Ei heru sympatiaa rouvilta ei...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Timppa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Eli teille miehille ei tule mieleenkään, että mies voisi noita hoitaa sillä välin, kun nainen sairastaa?

Muutenhan ne kasautuu vaan naiselle seuraavaksi päiväksi..

Aika moni varmaan hoitaakin. Siis jos ehtii ennen puolisoaan.

Niinpä...Siinä kantapäät kopisee kun pannaan kämppää kuntoon!

Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Tähän väliin pakko huomauttaa että meillä mies alkoi hoitaa noita kotihommia huomattavasti enemmän siinä vaiheessa kun annoin hänelle siihen mahdollisuuden. Ts. lakkasin itse tekemästä kaiken ja valittamasta. Nyt voin sanoa vaikka että tänään olen ollut kipeä enkä ole jaksanut imuroida tms, voisitko sinä tehdä sen. Ja yllätys, yllätys mies on kiitettävästi tehnyt noita juttuja.

Tietenkään kaikkea ei tehdä juuri niin kuin olisin itse tehnyt tai halunnut, mutta pääasia kai että tehdään?

Mä itse sanoin asiasta, meni kuuroille korville ja seuraavan kerran kun sairasti, niin en antanut yhtään myöskään "laiskotella". Seuraavalla kerralla muistikin kuinka ikävää on niitä hommia tehdä kipeänä ja oppi tekemään noita asioita kun mä sairastin/sairastan.

Ei se niin mene, että nainen määrää koska tehdään mitäkin ja muuten mies makailee sohvalla. Kyllä miehet osaa olla omatoimisiakin.

Ai niinkö?

Nytkö unohtui tutkimustulos, jossa _vain_ 13% naisista koki tuollaista. Muu 87% ei siis näin kokenut? Ja jopa 36% miehistä ei ollut valmis edes tekemään illallista...

Eli muistuuko se tutkimustulos vain itselle sopivissa tilanteissa..?

Ai samperi tosiaan, se tutkimustulos! Puolet naisvastaajista tosiaan menetti empatiakykynsä viidessä minuutissa. Selektiivistä tuntuu tosiaan olevan tuo naisten empatiakyky - ja tutkimustulosten lukeminenkin?

Mä itse sanoin asiasta, meni kuuroille korville ja seuraavan kerran kun sairasti, niin en antanut yhtään myöskään "laiskotella". Seuraavalla kerralla muistikin kuinka ikävää on niitä hommia tehdä kipeänä ja oppi tekemään noita asioita kun mä sairastin/sairastan.

Ei se niin mene, että nainen määrää koska tehdään mitäkin ja muuten mies makailee sohvalla. Kyllä miehet osaa olla omatoimisiakin.

Näitä rouvien kommentteja lukiessa en olisi yhtään varma että monenkaan mies ymmärtää tehdä kotona yhtään mitään! Ei sairaana eikä terveenä!

Ai niinkö?

Nytkö unohtui tutkimustulos, jossa _vain_ 13% naisista koki tuollaista. Muu 87% ei siis näin kokenut? Ja jopa 36% miehistä ei ollut valmis edes tekemään illallista...

Eli muistuuko se tutkimustulos vain itselle sopivissa tilanteissa..?

Ai samperi tosiaan, se tutkimustulos! Puolet naisvastaajista tosiaan menetti empatiakykynsä viidessä minuutissa. Selektiivistä tuntuu tosiaan olevan tuo naisten empatiakyky - ja tutkimustulosten lukeminenkin?

No, etpä sinä miehenäkään niitä näytä lukavan kuin vain sulle otollisiin paikkoihin... :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:

Näitä rouvien kommentteja lukiessa en olisi yhtään varma että monenkaan mies ymmärtää tehdä kotona yhtään mitään! Ei sairaana eikä terveenä!

No mun mies on kyllä omatoiminen kotihommissa/lapsenhoidossa yms, vaikka monesti sitä "yleistystä" miesten kotihommalaiskuudessa puhunkin... :p

Tähän väliin pakko huomauttaa että meillä mies alkoi hoitaa noita kotihommia huomattavasti enemmän siinä vaiheessa kun annoin hänelle siihen mahdollisuuden. Ts. lakkasin itse tekemästä kaiken ja valittamasta. Nyt voin sanoa vaikka että tänään olen ollut kipeä enkä ole jaksanut imuroida tms, voisitko sinä tehdä sen. Ja yllätys, yllätys mies on kiitettävästi tehnyt noita juttuja.

Tietenkään kaikkea ei tehdä juuri niin kuin olisin itse tehnyt tai halunnut, mutta pääasia kai että tehdään?

Tottakai osaa olla omatoimisia ja tekeekin asioita. Mutta kun ihmiset ei aina ajattele ihan samaa linjaa ja toista voi häiritä asia mitä toinen ei edes huomaa.

Noin vaikka esimerkkinä se että minua häiritsee kun meillä ei ole imuroitu kun olen ollut sairaana. Voi olla ettei mies edes kiinnitä huomioa siihen. Eli jos toivoisin miehen auttavan imuroimalla voi olla reilumpaa sanoa siitä suoraan ja pyytää apua kuin olettaa että miehen pitäisi itse huomata se ja kun näin ei tapahdu niin kiukutellen itse tarttua imurinvarteen ja marista kuinka kaiken saa kipeänäkin tehdä itse. =)

Tottakai osaa olla omatoimisia ja tekeekin asioita. Mutta kun ihmiset ei aina ajattele ihan samaa linjaa ja toista voi häiritä asia mitä toinen ei edes huomaa.

Noin vaikka esimerkkinä se että minua häiritsee kun meillä ei ole imuroitu kun olen ollut sairaana. Voi olla ettei mies edes kiinnitä huomioa siihen. Eli jos toivoisin miehen auttavan imuroimalla voi olla reilumpaa sanoa siitä suoraan ja pyytää apua kuin olettaa että miehen pitäisi itse huomata se ja kun näin ei tapahdu niin kiukutellen itse tarttua imurinvarteen ja marista kuinka kaiken saa kipeänäkin tehdä itse. =)

Juu tietenkin. Ei kukaan ole ajatusten lukija :)

-Monesti vaan naiset antaa niitä "käskyjä" miehelle ja mies joko tottelee tai jättää tottelematta ja muuten vaan makaa sohvalla. (tai no, monesti ja monesti... ainakin osalla tapahtuu näin).

Mitä! Eikö kaikki naiset vaadikkaan miehiltä telepaattisia kykyjä :o

Siis mistä tämä kumpuaa? Oletko ihan oikeasti nainen? Jos olet niin: :hug:

Musta ois ärsyä jos miehelle pitäis aina sanoa tee sitä tee tätä, ihankuin se ois joku säälittävä tai ihan ku mä oisin sen äiti tai kouluttaja. Kyl miehellä pitäs olla semmonen määrätietonen asenne, että osaa ja tajuaa hoitaa asiat minun sanomatta.

Miten semmonen mies joka ei tajua mitään eikä osaa mitään eikä kykene mihinkään ja vaan ruikuttaa, vois mua ikinä suojella?

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Musta ois ärsyä jos miehelle pitäis aina sanoa tee sitä tee tätä, ihankuin se ois joku säälittävä tai ihan ku mä oisin sen äiti tai kouluttaja. Kyl miehellä pitäs olla semmonen määrätietonen asenne, että osaa ja tajuaa hoitaa asiat minun sanomatta.

Miten semmonen mies joka ei tajua mitään eikä osaa mitään eikä kykene mihinkään ja vaan ruikuttaa, vois mua ikinä suojella?

Juu. Tämmöinen ajatus muakin jotenkin ärsyttää. Mistäköhän tuo tuleekin etten kestä tuollaisia "mamoilevia" miehiä...?

...toki mies ei ole silti ajatuksien lukija...

No kun mua niin äärettömästi vituttaa, että tän kymmenen vuotta kun tässä ollaan asuttu olen mä (sitä talvea lukuunottamatta kun olin koulutuksessa) puuhannut kaikki sisähommat pääsääntöisesti niin kipeänä kuin sairaana ja nyt sitten kun ollaan eroamassa on toi äijänketku kunnostautunut ja imuroi ja puhuu jopa tiskikaapin siivoamisesta ja vessan pesuakin (sitä ei ole vielä milloinkaan tehnyt) suunnittelee..

Saatana, erotako pitää ennen kuin asiat ovat edes jotenkin sinnepäin kuin mitä pitää? |O

Alkuperäinen kirjoittaja r u u s a:
No kun mua niin äärettömästi vituttaa, että tän kymmenen vuotta kun tässä ollaan asuttu olen mä (sitä talvea lukuunottamatta kun olin koulutuksessa) puuhannut kaikki sisähommat pääsääntöisesti niin kipeänä kuin sairaana ja nyt sitten kun ollaan eroamassa on toi äijänketku kunnostautunut ja imuroi ja puhuu jopa tiskikaapin siivoamisesta ja vessan pesuakin (sitä ei ole vielä milloinkaan tehnyt) suunnittelee..

Saatana, erotako pitää ennen kuin asiat ovat edes jotenkin sinnepäin kuin mitä pitää? |O

Onneksi olkoon! Hyvä jos joku tepsii. :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:

Peesi. Kaikennäköisten "miesten" kanssa moni palstamammakin on vaan menny yhteen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Niin, mutku pointti on se, että miehen ei tarvitse tehdä kotitöitä siksi kun se käy päivisin töissä, ei voida olettaa hänen tekevän kahta työpäivää...

Löytyykö näin ajattelevia naisia nykyäänkin... :o

Kyllä mä näin oon ajatellu.. Kotona oon ollu lasta hoitamassa ja oon tehny kaikki kotihommat ihan sen takia ku mies tekee suht raskasta työtä.

Mutta oikeesti, siinä vaiheessa mun ymmärrys päättyy jos ukko on vapaalla ja mä oon helvetin sairas eikä apua näy, ei kuulu. Tuola se sit levyttää ja kattelee leffoja kun mä yritän sairaana laittaa lapselle ruokaa ja tehdä nimenomaan ne pakolliset hommat. Ja ei, tässä ei oo kyse mistään marttyrihommista vaan näin se homma vaan menee. Pakkohan ne hommat on hoitaa. Ja sit ku ukolle tulee pikku nuha ja se kulkee täällä ympäriinsä, huokailee, valittaa ja niistää kuivaa nenäänsä niin multa pitäs siinä vaiheessa vielä empatiaakin herua! No helvetti, sehän voi painella takas sinne sängynpohjalle sit potemaan!

Argh! Joo-o, aihe on sellanen että mun verenpaine nousee aina mut oli ihan pakko kommentoida. :D

Alkuperäinen kirjoittaja tähtihedelmä:
Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Hah, kuulostaa tosi vieraalta tuo tutkimus.

Meillä minä hoidan lapset normaalisti vaikka vatsataudissa, mies lähtee vaan töihin, jos ei itse ole sairas. Mutta kun hän sairastaa on pedin pohjalla niin sairaana että, ja sitä voihkeen määrää. Aivan uskomatonta!

mä mietin et millähän toi vapaan ottaminen onnistuis töistä jos meinas puolisoa jäädä hoitamaan? suomessa ei ainakaan sen takia sairaslomaa saa ja palkaton vapaa taas... ei sitäkään oo työantajan kait pakko myöntää?

No joo, minä meinasin, että ne lapsetkin on sairaana, puolisolla on oikeus myös hoitaa sairaita lapsia. Meillä siis kaikki lapset on jo päiväkodissa, joten tilanne on sikäli vähän erilainen. Totta on, että jos toinen on jo kotihoidontuella lapsia hoitamassa, puolison on miltei mahdotonta jäädä kotiin lapsia hoitamaan.

Jonkun rakentavan riidan jälkeen sainkin sitten miettiä onko joku oikeasti vaatinut minulta näitä töitä... :whistle: Lopputuloksena; ei kukaan muu kuin minä itse. Eli kun pääsen itseni kanssa sinuiksi voin sairastaessani jättää kaiken turhan pois ja mies sitten iltaisin tekee mitä jaksaa/kerkeää, eikä koti siihen kaadu vaikka jokunen päivä menisikin ihan vain pakollisimmilla jutuilla. Pääasia nyt että saadaan jotain sapuskaa nassuun ja lapsia vahtii sen ettei pääse mitään vaarallista tekemään.

Tässä paistaa järjen valo! Millähän tämänkin saisi iskostettua useammankin naisen ajatuksiin?

Jaa-a. Tuon keksijälle olisi kyllä nooppelin rauhanpalkinto aika lähellä. :xmas:

Sepä voipi olla myös siitä kiinni, että vaikka ne hommat jättää tekemättä ne odottaa ihan sinua itseäsi myös illalla. Kyllä minäkin sairaana löysään tahtia. Videot pyörii ahkeraan, ja ruoka on vaikka vaan voileipiä, ihan mitä vaan helpoiten syntyy.

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Niin no empaattinen ja empaattine, nainen voi ja osaa asettua toisen asemaan, miestä se harvoin kiinnostaa.
Mutta jos tulee kyse naisen huolehtimisesta lasta kohtaan niin silloin ollaan miesten kanssa jopa eri planeetalla, naiset kun tinkivät menoistaan, perheen hyväksi.

Mulla ei ainakaan heru sympatiaa mitään krapulaista kohtaan. Ja eikös täällä palstallakin ole ihan tunnettua että jos mies sairastaa niin sitä voivotellaan ja taannutaan lapsen tasolle.
Nainen kun sairastaa niin se hoitaa kaiken vaikka valittaisikin.

toi on miehille äärimmäisen yleistä että kun olla kipeitä niin sitten ollaan niin kipeitä kuumeestakin ettei mitään voi tehdä.. nainen saa hoitaa taas kodin ja lapset vaikka pää yrjöämpärissä. oi voi ja aijai.. en voi hoitaa lapsia kun sattuu päähän, en jaksa tehdä kotitöitä kun on paha olo jne. ja kun nainen sairastaa niin mies sanoo puhelimessa: voi harmi.. ei auta kuin jaksaa.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Niinno, tässäkin ketjussa niitä näemmä on, asuvat yksin ja menevät petiin kun kuumetta on nimellisesti...

Tuokin on aika hauska: kuumetta on "nimellisesti". Minulla jos nousee yli 37 niin olen kipeä. Ainoa vaan ettei se sinne oikeastaan ikinä nouse. Normaalisti pyörii siellä 35,5 pinnassa. Eli turha lähteä saikkua hakemaan flunssassa ja kainalosta löytyy 36,7.

mulla vähän päälle 37 lämpö on pahinta, silloin on huonoin olo. silti ei voi valitettavasti mennä sänkyyn ja jättää hommia tekemättä. ei voi nyt eikä voinut kun olin vielä naimisissa.

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
toi on miehille äärimmäisen yleistä että kun olla kipeitä niin sitten ollaan niin kipeitä kuumeestakin ettei mitään voi tehdä.. nainen saa hoitaa taas kodin ja lapset vaikka pää yrjöämpärissä. oi voi ja aijai.. en voi hoitaa lapsia kun sattuu päähän, en jaksa tehdä kotitöitä kun on paha olo jne. ja kun nainen sairastaa niin mies sanoo puhelimessa: voi harmi.. ei auta kuin jaksaa.

Noinkohan on syytä yleistää ihan noin rankasti...?

Siis mistä tämä kumpuaa? Oletko ihan oikeasti nainen? Jos olet niin: :hug:

Tack :ashamed:

juu, jokunen vuosi sitä saatiin takoa päätä seinään kumpainenkin ennen kuin alettiin ymmärtää toisiamme... :whistle:

Niin katsos, kun tosimiehet ei pieniä flunssia valittele! Yskä lähtee yskimällä ja nuha nus... Noilla mennään! :D

Niin, ja lisäämpä vielä ettei naistenkaa kyllä sais flunssiaan valitella tai kerjätä sääliä.

Yhteistyössä