Ei heru sympatiaa rouvilta ei...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Timppa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Jaska-:
Itse asun yksin ja jos kuumemittari menee 37 yli paljoakaan niin makaan kyllä sängyssä.

Että ihan kiva kun naiset täällä luulevat tietävänsä jotain miehistä vihjaten että he feikkaavat.
Kipeänä voi johonkin rajaan asti varmasti tehdä asioita mitkä ovat mukavia. Se on normaalia.

*tyrsk* Nainen tietää kyllä itse mitä on tehtävä kun kuumemittari näyttää lukemaa 39,5. Pitää laittaa lapsille ruokaa, mahdollisesti ennen sitä käytävä kaupassa ja turvauduttava reilusti eineksiin, pitää pestä pyykkiä ja tiskiä. Lapsia on myös valvottava ja ohjattava, lohdutettava ja sylitettävä tarvittaessa. Miehellä kun on vaikka treeni-ilta...

Mut kiva kun sä tiedät mitä kaikki miehet tekevät :D!

Kuka pesee pyykkiä jos kuumetta on noin paljon tai tiskaa?

Alkuperäinen kirjoittaja Wide:
*tyrsk* Nainen tietää kyllä itse mitä on tehtävä kun kuumemittari näyttää lukemaa 39,5. Pitää laittaa lapsille ruokaa, mahdollisesti ennen sitä käytävä kaupassa ja turvauduttava reilusti eineksiin, pitää pestä pyykkiä ja tiskiä. Lapsia on myös valvottava ja ohjattava, lohdutettava ja sylitettävä tarvittaessa. Miehellä kun on vaikka treeni-ilta...

Marttyyrit nyt ainaskin.

En menisi tuota heti kumoamaankaan...

Meillä mies ei turhia valita sairastaessaan. Itseasiassa varmasti paljon minua vähemmän. :ashamed: Ok, varmaan minä teen tai ainakin tein aiemmin enemmän kotitöitä, sähläsin kaikkea lasten kanssa jne sairastaessani ja tietty sen päälle tuli marttyyrimäisesti valitettua kun ei koskaan saa levätä.

Jonkun rakentavan riidan jälkeen sainkin sitten miettiä onko joku oikeasti vaatinut minulta näitä töitä... :whistle: Lopputuloksena; ei kukaan muu kuin minä itse. Eli kun pääsen itseni kanssa sinuiksi voin sairastaessani jättää kaiken turhan pois ja mies sitten iltaisin tekee mitä jaksaa/kerkeää, eikä koti siihen kaadu vaikka jokunen päivä menisikin ihan vain pakollisimmilla jutuilla. Pääasia nyt että saadaan jotain sapuskaa nassuun ja lapsia vahtii sen ettei pääse mitään vaarallista tekemään.

Taas miehet täällä ruikuttaa. Ovat oikeen jotain uhreja olevinaan. Voi voi voi, turhia otuksia, valittavat ja uhriutuvat miehet.

Olisitte nyt miehet niitä miehiä. =) Miehistä on nimittäin nykymaailmassa kova pula.

Itse asun yksin ja jos kuumemittari menee 37 yli paljoakaan niin makaan kyllä sängyssä.

Että ihan kiva kun naiset täällä luulevat tietävänsä jotain miehistä vihjaten että he feikkaavat.
Kipeänä voi johonkin rajaan asti varmasti tehdä asioita mitkä ovat mukavia. Se on normaalia.

minä pesen ja pyykkään. teen ruoan ja siivoan, hoidan lapset. kun on pakko.
mun mielestä kuumemittari ei sinällään kerro mitään, koska oon itse aivan armottoman kipeä jo siinä kohtaa ku alkaa olla lähemmäs 38astetta. vajaassa neljässäkympissä oon jo aivan tokkurassa. mutta kuumemittariakin paremmin kertoo miehen käytös... jos esim. pyytää miestä lukemaan lapsille kirjaa, ja tämä sanoo ettei voi kun on niin kipee olo ja puolisen tuntia sen jälkeen lähtee autotalliin rassaamaan ties mitä ni sen kyllä voi kertoo että oli aivan turhaa valitusta. kirjan lukeminen ei ole rankkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
En menisi tuota heti kumoamaankaan...

Meillä mies ei turhia valita sairastaessaan. Itseasiassa varmasti paljon minua vähemmän. :ashamed: Ok, varmaan minä teen tai ainakin tein aiemmin enemmän kotitöitä, sähläsin kaikkea lasten kanssa jne sairastaessani ja tietty sen päälle tuli marttyyrimäisesti valitettua kun ei koskaan saa levätä.

Jonkun rakentavan riidan jälkeen sainkin sitten miettiä onko joku oikeasti vaatinut minulta näitä töitä... :whistle: Lopputuloksena; ei kukaan muu kuin minä itse. Eli kun pääsen itseni kanssa sinuiksi voin sairastaessani jättää kaiken turhan pois ja mies sitten iltaisin tekee mitä jaksaa/kerkeää, eikä koti siihen kaadu vaikka jokunen päivä menisikin ihan vain pakollisimmilla jutuilla. Pääasia nyt että saadaan jotain sapuskaa nassuun ja lapsia vahtii sen ettei pääse mitään vaarallista tekemään.

sehän se, jos kukaan ei vaadi. meillä jako on se, että jos molemmat on kipeet ni se oon mä joka tekee, huvitti tai ei. ja tää talous kyllä kaatuu heti jos ei siivota. meillä on joka ilta niin armoton sotku muutenkin että on pakko siivota aivan kaikki. saati sit jos ei kipeenä ihan kaikkea jaksa...

minä pesen ja pyykkään. teen ruoan ja siivoan, hoidan lapset. kun on pakko.
mun mielestä kuumemittari ei sinällään kerro mitään, koska oon itse aivan armottoman kipeä jo siinä kohtaa ku alkaa olla lähemmäs 38astetta. vajaassa neljässäkympissä oon jo aivan tokkurassa. mutta kuumemittariakin paremmin kertoo miehen käytös... jos esim. pyytää miestä lukemaan lapsille kirjaa, ja tämä sanoo ettei voi kun on niin kipee olo ja puolisen tuntia sen jälkeen lähtee autotalliin rassaamaan ties mitä ni sen kyllä voi kertoo että oli aivan turhaa valitusta. kirjan lukeminen ei ole rankkaa.

Minä taas en nykyjään tee ruokaa jos olen kipeä. Mies saa viedä koulu/työpäivänsä ajaksi lapset päiväkotiin ja illalla laittaa meille jotain sapuskaa ja jättää vaikka ne treenit väliin. Pyykinpesua en niin raskaana pidä, sen kun heittää vaatteet koneeseen ja myöhemmin narulle tai kuivausrumpuun, eli tarvittaessa sen voi tehdä aika heikossakin kunnossa. Jos ei kuitenkaan tuohonkaan kunto riitä niin jätetään sitten se (tai ainakin se ripustaminen) miehelle.

Mutta tämän perusteella kai olen uusavuton äiti...? ;)

Meillä on taas kotona joku friikkisirkus jos tän keskustelun anti on pääasiassa todellisuutta.
Mies lähtee töihin oli kipee tai ei ja musta kipeenä saaki hiukan valittaa. Jos mä oon todella kipee niin en tod tee mitään muuta ku pakolliset kotityöt, meillä ei onneks lopu vaatteet tai astiat vaikka ei niitä heti pesiskään. Ja juu mä valitan kans jos oon kipee

Niin, mutku pointti on se, että miehen ei tarvitse tehdä kotitöitä siksi kun se käy päivisin töissä, ei voida olettaa hänen tekevän kahta työpäivää...

Löytyykö näin ajattelevia naisia nykyäänkin... :o

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Niin, mutku pointti on se, että miehen ei tarvitse tehdä kotitöitä siksi kun se käy päivisin töissä, ei voida olettaa hänen tekevän kahta työpäivää...

Löytyykö näin ajattelevia naisia nykyäänkin... :o

Meillä om miehen kotityöt aika olemattomissa - eiköhän riitä et tekee 10-18h töitä vuorokaudessa :whistle:

Minä taas en nykyjään tee ruokaa jos olen kipeä. Mies saa viedä koulu/työpäivänsä ajaksi lapset päiväkotiin ja illalla laittaa meille jotain sapuskaa ja jättää vaikka ne treenit väliin. Pyykinpesua en niin raskaana pidä, sen kun heittää vaatteet koneeseen ja myöhemmin narulle tai kuivausrumpuun, eli tarvittaessa sen voi tehdä aika heikossakin kunnossa. Jos ei kuitenkaan tuohonkaan kunto riitä niin jätetään sitten se (tai ainakin se ripustaminen) miehelle.

No et ainakaan marttyyrin rooliin itseäsi kovin ahkeraan aja.

Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:

No et ainakaan marttyyrin rooliin itseäsi kovin ahkeraan aja.

Eikö hyvässä äidissä kuulu olla vähän marttyyrin vikaa? Äiti joka noinvain voi heittää kaiken miehen harteille on laiska ja itsekäs. Eikä kukaan mieskään sitä loputtomiin jaksa.

[quote="Madicken04"
Jonkun rakentavan riidan jälkeen sainkin sitten miettiä onko joku oikeasti vaatinut minulta näitä töitä... :whistle: Lopputuloksena; ei kukaan muu kuin minä itse. Eli kun pääsen itseni kanssa sinuiksi voin sairastaessani jättää kaiken turhan pois ja mies sitten iltaisin tekee mitä jaksaa/kerkeää, eikä koti siihen kaadu vaikka jokunen päivä menisikin ihan vain pakollisimmilla jutuilla. Pääasia nyt että saadaan jotain sapuskaa nassuun ja lapsia vahtii sen ettei pääse mitään vaarallista tekemään.[/quote]

Tässä paistaa järjen valo! Millähän tämänkin saisi iskostettua useammankin naisen ajatuksiin?

Eikö hyvässä äidissä kuulu olla vähän marttyyrin vikaa? Äiti joka noinvain voi heittää kaiken miehen harteille on laiska ja itsekäs. Eikä kukaan mieskään sitä loputtomiin jaksa.

No eiköstä se nyt ole vähän eri asia hoitaa hommansa aikuisena, kuin leikkiä marttyyria jokaisesta pikkujutustakin?

Tässä paistaa järjen valo! Millähän tämänkin saisi iskostettua useammankin naisen ajatuksiin?

Jaa-a. Tuon keksijälle olisi kyllä nooppelin rauhanpalkinto aika lähellä. :xmas:

No eiköstä se nyt ole vähän eri asia hoitaa hommansa aikuisena, kuin leikkiä marttyyria jokaisesta pikkujutustakin?

Mutta siinähän se juju onkin: pääsee sanomaan että minä AINA mutts sinä et IKINÄ! :laugh:

Jaa-a. Tuon keksijälle olisi kyllä nooppelin rauhanpalkinto aika lähellä. :xmas:

Eli teille miehille ei tule mieleenkään, että mies voisi noita hoitaa sillä välin, kun nainen sairastaa?

Muutenhan ne kasautuu vaan naiselle seuraavaksi päiväksi..

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Olisitte nyt miehet niitä miehiä. =) Miehistä on nimittäin nykymaailmassa kova pula.

Niin, kun se sperman laatukin alkaa nykyään olla vähän sitä sun tätä. Ainakin on laskussa kuin lehmän häntä.

Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Eli teille miehille ei tule mieleenkään, että mies voisi noita hoitaa sillä välin, kun nainen sairastaa?

Aika moni varmaan hoitaakin. Siis jos ehtii ennen puolisoaan.

Mutta siinähän se juju onkin: pääsee sanomaan että minä AINA mutts sinä et IKINÄ! :laugh:

Mutta kuinkahan moni mies tuolloin osaa katsoa peiliin ja vilkaista meneekö ne hommat _oikeasti_ tasa-arvoisesti?

Joskus se peiliin vilkaisu voi kummasti auttaa.

Tähän väliin pakko huomauttaa että meillä mies alkoi hoitaa noita kotihommia huomattavasti enemmän siinä vaiheessa kun annoin hänelle siihen mahdollisuuden. Ts. lakkasin itse tekemästä kaiken ja valittamasta. Nyt voin sanoa vaikka että tänään olen ollut kipeä enkä ole jaksanut imuroida tms, voisitko sinä tehdä sen. Ja yllätys, yllätys mies on kiitettävästi tehnyt noita juttuja.

Tietenkään kaikkea ei tehdä juuri niin kuin olisin itse tehnyt tai halunnut, mutta pääasia kai että tehdään?

Aika moni varmaan hoitaakin. Siis jos ehtii ennen puolisoaan.

Ai niinkö?

Nytkö unohtui tutkimustulos, jossa _vain_ 13% naisista koki tuollaista. Muu 87% ei siis näin kokenut? Ja jopa 36% miehistä ei ollut valmis edes tekemään illallista...

Eli muistuuko se tutkimustulos vain itselle sopivissa tilanteissa..?

Yhteistyössä