Ei juhannusta ilman haveria... nyt vaan lapselle!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sunflower20
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

sunflower20

Aktiivinen jäsen
16.01.2010
2 483
1
36
Vitsit, nyt saa haukkua ihan vapaasti, sillä tunnen olevani todella p*ska äiti juuri nyt.
Eli olimme mökillä juhannuksen vietossa toisen lapsiperheen kanssa. Mökillä kaasulla toimivat hellat ym ja ruoka tehdään grillillä ja vaikka sähköt on niin sitä käytetään hyvin säästeliäästi.
Olin sit sunnuntaiaamulla tekemässä puuroa mun pikkuisille nälkäisille poitsuille, samalla keitin vettä liedellä teetä varten.
Puuro kiehui, vesi alkoi viheltää ja pikkuinen käveli ees taas tuttipullon kanssa. Ekaks se jätti sen puollon kaasun viereen... toruin ja kerroin että nyt on näpit pidettävä kurissa, kun avoliekki on.
Sitten kaatelin teetä pahvimukiin ja tää poitsu käveli siinä mun takana ees taas. Otin teepussin pois mukista ja samalla poika upotti sormensa mukiin (sen verran matalalla taso, kotona ei ylety kun varvustamalla just tason reunalle). ja siitä se sitten lähti. Vesi lensi suoraan sen päälle ja mä lamaannuin. Tai en, mutta jotenkin tuntui että meni törkeen monta sekunttia ennen kuin löysin sen ämpärin jossa vettä että sain upotettua pojan käden sinne.
Siis niin katastrofi ettei heti edes tajunnut mitä tapahtui. Sillä oli onneksi pitkähihainen paita päällä ettei enää alasti tarponut. Mutta ei se mitään hyödyttänyt. Sormet paloi, mutta ei pahiten. Ranteesta kyynärpäähän, käden sisäpuolelta iho meni rakoille.
Oltiin mökkioloissa joten ei siellä mitään erikoisia tarvikkeita ollut. Mä istuin puoltoista tuntia poika sylissä kylmä pyyhe käden ympärillä. Onneksi kipulääkkeellä sain kauheimman kivun pois. Ja toitoin itselle että p*ska äitip*ska äitip*ska äiti.Ja samalla maalasin kauhukuvia siitä mitä olis voinut tapahtua. ja soimasin itseäni..jestas että sydän pampatti todella lujaa. Voisin uskaltaa sanoa että pieni shokki iski mulle päälle.

Mutta kolmen tunnin päästä tästä episodista poika leikki muiden mukana ulkona, hieman aristeli palanutta kättä mutta muuten hyvin.
Tänään lääkäriin tsekkaa että oon hoitanut käden oikein, mutta kuumeen toi nyt nostatti sille.

Jotenkin niin kauhea veetutus päällä. Ekaks mun mies alkoi haukkua mua mutta sanoin sille pari valittua sanaa niin sitten sen asenne (onneksi) muuttui ja kun järkytyksestä selvisin ja itkeskelin niin osas tulla lohduttaa ja olemaan tukena. Mutta silti mulla on niin järkky möykky sisällä, on sellainen olo että miten h*lvetissä mun vahtivan silmän alla voi tapahtua jotain tällaista. Jotenkin pitänyt itseä kuitenkin hyvänä äitinä vaikka rennolla otteella ollaan menty. Eli pojille puhutaan miksi ei saa tehdä sitä ja tätä ja yrittänyt pitää terävät tavarat poissa silmistä, käden korkeuksilta... äh, kun sitten jotain tällaista tapahtuu tuntuu että kaikki sukulaiset ja muut kattoo että miten toikin noin huono äiti on... No, olen huono äiti kun päästän poikani polttaa itsensä..

Et sinä mikään huono äiti ole, vahinkoja voi sattua kenelle vaan. :hug: Aivan turhaan itseäsi soimaat, varmasti opitte molemmat tästä jotain ja selvisitte säikähdyksellä, koska paljon pahemminkin olisi voinut käydä. Anna itsellesi anteeksi.

vahinkoja sattuu ja varmasti lapsikin oppi että kun sanotaan että johonkin ei saa koskea kun on kuuma niin silloin siihen ei todella kannata koskea, ainakin mun poika oppi
elä soimaa itseäsi liikaa :hug:

Lasten kanssa sattuu ja tapahtuu. onneksi ei käynyt pahemmin.
Mulla meinasi tuo nyt 10v noin 3 vuotiaana hukkua. Tippui lampeen, mutta onneksi isosiskonsa oli vieressä ja sai pelastettua hänet.
Poika oli mun vieressä kun kävin laittamaan mökillä puusaunaan tulia. Kun seuraavan kerran katsoin viereeni poikaa ei näkynyt ja samantien kuului loiskahdus. Sitten tyttö huusi että xxxx putosi lampeen. Käskin ottaa pojan kädestä kiinni ja tyttö sai kun saikin pelastettua veljensä. Traumoja pojalle ei jäänyt.

Vahinkoja sattuu, vaikk vieressä seisoisi. Meidän 5-v ajoi lauantai-iltana pyörällä ojaan ja aluksi vaikutti siltä, ettei käynyt pahemmin. Seuraavana aamuna ei pystynyt yhtään varaamaan toiselle jalalle ja eikun lääkäriin lonkkaa kuvauttamaan. Onneksi on vain revähdys, eikä murtumaa. Lapsi nilkuttaa nyt kipulääkkeen voimin ja juuri äsken sanoi, et sattuu kovin kun nousee lattialta ylös. Ja mä olin ihan vieressä kun tämä tapahtui, mut ei mulla ole silmiä selässä, eikä niin nopeita refleksejä, et olisin ehtinyt jotain tehdä vahingon estämiseksi.

Kiitos kannustavista kommenteista. Jotenkin sitä vaan soimaa itseään vaikka kuinka tietää ettei tahallaan halua aiheuttaa lapselle vahinkoa. Mutta ihana huomata että kyllä niitä vahinkoja muillekin sattuu, helpottaa tätä omaa oloa. Thanks!

Mä vaan mietin että mitähän ne tänään sitten siellä neuvolalääkärissä toteavat. Meillä vaihtui juuri neuvolatäti, kerran ollaan nähty joten hän ei tunne mua eikä lasta eikä tiedä miten aikaisemman kanssa on mennyt... enkä mä tunne häntä, joten en tiedä ottaako hän lunkista, vahinkoja sattuu asenteella vai tuleeko saarna... no, pian se nähdään! *tsemppaa itseään ja pistää feikkihymyn naamalle*

Sitä sattuu ja tapahtuu lasten kanssa. Mulla oli kanssa huono äiti fiilis ku lapsi n.3 viikkoa sitten poltti hellaan kämmenensä :( Kiikutin sen lääkäriin heti sen jälkeen ku olin ensin pitänyt sen kättä 20min vedessä. Pari viikkoa piti sidettä pitää ja nyt vasta näyttäs paranevan kunnolla.. Joka päivä piti vaihtaa uus side, rasvata käsi jollain palovammavoiteella ja laittaa palovammalappuja siihen päälle. Varmaan 5 kertaa piti sen kanssa käydä lääkärissä näyttämässä että miten on parantunu..

Mun mies on pienenä upottanut kätensä saunassa saaviin, johon laskettu sieltä kiukaalta tulikuumaa vettä. Kuka oikeasti laskee ensin kuumaa ja sitten vasta kylmää? No kädethän siltä paloi ja sairaalassakin oli hoidossa jonkin aikaa, rasvapussit pitkään käsissä..
Mutta lasten kanssa saa olla niin tarkkana, kun ne on niin kerkeeväisiä ja kaikille sattuu joskus vahinkoja.. Meidän pieninkin onnistui polttamaan sormensa sellaisella tavalla, etti ihan heti olisi tullut mieleen.. Katseli ruokaa uunissa ja työnsi sormensa uunin luukun väliin (yläpuolelta). Ja on niin pieni rako, ettei tullut mieleenkään että ne sinne mahtuis, no tulos oli parissa sormessa vesikellot.. ja itse saa tietenkin olla entistä varovaisempi.. :/

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mitäs neuvolassa sanottiin? :)

Mennään vasta klo 15. Mutta mä soitin jo etukäteen kun piti olla 1v3kk ikäisen rokotus ettei vissiin kannata rokottaa nyt, niin täti suhtautui asiaan jos osaan sanoa oikein, niin epäileväisesti, mutta kuitenkin täysin järkevästi!

Meillä poika vetäs pienenä silitysraudan alas silityslaudalta. Ei ollut kuuma enää kyllä, mutta tippui se kärki edellä suoraan silmän alle ja jumalattoman iso mustelma nous koko silmän alle ja viikkoja se siinä oli. Jäi oikein vielä se kärjen kuva siihen. Kyllä ihmiset katto pahasti, kun jossain mentiin. Ja munhan vika tuo oli, kun en ikinä jaksa niitä silitysvermeitä samantien korjata pois.. ja kun olis silmään osunut, olis varmaan näkö mennyt. :|

Yhteistyössä