V
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Ihanan tiukka moraali sinulla. Kuulostat luotettavalta.Joo. Argh. Niin tuttua..."ootko sä sitä Tuulikkia nähnyt, kun se on nyt kuulemma sairaalassa keuhkokuumeen takia?". Olen, mutta vaikenen. "Kyllä sä nyt mulle voit kertoa jos oot sen nähnyt!". Ei, en voi, en etenkään sulle tai kenellekään muullekaan.
Mua hiukan häiritsee myös se, kun joku potilas sattuu olemaan esim. vanhempieni tuttu ja käskee sanoa heille terveisiä. Joo, sanon, mutta sujuvasti valehtelen törmänneeni ko. henkilöön jossain torilla tai marketissa. Tai kun potilas itse sanoo vanhemmilleni että teidän tyttö oli mua hoitamassa viime viikolla, ja vanhemmat mainitsee siitä mulle, ja mä kiemurtelen kun en saa sanoa kyllä enkä ei, vaikka kaikki jo tietääkin että olin. Jos vaan tunnistan nimen tarpeeksi ajoissa niin delegoin tutut yleensä jollekin toiselle hoidettavaksi.
Kun joskus vuodeosastolla yhden harjoittelun tein, niin siellä oli ongelmaa juurikin tämän asian kanssa: voitko yhdistää puhelun Pirkolle, hän on naapurini. Ei voinut sanoa että Pirkko ei ole siinä kunnossa että pystyisi puhumaan, tai että Pirkko on siellä edes potilaana. Piti vaan jotenkin luikerrella pois tilanteesta ja sanoa että annamme tietoja vain omaisille, tai että omaisilta saa suoran numeron jos he sen haluavat antaa. Tms.Periaatteessa ei. Tästä syystä onkin kätevää, että potilashuoneissa on omat puhelimet, ja potilas itse ilmoittaa numeron haluamilleen henkilöille.
Jos minä soitan sairaalaan, ja kysyn onko naapurin Pirkko siellä, ei henkilökunnalla ole sitä lupa kertoa.