä sitä oma-alotteisuutta ole. Mulle on ainaki himassa opetettu et mitä on oma-alotteisuus et mitään ei saa jos ei tee.

Meillä mies vaatii kipeänä ollessaan rauhaa sairastaa, ei isommin "valittele" ja minä mielelläni teen mitä täytyy jotta toisella olis parempi olo. Minun sairastaessa ei oikein sympatiaa herunu aikaisemmin. Minä olen myös ihan "kuoleman kielissä" kun kuumetta alkaa olla 37,5. Sinnittelin kerran miehen työpäivän läpi + kaksi miehen kylästelytuntia. Mies tuli kotiin ja ilmoitti lähtevänsä melkein samantein takaisin iltaa istumaan karaokebaariin. Siinä vaiheessa minä pillahdin itkuun kun ei enää tosiaankaan riittäny voimia laittaa nukkumaan 6 kk ja 1v7kk ikäisiä lapsia sekä tietty hoitaa näiden iltatoimia. Mies jäi nyreänä kotiin, mutta sen illan jälkeen on hoitanu lapset kun minä olen sairastanut. Kaikki kotihommat jää tekemättä, sympatiaa minulle ei heru jos sairastan (saan hakea itse lääkkeeni, peittoni yms.) mutta pääasia että lapset tulee hoidettua.

Alkuperäinen kirjoittaja Rokkimakkara:
Miehillä on herkempi kipukynnys ja vielä jos siihen päälle tulee passaava vaimo, niin miksei ne valittais?

siis äläs nyt.. vastahan tästä oli julkaistu jossain briteissä tutkimus että miehillä on itseasiassa selkeesti korkeampi kipukynnys, perustuen kuulemma siihen että miehet on ammoisina aikoina metsästäneet ja olleet sotajalalla, saanut kuoleman vakavia haavoja sun muita loukkaantumisia ja siten niillä on kipukynnys korkeemmalla. :)

mä luulen että naiset on vaan kyllästynyt siihen ettei vastavuoroisuutta ole. alussa sitä jaksaa paijata, mutta kun huomaa että takaisin ei saa samaa kohtelua niin mitä sitä enää hoitamaan mieskäkään kipeänä. ja mitä mä omaa ystäväpiiriäni ja tätä palstaa olen seurannut niin tosiaan meininki on se että kun mies sairastaa niin hän kanssa sairastaa ja naiselle se ei ole mahdollista samalla tavalla.

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
mä luulen että naiset on vaan kyllästynyt siihen ettei vastavuoroisuutta ole. alussa sitä jaksaa paijata, mutta kun huomaa että takaisin ei saa samaa kohtelua niin mitä sitä enää hoitamaan mieskäkään kipeänä. ja mitä mä omaa ystäväpiiriäni ja tätä palstaa olen seurannut niin tosiaan meininki on se että kun mies sairastaa niin hän kanssa sairastaa ja naiselle se ei ole mahdollista samalla tavalla.

Näin minä näen kanssa asian.

Yhteistyössä