Ei hitto:o kaksplussalla siis tiedettiin oikeesti ennen iltapäivälehtiä että victoria meni synnyttämään!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :):)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Eihän tietoa ollut kun niistä autoista ;)
Mikään salassapitovelvollisuus ei taatusti estä kertomasta, että sairaalan edessä on nähty Säpon autoja, tai jotain vastaavaa :)

Palstan mukaanhan vaitiolovelvollisuus on sitä ettei suunnilleen saisi hiiskua kenellekään edes tekevänsä minkäänlaista hoitotyötä...

no onneksi se Anatolia tuli kertomaan perusteltua ja järkevää, noille mutu-aukojille, jotka besserwisseroivat mutu-pohjalta...

*****viiden tähden tyttöjähän sieltä Ruotsista pukkaa...

miksei me palstalaiset voitais iloita tästä, on niin ihanan elämänmyönteistä asiaa kerrankin. Danielin naama ihan loistaa onnea...
itsekään en yleensä ole kiinnostunut julkkisten, saati sitten kuninkaallisten asioista, mutta tämä oli vaan niin ihanan hyvää ja onnellista uutisointia, että jo sulaa kitkerät kävytkin sille...

ja palstan vahvuudet tuli taas ilmi - tietää kaiken, ja vielä ennen muita :)

Mikään salassapitovelvollisuus ei taatusti estä kertomasta, että sairaalan edessä on nähty Säpon autoja, tai jotain vastaavaa :)

Palstan mukaanhan vaitiolovelvollisuus on sitä ettei suunnilleen saisi hiiskua kenellekään edes tekevänsä minkäänlaista hoitotyötä...

Kyllä tuo as ifin kommentti nimenomaan tukholmalaisesta sairaanhoitajasta viittaa ihan johonkin muuhun kuin autoihin ;) Miksi ei olisi muuten puhunut vaan ruotsin kaveristaan joka nähnyt auton? En kuulu noihin palstalaisiin mutta vaitiolovelvollisuuteen kuuluu ihan maalaisjärjelläkin se että sairaanhoitaja ei huutele ympäriinsä että nyt se victoria tuli tänne synnyttämään. Mutta tottahan se on että kaikista pahimpia juoruajia ovat juuri hoitoalalla olevat :(

[QUOTE="vieras";25726886]Kyllä tuo as ifin kommentti nimenomaan tukholmalaisesta sairaanhoitajasta viittaa ihan johonkin muuhun kuin autoihin ;) Miksi ei olisi muuten puhunut vaan ruotsin kaveristaan joka nähnyt auton? En kuulu noihin palstalaisiin mutta vaitiolovelvollisuuteen kuuluu ihan maalaisjärjelläkin se että sairaanhoitaja ei huutele ympäriinsä että nyt se victoria tuli tänne synnyttämään. Mutta tottahan se on että kaikista pahimpia juoruajia ovat juuri hoitoalalla olevat :([/QUOTE]
Salakuuntelitko sä as if:n ja tuon kaverin puhelua tms, vai mistä tiedät mitä se hoitaja huuteli?

Sairaanhoitaja saa sanoa nähneensä Säpon autot sairaalan edessä tms. Se nyt ei vaan riko mitään salassapitovelvollisuuksia. Jos huudellaan että nyt se Victoria tuli tänne ja on synnyttämässä, niin se ylittää jo rajat.

[QUOTE="vieras";25726886]Kyllä tuo as ifin kommentti nimenomaan tukholmalaisesta sairaanhoitajasta viittaa ihan johonkin muuhun kuin autoihin ;) Miksi ei olisi muuten puhunut vaan ruotsin kaveristaan joka nähnyt auton? En kuulu noihin palstalaisiin mutta vaitiolovelvollisuuteen kuuluu ihan maalaisjärjelläkin se että sairaanhoitaja ei huutele ympäriinsä että nyt se victoria tuli tänne synnyttämään. Mutta tottahan se on että kaikista pahimpia juoruajia ovat juuri hoitoalalla olevat :([/QUOTE]

:D Voi luoja. Kerrotko vielä miltä tuntuu olla täysi idiootti? Millaista sun elämä on?

Salakuuntelitko sä as if:n ja tuon kaverin puhelua tms, vai mistä tiedät mitä se hoitaja huuteli?

Sairaanhoitaja saa sanoa nähneensä Säpon autot sairaalan edessä tms. Se nyt ei vaan riko mitään salassapitovelvollisuuksia. Jos huudellaan että nyt se Victoria tuli tänne ja on synnyttämässä, niin se ylittää jo rajat.

En, mutta kuten sanoin miksi olisi ottanut esille nimenomaan sairaanhoitajan ellei kyse olisi juuri tuosta juoruilusta? Ja lopusta olen ihan samaa mieltä. Useimmiten se vaitiolovelvollisuus "unohtuu" juurikin niiltä hoitsuilta.

[QUOTE="trolli";25726912]:D Voi luoja. Kerrotko vielä miltä tuntuu olla täysi idiootti? Millaista sun elämä on?[/QUOTE]

Elämäni on sanalla sanoen mahtavaa :) Ei se minusta idioottia tee että olen törmännyt itsekin todella räikeisiin vaitiolovelvollisuuden rikkomisiin. Teistä hoitajista se tekee idiootin ;)

Mua on syytetty (palstalla tietty :D) salassapitovelvollisuuden rikkomisesta mm. silloin kun olen todennut törmänneeni potilaaseen, jonka painoindeksi oli yli 70, ja se oli todella karua.

Vaikka en todellakaan maininnut työpaikkaa, potilaan ikää, sukupuolta, ajankohtaa jolloin hänet tapasin, yms. Daa-a...

Mä oikein liikutuin kun luin, että pieni prinsessa on syntynyt.

Tällä palstalla huomaa, miten ihmisillä on outo ajatus salassapitovelvollisuudesta. Joidenkin mielestä kaikkia ihmisiä koskee salassapitovelvollisuus kaikisa tilanteissa. Kyllä asioista voi puhua, jos ei henkilö ole tunnistettavissa. Ja senkin saa sanoa, että SÄPO:n autot saattoi lanssia ellei ole itse SÄPO:ssa tai lanssissa töissä. Eihän täällä muuten vois puhua mistään.

• Tykkää
Reactions: Anatolia
Tällä palstalla huomaa, miten ihmisillä on outo ajatus salassapitovelvollisuudesta. Joidenkin mielestä kaikkia ihmisiä koskee salassapitovelvollisuus kaikisa tilanteissa. Kyllä asioista voi puhua, jos ei henkilö ole tunnistettavissa. Ja senkin saa sanoa, että SÄPO:n autot saattoi lanssia ellei ole itse SÄPO:ssa tai lanssissa töissä. Eihän täällä muuten vois puhua mistään.
Joo. Täällä on mm. puhuttu kaupan kassan & kampaajan salassapitovelvollisuudesta :D. Ja sairaalan potilaan salassapitovelvollisuudesta. Jep jep.

Hetkinen? Pahimpia juoruilijoita ovat siis hoitoalalla olevat? No just. Mä oon itekki hoitoalalla ja voin kertoa että ei kuule vois vähempää kiinnostaa enää kotona, vapailla, lomilla jne. puhua töistä saatika sitten vielä juoruilla potilaista. Pahimpia juoruilijoita on ne jotka EI ole hoitoalalla! Tullaan saamari kaupassakin kysymään, että "kuule sinä kun nyt oot siellä ja siellä osastolla töissä niin ootko sattunu näkemään meidän naapuria Marja-Terttua ku siltä on tyrä leikattu!??" Tai sitten toinen mokoma " lehdessä oli siitä kolarista, tuliko teille sieltä paljon potilaita?" Että näin.

[QUOTE="vieras";25726925]Elämäni on sanalla sanoen mahtavaa :) Ei se minusta idioottia tee että olen törmännyt itsekin todella räikeisiin vaitiolovelvollisuuden rikkomisiin. Teistä hoitajista se tekee idiootin ;)[/QUOTE] Siis se tekee kaikista (meistä) hoitajista idiootteja että joku on rikkonut vaitiolo velvollisuutta?

[QUOTE="WTF";25727245]Hetkinen? Pahimpia juoruilijoita ovat siis hoitoalalla olevat? No just. Mä oon itekki hoitoalalla ja voin kertoa että ei kuule vois vähempää kiinnostaa enää kotona, vapailla, lomilla jne. puhua töistä saatika sitten vielä juoruilla potilaista. Pahimpia juoruilijoita on ne jotka EI ole hoitoalalla! Tullaan saamari kaupassakin kysymään, että "kuule sinä kun nyt oot siellä ja siellä osastolla töissä niin ootko sattunu näkemään meidän naapuria Marja-Terttua ku siltä on tyrä leikattu!??" Tai sitten toinen mokoma " lehdessä oli siitä kolarista, tuliko teille sieltä paljon potilaita?" Että näin.[/QUOTE]

Hmm... ton mä ymmärrän, että ei naapurin Marja-Tertun sairaalassaolosta voida puhua, mutta miksi et voi sanoa, että jostain lehdessä kirjoitetusta onnettomuudesta tuotiin teille potilaita?

Mun anoppi on sairaanhoitaja (jonkun mielestä varmaan nytkin rikon jotain miniän ja anopin välistä salassapitovelvollisuutta) ja hän kyllä kertoilee työstään ja potilaistaan. Se selkeesti auttaa häntä jaksamaan, kun saa jutella asioista. Ikinä koskaan mä en tiedä kenestä hän puhuu. Mun mielestä ihan tervettä, että hoitoalalla oleva ihminen puhuu myös työasioistaan. Kunhan tosiaan ei puhuta niin, että henkilöt on tunnistettavissa.

Mua on syytetty (palstalla tietty :D) salassapitovelvollisuuden rikkomisesta mm. silloin kun olen todennut törmänneeni potilaaseen, jonka painoindeksi oli yli 70, ja se oli todella karua.

Vaikka en todellakaan maininnut työpaikkaa, potilaan ikää, sukupuolta, ajankohtaa jolloin hänet tapasin, yms. Daa-a...

Niin? Ei liity mitenkään tähän aiheeseen. Jos as ifin ystävä hoitaja on kyseisessä sairaalassa ollut samaan aikaan töissä kuin victoria sinne viety ja juorunnut että nyt se tuli tänne niin kyllä se on salassapidon rikkomista.

Yhteistyössä