Ei juma, mulla on stalkkeri :O

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chef

Aktiivinen jäsen
16.02.2005
47 399
16
38
Noin vuosi sitten tutustuin kaverin kautta naiseen, jonka lapsi oli samassa eskarissa omani kanssa. Ollaan ehkä sen 3 sanaa vaihdettu tämän naisen kanssa eli lähinnä moikattu kun ollaan josakin törmätty.

Kuulin, ettei tällä naisella ole ihan kaikki inkkarit kanootissa ja se on tullut nyt esiin useampaan kertaan.

Tämä nainen on "löytänyt" minut tämän yhteisen tuttumme fb:stä ja lähettänyt nyt jo 3 vai peräti 4 kaveripyyntöä pienen ajan (alle kk) sisällä. Kaikki kaveripyynnöt olen hylännyt koska en tunne häntä, enkä halua häneen tutustua.

Meidän molempien lapset käyvät samaa koulua ja tämän naisen seuraava siirto olikin sitten pyytää lapsensa kautta lapseltani minun puhelinnumeroni. Numeroni on salainen, joten hän ei ole sitä numerotiedustelun kautta saanut.
Lapseni ei sitä ollut antanut ja kun asiasta kotona puhuttiin, niin sovimme ettei numeroa saakkaan antaa koska se on salainen.

Seuraava veto oli ostaa ystäväkirja ja laittaa se lapseni mukaan meille. Lapseni oli siis ensimmäinen jolle kirja annettiin. Koska lapset eivät ole edes samalla luokalla niin mielestäni aika selkeästi näkyy syy sille miksi kirja tuli ensimmäisenä meille, eikä esim luokkatovereille, joista siis löytyy läheisempiä ystäviä. Tuossa opuksessa kysyttiin osoitetta, puhelinnumeroa, sähköpostia ja meseosoitetta.

Jostakin kumman syystä en noita edellä manittuja tietoja kirjaan merkinnyt sillä jos laitan siihen tytön numeron niin stalkkeri soittaa sitten varmaan seuraavaksi hänen kauttansa minulle.

En kertakaikkiaan käsitä miksi tämä nainen kerta kerran jälkeen jahtaa minua...luulisi että tyhmempikin tajuaa etten ole hänen seurastaan kiinnostunut sillä olen tosiaan kieltäytynyt antamasta puhelinnumeroa ja hylännyt ne fb:n kaveripyynnöt.

Alkuperäinen kirjoittaja fb:
Laita FB:n esto tälle naiselle niin ei lähettele enää sulle kaveripyyntöjä

En tiennyt että näin pystyy tekemään...mutta kiitos vinkistä. kunhan mies kotiutuu niin saa mennä tutkimaan miten tuo tehdään.

Alkuperäinen kirjoittaja :
vakooja...joka seuraa esim nettikirjoittelua...pääsääntöisesti toisen tietämättä.

No tämä on varmaan sitten seuraava askel..olen nimittäin hänet tältäkin palstalta tunnistanut. Että mikäli hän tunnistaa minut niin se on siinä sitten :headwall:

Miks olet hylännyt kaveripyynnön? Olisit vaan jättänyt vastaamatta. Sille muijalle se olis näkyny sillai että kaveri pyyntö lähetetty, mutta sitten kun olet hylännyt kutsun niin näkyy sellaisena että voi pyytää uudestaan kaveriksi... Vaihda profiili salaiseksi niin ettei sitä pysty edes hakemaan nimihaulla.

Alkuperäinen kirjoittaja voi luoja että on jtkut hulluja:
Miks olet hylännyt kaveripyynnön? Olisit vaan jättänyt vastaamatta. Sille muijalle se olis näkyny sillai että kaveri pyyntö lähetetty, mutta sitten kun olet hylännyt kutsun niin näkyy sellaisena että voi pyytää uudestaan kaveriksi... Vaihda profiili salaiseksi niin ettei sitä pysty edes hakemaan nimihaulla.

Haluan olla kuitenkin tuttujen löydettävissä, joten en halua salaiseksi kokonaan profiilia laittaa...mutta jos sen tosiaan pystyy estämään jatkossa (kuten joku vinkkasi) niin sen teen.

Alkuperäinen kirjoittaja sef:
vakooja...joka seuraa esim nettikirjoittelua...pääsääntöisesti toisen tietämättä.

No tämä on varmaan sitten seuraava askel..olen nimittäin hänet tältäkin palstalta tunnistanut. Että mikäli hän tunnistaa minut niin se on siinä sitten :headwall:

:D No morjens morjens vaan sitten sille vakoojalle, jos luet nyt tätä niin helvetti, jätä ihmiset rauhaan, et saa yhtään ystävää tälläsellä ahdistelulla!! :D

Alkuperäinen kirjoittaja kdsaj:

:D No morjens morjens vaan sitten sille vakoojalle, jos luet nyt tätä niin helvetti, jätä ihmiset rauhaan, et saa yhtään ystävää tälläsellä ahdistelulla!! :D

:D Kiitos...toivotaan että tämä auttoi :saint:

yksittäisen henkilön saa estettyä löytämästä sinua fb:ssä, ja samalla myös siis lähettämästä kaverikutsuja.

estonlaitto on helppoa (jopa minä osasin :p):

vie kursori (hiiri) sinisellä pohjalla olevalle yläpalkille, kohtaan Asetukset, älä paina vielä mitään, aukeaa itsestään kolme välilehteä; paina keskimmäistä Yksityisyysasetukset.
siinä on tuollaset kentät mihin kirjoittaa ikävien ihmisten nimiä :)

Alkuperäinen kirjoittaja kaiku:
yksittäisen henkilön saa estettyä löytämästä sinua fb:ssä, ja samalla myös siis lähettämästä kaverikutsuja.

vie kursori (hiiri) sinisellä pohjalla olevalle yläpalkille, kohtaan Asetukset, älä paina vielä mitään, aukeaa itsestään kolme välilehteä; paina keskimmäistä Yksityisyysasetukset.

Kiitos...nyt on stalkkeri mun estolistalla :D

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Asutko sä jossain täällä päin? Mullakin on stalkkeri :snotty: . Ei tosin ihan noin innokas.

No en nyt ihan tein naapurissa, mutta noin 20 kilometrin päässä.

Tää mun stalkkeri asuu ihan mein lähellä, matkaa taitaa olla noin 500 metriä...että eiköhän se joku päivä laukkaa oven taa ja pyytää saada tulla kaffelle :/

Tää mun stalkkeri asuu ihan mein lähellä, matkaa taitaa olla noin 500 metriä...että eiköhän se joku päivä laukkaa oven taa ja pyytää saada tulla kaffelle :/

Hui...kai teillä on ovet lukossa? :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:

Hui...kai teillä on ovet lukossa? :snotty:

On joo, eli ei se sisälle pääse ilman että joku huomaa :D

Alkuperäinen kirjoittaja kaiku:

Kiitos...nyt on stalkkeri mun estolistalla :D

Mut ko.henkilö voi nähdä etsimällä ei-kirjautuneena sun profiilin tai sen että olet edelleen facebookissa. Mä meinaa huomasin olevani exän estolistoilla näin :D

Siis toi on sinäänsä ihan hassu juttu, sillä mulla niinku luultavasti exälläkin, on profiilin yksityisyysasetukset luultavasti muokattu niin että ei-ystäville ei näy muutenkaan mitään muuta kun mitä on nähtävissä, jos ei ole kirjautunut sisään koko feseen. Eli on periaatteessa yhtä tyhjän kans laittaa mitään estoja, paitsi estääkseen kaverikutsut.. mitä me ei exän kans laitettais kuitenkaan puolin tai toisin.